• Detta ämne har 75 svar, 2,599 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av Manor.
Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 76 totalt)
  • Författare
    Impreza112
    Deltagare

MatsN
      skoj att du gillar den nya leksaken.
      Bara ut och montera, eller ge stackars Jerry ännu mer jobb=).
      Mvh/Christian

Impreza112
      Deltagare

AK_Impreza
        Det kommer säkert mer erbjudande i framtiden, allt hänger lite på vilka priser vi dyker över.
        Ditt paket är inte skickat ännu, fattas en sak till att det är komplett bara.
        Hoppas du blir nöjd, med massa nya gosaker:-)
        Mvh/Christian

Impreza112
        Deltagare

jenza
          Maila mig på christian@streetpower.se så skall jag se vad jag kan göra,har någon till som är intresserad blir dock lite högre pris.
          Mvh/Christian

jenza
          Deltagare

har gjort det = ))
            väntar ivrigt på svar 😀

AK_Impreza
            Deltagare

vad väntar ni på då christian? 😛 grejerna är efterlängtade :7

Impreza112
              Deltagare

En sak till:-)
                Det skorande ljudet ni hör är som sagt pga att ni inte lagt i plastdistansen, då glappar det. Detta känns även tydligt.
                Hoppas ni har allt klart för er, annars är det bara att ringa.
                Mvh/Christian

syke
                Blockerad

Hej allihop!Ni behöver inte vara oroliga, det är inget fel på prylarna.Jcp skickar vidare alla frågor inom sverige till oss.Jag har själv monterat en för att prova kvalitet samt passform.Det ni skall använda är följande.Den långa styrningen(rörbiten).Den tjocka plastdistansen skall monteras på vänster sida om nållagret.Givetvis skall skruven spänas fast, men ej för hårt då kläms nållagret vilket leder till tröga växlingar.Detta gäller även orginal spaken.Är det något mer ni undrar över så bara säg till.Som Mats säger är det seriösa prylar där det ingår nållager och kula också.Lycka till nu med monteringarna, behövs snabb support är det bara att ringa mig på tele 0709-430010. Jag ställer upp till 100%.Trevlig midsommar nu.Mvh/Christian(Streetpower)

Tack för svaret! Det var på detta sättet jag gjorde sist nu, och har avverkat ett par mil i bilen sen dess. Det känns :7 :7

AK_Impreza
                  Deltagare

opps märkte nu att ja har redan fått mitt paket men jag har inte hämtat ut den :7 får göra dt på måndag :7 😛

Niklas
                    Deltagare

Man filar på plåten för att få i växlarna (läs: ettan), inte för att få bort eventuella missljud.

Så var det på min QS varjefall, sen vet jag inte hur det är på denna. Kanske får den resonans av eventuell kontakt med plåten. Rekommenderar att ni filar/slipar bort plåten istället för att bända/bocka/böjja. Det skall vara snyggt gjort, det är väl inget Volvotrim?

jraberg
                      Deltagare

O- ringen köpte du var?-JR som ivrigt väntar på att posten ska ge mig mitt paket 🙂

Hej !Jag hade en liten ask med ett antal olika storlekar. Jag tog första bästa som jag kunde dra på rörbiten/styrningen…det går säkert bra med vad som helst bara det är lite fjädrande i typ gummi.Du kan ju testa med den bredare vita plastbrickan först och se om även du får ett “väsande” missljud. Det kanske inte är alla som blir drabbade…även om vi är några stycken.mvh Mats NPS. Ett hett tips är att inte sätta tillbaka växelspaksdamasken och provköra för att höra lom det låter bra eller anus…då är det lätt att fippla och mickla utan att det tar så mycket tid. Om du får missljud så kan du också prova att trycka på plåten runt “växelspakshålet”…och se om det blir något bättre.

ehm, alla som åkt med min bil vet att man lär Inte höra ngt väsande 😀 jag har ju “missljud” redan på första växeln :9 så jag tänkte mest sätta dit i preventivt syfte då det verkade bli bra för dig 🙂

Åhhh! va posten sniglar.. nu vill jag ha! :9
                        -JR

Saras
                        Deltagare

Hur lång leverans tid?

Svår att montera?
                          /Jimmy

Impreza112
                          Deltagare

Hej Jimmy
                            Ursäkta att det dröjt, har helt missat denna fråga.
                            Vi har en annan modell hemma på lager, dock lite dyrare.
                            Hör av dig om pris eller leveranstid på den andra.
                            Obs! den vi har är från TWM-Performance
                            Enkel att montera och fin kvalitet.
                            Mvh/Christian

Manor
                            Deltagare

HejUrsäkta mig, det stämmer det är den korta.Jag kan tyvärr inte höra om det skorar då min bil inte är körbar.Jag har en fundering, det är inte så att det tar imot lite i sargplåten framtill.När man monterar short shift brukar man få fila lite där, men det syns, prova växla innan ni monterar ditt allt.Är det tajt så dra ett par tag med en fil där.Har för mig att det även syns på Aliens foton.Mvh/Christian

Skönt att det visade sig vara den kortare av styrningarna…annars hade det blivit väldigt knökigt att få i den längre :).

Jag var ute och körde en sväng idag och jag tror att (miss)ljuden är relaterat till vibrationer via spaken. Jag upplevde inte att sargplåten var i vägen, men jag ska bända lite i den för säkerhetsskull ;). Växellägena är korta och mysiga…man känner sig lite race:igare…typ :P.

mvh Mats N

jenza
                              Deltagare

Finns det ngn chans i världen att man kan komma över en nu ?

jenza
                                Deltagare

de dära fixaru själv mats = )
                                  no problemo tar cirkus 5 min typ 🙂
                                  fast jag hade ju inte QS som du har men ah..var inte så avancerat som jag trodde..rätt smidigt faktiskt 🙂

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 76 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.