Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35909
    OutKaszt
    Deltagare

      Hittade mig ett fint exemplar på Blocket, en Subaru Legacy 2004 med en enda ägare och runt 10 000 mil bara körd i Kiruna som såldes av Nya Östermalms Bil AB i Kiruna.

      Jag ringde direkt jag såg annonsen som hade lagts ut 2 timmar innan och tyvärr hade en annan redan hunnit reservera den. Jag ville verkligen köpa denna bil och erbjöd om att kunna betala ett högre pris än vad den låg ute för men detta tyckte ägaren av Nya Östermalms Bil AB inte var riktigt schysst mot den andra spekulanten. Vilket jag såklart förstår.

      Så jag frågade när den andra tänkt komma i så fall, varpå han svarar att det kan vara när som helst. Kolla på Blocket, när annonsen är borta så är den såld.

      Hursom, så skrev han ner mina uppgifter ifall den blir kvar och sa att jag är #2 på turordning. (många som ringt på denna).

      I nästan en veckas tid låg annonsen kvar och till slut ringde jag i onsdags och skulle lyssna läget. Den första köparen hade backat ur, så jag stod som #1 på turordning enligt säljaren. d—0.o—b

      Jag frågade direkt om jag kunde komma upp på lördag (35 mil) för att köpa bilen och detta skulle gå bra, fast det var utanför ordinarie öppettider.
      Dock skulle den in på någon återkallelse från Subaru för bromsledningar idag men jag skulle ringa efter lunch och kolla om den hunnit bli klar.

      Ringer dit och hoppas på att den skulle vara klar så jag fick åka upp imorgon, men får till svar att någon annan är påväg nu och ska köpa den. Jag frågar hur fasen han kan göra så när han lovat bilen åt mig på lördag? men får till svar att “Vi kommer ingenstans i den här diskussionen” Den som kommer först får köpa den.

      Mycket fult gjort tycker jag. Erbjöd om att köpa bilen redan första gången jag ringde men då var det ju inte OK och definitivt inte “först till kvarn” som gällde, som det var nu, fast jag stod som #1 enligt denna Stig på Nya Östermalms Bil AB.

      Någon annan som handlat av honom här? Eller råkat ut för liknande?

      #288535
      FiddeFuling
      Keymaster

        svinigt agerande utav ÅF.. ord står mot ord men jag hade slagit en pling till Subaru Nordic bara för att 🙂

        #288536
        OutKaszt
        Deltagare

          svinigt agerande utav ÅF.. ord står mot ord men jag hade slagit en pling till Subaru Nordic bara för att 🙂

          Jodu jag var gode förbannad och bad den jäveln dra åt helvete. Han verkar inte ha fått sålt bilen heller då den ligger ute än.

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.