› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Kära IT-muppar !!!
- Detta ämne har 18 svar, 1,173 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 1 månad sedan av
Strat.
-
FörfattareInlägg
-
19 december, 2005 kl. 06:19 #100775
down_the_drain
Deltagarekan juh säga att d-link suger. Har nog aldrig haft så många reklamationer på routrar som d-links. Hade själv en 614+ som ville koppla ner sig hela tiden, så jag beställde hem en Linksys som våra killar på it servicen rekommenderade. Fungerar kanon!Tror inte att de kostade mer än ca 500-600:- med W-lan inbyggt.
Köp linksys el netgear. Linksysen e grym enkel att använda i menyerna./P ”som själv oxå kör BBB 8mbit/1mbit
19 december, 2005 kl. 06:19 #100776backfeed
DeltagareHej igen !Jag åkte till den lokala OnOff butiken och köpte ett D-Link DI-604 för 396:-. Det får bli en temporär lösning tills jag ska använda trådlöst.
Hupp, se upp! Jag har en DI-604 och maken till besvärligare routerdj***l har jag inte skådat. Fram till för en vecka sedan vill säga, när jag tog ned senaste halv-officiella firmware:n från D-Links tyska sida (tyskarna har lustigt nog ofta nyare versioner av drivrutiner och firmware än alla andra, det gäller även ASUS och andra märken, det verkar bedrivas en hel del utveckling där – alternativt är de mindre fega med att släppa nya versioner innan de är 111% testade).
Om du inte har stött på några problem med slumpvis blockering av trafik inom ditt närmsta externa subnät eller har egen domän med egen webbserver och inte kan använda domänadressen inifrån LAN:et (jag har varit sjukt irriterad på den saken) eller något annat av de otal problem jag stött på så är det ju bra, men annars kan jag som sagt rekommendera att titta på tyska D-Links hemsida.
En arbetspolare har också just en DI-604 och stötte på det otroligt underliga problemet att den ibland fungerade som en switch, ibland som en router. Det visade sig att nätaggregatet kan bli dåligt med tiden och leverera lägre spänning, vilket gör att DI-604:an går över till switch-läge. Detta kände D-Links support till, tydligen inget ovanligt problem. Inte bra om man kör DHCP och vill skydda sina interna maskiner och plötsligt är de åtkomliga externt…
19 december, 2005 kl. 06:19 #100777backfeed
DeltagareJag kör version 3.11 för D-varianten. Antar att du har B-varianten då med tanke på det låga versionsnumret?
19 december, 2005 kl. 06:19 #100778Pasi_k
DeltagareJa. D-Link suger tyvärr..
Ett par polares Routers dog oxå med en månads mellanrum. (D-Link)Kör med Netgear 108 hemma. Funkar finfint..
Tror problemet med D-Link är att dom blir för varma efter ett tag..
Netgearet är oxå lätt att ställa in../Kör Oxå BBB Upp till 24mbit… 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.