› SSC › Allmänt snack › Träffar › Karavan Stockholm->Emmaboda->Stockholm 10/6
- Detta ämne har 75 svar, 2,942 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
thorlake.
-
FörfattareInlägg
-
18 maj, 2006 kl. 07:30 #14214
Niklas
DeltagareFinns det fler som åker från Stockholm ner till Emmaboda på lördagen 10/6 för Superstageträffen och eventuellt tillbaka samma dag? Jag kommer nämligen göra denna resa och det kunde vara skoj om vi var fler.
Eftersom det är en bra bit att åka så kommer jag inte köra så tidigt att jag är med från början på morgonen. Vi åker hemifrån vid 6 och räknar med att vara framme kring 12. Har för mig att det tar ca 6 timmar (tack SAM och Strat) att åka ner.
På vägen ner gör vi inte några stopp förutom eventuella tankningar och samma sak gäller på vägen hem. Planen är nämligen den att vi åker efter den gemensamma middagen så vi är mätta då vi sätter oss i bilen.
Intresserade anmäler sig i tråden så bestämmer vi en samlingsplats söder om Stockholm.
18 maj, 2006 kl. 17:18 #142428Manor
DeltagareFinns det fler som åker från Stockholm ner till Emmaboda på lördagen 10/6 för Superstageträffen och eventuellt tillbaka samma dag? Jag kommer nämligen göra denna resa och det kunde vara skoj om vi var fler.Eftersom det är en bra bit att åka så kommer jag inte köra så tidigt att jag är med från början på morgonen. Vi åker hemifrån vid 6 och räknar med att vara framme kring 12. Har för mig att det tar ca 6 timmar (tack SAM och Strat) att åka ner.På vägen ner gör vi inte några stopp förutom eventuella tankningar och samma sak gäller på vägen hem. Planen är nämligen den att vi åker efter den gemensamma middagen så vi är mätta då vi sätter oss i bilen.Intresserade anmäler sig i tråden så bestämmer vi en samlingsplats söder om Stockholm.
Jag skulle gärna kunna tänka mig att åka med dig runt 04:00 från Vallentuna. Sovmorgon till 06:00 kan du ta en annan helg. Om du vill kan jag ta första körpasset, om du inte vill köra hela vägen själv.
mvh Mats N
18 maj, 2006 kl. 17:24 #142440pannan
DeltagareVarför åker ni inte ner på Fredagen, sover en god natts sömn och är utvilade till körningen? 🙂
19 maj, 2006 kl. 06:03 #142469Niklas
Deltagarepannan: Har familj som kräver sitt, får vara glad att man får sticka iväg en hel lördag. Du kommer lära dig det senare. Sen skall jag inte vara med och köra så ser ingen nytta i att lägga hela helgen i Småland.
MatsN: Min bil kan bara köras av mig, det är för många dekaltrimningshästar i den motorn för att någon annan skall klara av det. Får man fråga vad det spelar för roll om vi åker 4 eller 6? Får du inte nog av mer eller mindre en heldag ändå? 🙂
Eller så gör vi så här, du kör själv ner 4 så kommer vi ifatt dig på E4an när vi startar två timmar efter dig. 😀
19 maj, 2006 kl. 06:06 #142453thorlake
DeltagareJag e troligen på där Äljen.
Skall inte köra superstage för å spara kärran (Om den ens e kvar).
Men det vore QL å komma ned å titta å snacka skit.Så prella mig på det.
19 maj, 2006 kl. 06:10 #142470Niklas
DeltagareGott, två dekalmonster! När vill du åka? Niklastid eller Matstid? 🙂
Jag har två Cobra-komradios så vi kan snacka skit längs färden ner.
19 maj, 2006 kl. 06:13 #142454thorlake
DeltagareFör mig kvittar tiden, jag e inte morgontrött.
Bor ju dessutom söder om stan å där passerar du eller hur?Skit till snacket skall medtages, CHECK! 😉
19 maj, 2006 kl. 06:42 #142471Niklas
DeltagareVi får låta de övriga avgöra när, mig kvittar det. Jag kan åka 3 om det skulle vara så. Har du någon medresenär i din bil?
19 maj, 2006 kl. 06:42 #142441pannan
Deltagarehmprff lära mig det senare 😉 jag är faktiskt 30 år.
19 maj, 2006 kl. 07:12 #142455thorlake
DeltagareInte som det ser ut just nu.
19 maj, 2006 kl. 07:30 #142472Niklas
Deltagarehmprff lära mig det senare 😉 jag är faktiskt 30 år.
Ålder har väl inget med familjeansvar att göra? 🙂
19 maj, 2006 kl. 07:32 #142473Niklas
Deltagarethorlake: Nästa fråga, vill du ha sällskap? 🙂 Då kan MatsN (för jag förstod att han ville ner men inte ville köra) åka med dig så åker AudiAnders med mig om han nu skall med ner, annars har jag funderat på att bjuda med min nya granne som visade sig vara en gammal Zatzyan. 🙂
Fan vad det är skoj med Impreza-karavaner:
http://www.shellkonto.nu/alien/albums/030207/01.jpghttp://www.shellkonto.nu/alien/albums/030405/01.jpg
http://www.shellkonto.nu/alien/albums/030712/39.jpg
:7
19 maj, 2006 kl. 08:11 #142456thorlake
DeltagareTänk vad det är du säger pöjk.
Skall jag ha tok Mätz i kärran? Då måste jag ju fixa galonöverdrag och tvångströja. 🙂Herre jevlar.
Dessutom är inte bilen klassad som boskapstransport. 😉Men ok då om jag måste…
19 maj, 2006 kl. 08:37 #142474Niklas
DeltagareDu är för skön thoklake. 😉
19 maj, 2006 kl. 13:26 #142429Manor
DeltagareTänk vad det är du säger pöjk.Skall jag ha tok Mätz i kärran? Då måste jag ju fixa galonöverdrag och tvångströja. :)Herre jevlar.Dessutom är inte bilen klassad som boskapstransport. ;)Men ok då om jag måste…
Mohahahahahaha…du glömde nämna munkorg :D.
Vi får se hur det blir när vi närmar oss dagen D…din WRX kan ju t.o.m vara såld, och jag är väl fortfarande lite i valet och kvalet…om jag ska vara helt ärlig.Bussigt att jag får haka på dock, vi delar givetvis på kostnaderna om det blir av :).
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.