SSC Allmänt snack Allmänt småprat kanske dax att tala!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 40 totalt)
  • Författare
    andreaswrx
    Deltagare

Så nu har jag haft min evo VII 02 i två månader! så det känns som man ska skriva lite om för och nackdelar mot den STI 02 jag hade innan!

motorn betydligt bättre på evo vad det gäller drag på alla varven!
      bensinförbrukningen lika hög på båda

Växellådan få väl erkänna att sti låda är bättre än evon dock är evons diffar betydligt roligare:9

väghållning tycker att evo med sina diffar är bättre än subaruns väghållning dock så har den lite otäck sladdtendens med bakenden!

Känns som det evon även är lite med långkörnings bil!

sen slapp man även den nya co2/miljöskatten på evoon pga av att aldrig impotören tagit in den så finns det inga uppgifter på den! så om man ville betala det så fick man fixa fram uppgifterna själv! tro inte jag ska det:9

Andreas

kakan
      Deltagare

Hur mycket har du fått betala för din leksak? Har du några bilder på den?

Niklas
        Deltagare

Vem köpte din WRX och blev du klar med WRC-breddningen?

andreaswrx
          Deltagare

den gamla gick till malmö till någon dansk som jobbar i danmark men bodde i sverige!

här är en bild på den ny

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_photo.php?set_albumName=ssi706&id=MG_8424

Andreas

pannan
            Deltagare

EVO är fina bilar inte minst sagt nya IX. Däremot blir aldrig de nyare EVO:na lika mycket körglädje som STI:n tycker jag. Diffarna och deras AYC påverkar körningen för mycket dvs det roliga försvinner. Man slipper knappt kämpa för att köra bilen bra på t ex bana. Vilket i sig tycker jag är halva delen av bilkörningen.

mvh
              J

Addson
              Deltagare

EVO är fina bilar inte minst sagt nya IX. Däremot blir aldrig de nyare EVO:na lika mycket körglädje som STI:n tycker jag. Diffarna och deras AYC påverkar körningen för mycket dvs det roliga försvinner. Man slipper knappt kämpa för att köra bilen bra på t ex bana. Vilket i sig tycker jag är halva delen av bilkörningen.mvhJ

Evo Suger balle }( }(

Manor
                Deltagare

Evo Suger balle }( }(

Mohahahahaha, där kom den :P.

Nyman
                  Deltagare

Väntade bara på att någon skulle våga 😉

Man kan väl inte snacka om en EVO här inne :p

-= enough is enough =-

Desen
                    Deltagare

Jodå klart man kan tala om Evo här, vi har nog tom. vid flertalet tillfällen talat om Evo. ( Om hur mycket de suger }( 😀 }(
                      Men ja vetetusan om det e lätt att ha en vettig diskussion om Evo här, men iofs det e ju tom ibland ganska svårt att få en vettig diskussion ens om Impreza här inne.

/Andreas, Skåne, Kristianstad
                      Blå GT -99

SecretAgentMan
                      Deltagare

Evos är fina maskiner, som är drabbade av ett särdeles fjolligt motorljud. 😀 😉

/J – gillar 6:an och 9:an bäst. :+

Niklas
                        Deltagare

Håller med Jerry. EVOsarna är grymma. En 5a, 6a eller 9a hade gärna fått stått i mitt garage sidan om Imprezan.

Nyman
                          Deltagare

Jag som trodde att de var en ganska stor rivalitet mellan impreza och evo ägare?

Men jag håller med om att de är fina bilar men som dock låter lite tråkigt..

-= enough is enough =-

Pasi_k
                            Deltagare

Jag som trodde att de var en ganska stor rivalitet mellan impreza och evo ägare?Men jag håller med om att de är fina bilar men som dock låter lite tråkigt..-= enough is enough =-

Tror den största delen av rivaliteten ligger hos dem tyvärr. 😛
                              Det är juh RallyJärn vi båda har så?

Niklas
                              Deltagare

Nyman: Vissa är det lite rivalitet, speciellt från vissa i EVO-klubben sida får jag faktiskt säga. Det brukar bli mycket skitsnack från vissa när det handlar om kusinmärket. Men det finns hjältar även där så jag tycker det är mycket roligare om/då vi kan stå i samma ringhörna och slåss tillsammans mot ”europeer och amerikanare”. 🙂

GRID
                                Deltagare

Ja det verkar som om dom som har en tidig importerad evo nästintill hatar impreza, vilket ju är lite konstigt, då det är väldigt lika bilar.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 40 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.