SSC Allmänt snack Allmänt småprat kanske köpa impreza…. eller? huvudbry….

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    zatzy
    Deltagare

hallå… går i allra högsta grad i bilbytartankar! och började på suckta efter en bil med 150+hk och 4wd, gärna driftsäker också..
      men som de flesta oss odödliga så sitter det ju ofta i pengarna och har inte mer än ca80-90 dvs lite för lite för en rolig gt, ;( men hittade en -95a för 65:7 dock 19 000 mil, så blev därför avrådd från flera håll och när jag började på kolla upp ägare så visade det sig vara 8a känns inte bättre utav det heller ifall den fått levt sitt liv…. vet ju att det alltid är efter skick man ska kolla MEN hur är det med dom, är det en bil som är hållbar? gissar inte på billig, har fått höra att efter 20 000mil då dör dom, svaga växellådor eller gäller det bara för trimmade? diffen ”kokar”?…. positiva saker är det mesta jag tänker på så kanske behöver lite hjälp ner på jorden… hjälp mig nu med åsikter och förklaringar / likvärdig kanonrolig bil i samma prisklass (omöjligt?):-(

zatzy
      Deltagare

föressten…. garage-phantom firman, vad är det för killar? seriösa? alla skruvade månntro? nått man kan överväga om man kan falla för högervridna japaner? låter som jag är pesimist men försöker bli så lite blåst som möjligt…:P

zatzy
        Deltagare

ska stå 65…. hmm kicka inte ut mig härifrån nu för att jag söker fel på imprezor, ni anar inte vad mina tankar är om dom……;)

AK_Impreza
          Deltagare

alltså 8 ägare behöer inte vara 8 privat personer, varje gång en bilfirma tar in en bil så ställer sig dom som ägare, så ja skulle gissa på att den bilar skulle ha 4-5 ägare max! subarus är hållbara bilar så ja tror inte du behöver oroa dig, dt du ska vara extra noga med är växellåda och andra slitdelar…

zatzy
            Deltagare

ok… men låt oss säga att det är så att förhoppningsvis är varannan bilhandlare, och den är i skick efter vad en normal 95a är, ligger den då i rätt kurs?
              hur är det nu med den här diffen som sägs koka(?) myt eller sanning?
              turbon är det något som bör tänkas på?
              det där med försäkringen är redan kollad men tack ändå…
              historik kan ju finnas har inte prata med killen (än) vill först kolla om imprezan kan vara en bil för mig innan jag ringer..
              tack på förhand för hjälpen!

zatzy
              Deltagare

hmm låter lite som hetsjakt på kami/garage-phantom där på evo forumet, mkt löjligt ”telefon snack” enligt mig… men sen var det lite tråkigare saker som hänt också iofs… men det verkar ju som killen försöker göra rätt för sig iallafall, man vet ju hur det blir när folk är pressade/mkt att göra… 🙁

moken
                Deltagare

Min förra impreza var en 98a som hade 11 tidigare ägare och gått 19000mil tror jag det var när jag bytte bort den… Eller om det var 18000…. Iaf, den var trimmad när jag köpte den och trimmad när jag sålde den och mej veterligen håller den ihop än…

Skit i antal ägare, skit i milen sålänge de avspeglas på priset och ta en provtur och rejäl koll på bilen istället.

Sen personligen vet jag inte om jag skulle överväga att köpa nåt högerstyrt av phnatom eller performancebyz eller nån om det nu var det du gjorde när du frågade hur dom var…

Tycker det är komiskt när dom annonserar ut högerstyrda kärror för mer pengar än vad vänsterstyrda går för.(syftar på evo VIor och Imprezor)

Och nu kommer säkert nån klaga på mej för det görs alltid när jag skriver nåt, men men… Såhär är mina personliga reflektioner iallafall.

stockis
                  Deltagare

Håller med angående de högerstyrda imprezorna som diverse importfirmorna säljer i sverige. De är tok för dyra, om man jämför med de GT som finns ute just nu.

Om bilen går bra och allt verkar bra så tycker jag du ska slå till. 65tusen är inte så mkt. Kolla vad de begär för gamla 740is med lite plast på.

Impreza är ju en impreza. De är stryktåliga och går fint. Om man inte missköter dem med service och oljebyten.

thehook
                    Deltagare

Beror ju på vad det är för högerstyrd bil som säljs, är det en vanlig GT så är det ju sjukt att den är dyrare, men är det en STI så är det ju inte speciellt märkligt…

Mvh Krooken

Manor
                      Deltagare

Subaru Impreza är en hållbar bil med få om inga generella fel. Dock så slits även de genom hårdhänt behandling. Antal körda mil är inget problem i sig. Det finns en äldre herre som har dragit husvagn i 80000 mil med sin Legacy 99:a, och detta utan några andra bekymmer än slitdelar och normala servicear (vill jag minas).

Jag skulle vara lite skeptisk till en 95:a med 8 ägare då jag antar att flertalet av dem har kört som ”svin”. Mitt tips är att spara pengar ett tag till och därefter satsa på en Impreza av årsmodell 99-00 istället, och då försöka att få tag på en med känd historik (exempelvis via detta forum).

Jag vet inte hur gammal du är eller var du bor…men rent generellt så är försäkringen DYR till Imprezan…kolla upp denna kostnad också innan du slår till.

Lycka till / Mats N

Mats
                        Deltagare

föressten…. garage-phantom firman, vad är det för killar? seriösa? alla skruvade månntro? nått man kan överväga om man kan falla för högervridna japaner? låter som jag är pesimist men försöker bli så lite blåst som möjligt…:P

Forum kan ju ibland ge en lite skev bild men det ger ju iaf en fingervisning om hur företaget sköter sina affärer.
                          http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=4511&page=1&pp=20

Mats GBG
                          Svart e snyggast

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.