SSC Allmänt snack Allmänt småprat Känner mig lite dum!

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Crippe
    Deltagare

Jag har letat som en liten iller på glöd efter avgassystem med kat 3″ från turbon men hittar bara kat lösa. vill ju kunna besiktiga med samma system utan anmärkning.

nån som vet bra sidor att kolla på?

syke
      Blockerad

Jag kör med denna downpipe på min bil:
        http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=24_52&products_id=1111

Och den går igenom besiktning utan problem. Tänk på att den smalnar av till 2.5″ när du kikar efter resterande delar av systemet..

Crippe
        Deltagare

Tänk på att den smalnar av till 2.5″ när du kikar efter resterande delar av systemet..

okej men har det någon betydelse ifall man har en flaskhals 2,5″ precis där? har sett att det finns resyerande system som börjar på 2,5″ där och går över i 3″ ?

Nikke McRae
          Deltagare

Bor du i närheten av någon Ferrita återförsäljare så kan de bygga dig ett 3″ rostfritt system från turbo med racekat. Är du aktiv medlem i SSI så har du 10% rabatt där.

Har deras system på min bil och den går igenom besiktning utan problem.
            Det låter lagom mycket också, när ljudprov görs vid bankörning tror de att de har fel på mätinstrumentet. 😀

Turbovin
            Deltagare

Eller köp ett kattlöst och svetsa på en racekatt. Inte värt att krångla med att byta downpipe för varje besiktning anser jag. Tar ju ingen effekt att tala om, om man inte trimmat riktigt mycket + att bilen inte luktar så fruktansvärt illa om avgaserna heller.

tendency
              Deltagare

Jag har aldrig haft problem vid besiktning med min katlösa downpipe. Men då slänger jag på original av resterande system (vilket tar en kvart).
                Imprezan i garaget

Mumin
                Deltagare

jag kollade på hel system fråm turbon med 100 cell race kisse på scooby kosta 7200 +´frakt skulle bli hela typ 9 lax med frakt 🙁

om du har pengar så löser sig allt. annars köppte jag 3 tum rån turbon med race kisse ifrån en ssi medlem för 4 lax. funkade kanon till flygande bes tog mig 😮 pga för hög buller nivå.. men lätt fixat bara beställa en mesig plugg som dämpar ljuded kostade mig 169 kr + ombes tyvärr men bara bes och sen ta bort skiten 😛

blev stoppad 2 dagar efter också 😛 dom klagade på desamma bara att visa papprena så var det kanon 😛

Crippe
                  Deltagare

Problemet är ju att jag inte har nått orginal system! och det som sitter på är ju ett jädra bonnmek! (ursäkta uttrycket)

det där med feritta låter intressant!

ska kolla vart närmaste återförsäljare ligger! ingen som vet nån i västra götaland?

Tack för alla svar! tur det finns kunningt folk somkan hjälpa till!

😉

syke
                    Blockerad

Jag kör som sagt med den där ”strypningen” till 2.5″ och sen 3″ vidare .. funkar bra, men jag vet heller inte hur det skulle gå utan den 🙂

Nikke McRae
                      Deltagare

Problemet är ju att jag inte har nått orginal system! och det som sitter på är ju ett jädra bonnmek! (ursäkta uttrycket) det där med feritta låter intressant!ska kolla vart närmaste återförsäljare ligger! ingen som vet nån i västra götaland?Tack för alla svar! tur det finns kunningt folk somkan hjälpa till!;-)

Hehe, en snabb koll på Ferritas återförsäljarsök (kikade på Garaget.org var du bor):
                        BJ´s BILVERKSTAD & ROSTSKYDD AB
                        Mossvägen 27, 521 30 FALKÖPING
                        Tel: 0515-16210
                        Webbplats: http://www.bjsrostskydd.se
                        Försäljning samt montering av avgassystem

Ferritas system är lite dyrare, men då får du det precis som du vill ha det. Perfekt att systemet med racekissen ger mycket väl godkända resultat i besiktningen också.

NickeH
                        Deltagare

Köp en Invidia downpipe med racecat(dvs bara en cat på hela systemet), sån har jag och det går genom besiktingen utan problem.

finns t.ex. här
                          http://www.streetpower.se/Details.aspx?cid=244&pid=73

Crippe
                          Deltagare

Problemet är ju att jag inte har nått orginal system! och det som sitter på är ju ett jädra bonnmek! (ursäkta uttrycket) det där med feritta låter intressant!ska kolla vart närmaste återförsäljare ligger! ingen som vet nån i västra götaland?Tack för alla svar! tur det finns kunningt folk somkan hjälpa till!;-)

Hehe, en snabb koll på Ferritas återförsäljarsök (kikade på Garaget.org var du bor):BJ´s BILVERKSTAD & ROSTSKYDD ABMossvägen 27, 521 30 FALKÖPINGTel: 0515-16210Webbplats: http://www.bjsrostskydd.seFörsäljning samt montering av avgassystemFerritas system är lite dyrare, men då får du det precis som du vill ha det. Perfekt att systemet med racekissen ger mycket väl godkända resultat i besiktningen också.

Tack! hade hittat en i göteborg, men falköping är ju närmare! och sen kanske bilen blir lite mer långfärds utrustad! varit till borås idag och gått i djurparken resan dit och hem åker jag inte igen med subban innan jag bytt system, får bli tjejens toyota T-sport nästa gång! Tack tack myrstack =) :+

Crippe
                            Deltagare

Köp en Invidia downpipe med racecat(dvs bara en cat på hela systemet), sån har jag och det går genom besiktingen utan problem.finns t.ex. här http://www.streetpower.se/Details.aspx?cid=244&pid=73

Blir nog ett feritta! verkar vara tysta och fin stämda system…..

Men tack för tipset! =)

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.