SSC Allmänt snack Träffar Karavan Stockholm->Emmaboda->Stockholm 10/6

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 76 totalt)
  • Författare
    Ubbe
    Deltagare

Ok… Det är alltså läge att investera om man ska höra skitsnacket på vägen ner… Är inte hemma på ämnet W/T öht – Vad ska man ha varifrån och vad kostar det? Ingen chans att någon har en extra att låna ut?

//Ubbe – Signalist, ge mig en telegrafnyckel så kan vi snacka 🙂

Niklas
      Deltagare

Jag har två stycken sånna här:

http://www.teknikmagasinet.se/prod/mellan_bild/580144.jpg

Köp två stycken med batterier och bordsladdare från Teknikmagasinet för 599kr.

EDIT: Thorlake har första tjing på min andra.

EDIT2: Tar med en batteriladdare om någon behöver ladda batterier på vägen ner och upp.

Skall vi göra en nattmiddag på McD på vägen upp? Ha en tävling i vem som kan äta flest små cheeseburgare, vem som kan äta en McFeast snabbast, vem som får in flest pommes i munnen, …

Manor
        Deltagare

Skall vi göra en nattmiddag på McD på vägen upp? Ha en tävling i vem som kan äta flest små cheeseburgare, vem som kan äta en McFeast snabbast, vem som får in flest pommes i munnen, …

Nattmiddag 😮 😮 😮 vi ska ju äta gemensam middag innan vi sticker!!?

mvh Mats N – som tar med bord, stolar och ARRAKSBOLLAR

thorlake
          Deltagare

There will be no throwing up in mi wheels, så jag hoppar gärna mini QP tävlingen. Kanske kan sträcka mig till två om jag e rejdigt hungrig. Tror jag mestadels av vägen får ligga bakom å tuta när Äljen somnar vid ratten. 😉

Jag tjingar som sagt det andra tekniska instrumentet.
            Jag eeee ju så eeensam å olycklig i bilen för att jag inte får har Flatulent Arrakk Mätz i min bil. NOT!
            Glad när jag kan stänga av oljudet ifrån honom om jag så önskar.
            Särskilt när han börjar snarka och suga på tummen redan i Södertälje.
            😀

Eller som Mätz själv skulle säga.
            MOUAHAHAHAHAHHAAA!! 🙂

pannan
            Deltagare

Kan ni inte slå mig en signal när ni har ca 5 mil till Linköping? Då kan jag möta upp vid E4 påfarten på Lördag morgon vid Mantorp.

Mvh
              J

0708570355

Adam K
              Deltagare

1:23 blir bra.
                Jag har oxå en att låna ut om inte Grimlock kräver egen radio…

Ses i övermorrn.

Ubbe
                Deltagare

1:23 blir bra.Jag har oxå en att låna ut om inte Grimlock kräver egen radio…Ses i övermorrn.

Adam=> Kan man få boka din prat-apparat för morgondagen?

Niklas
                  Deltagare

Kan ni inte slå mig en signal när ni har ca 5 mil till Linköping? Då kan jag möta upp vid E4 påfarten på Lördag morgon vid Mantorp.

Sätter du ut en komihågskylt längs E4an åt oss? 😀

Tittade på kartan och tyckte nästan att det såg ut som om vägen från Linköping söderut var rakare (snabbare) än den via Mjölby. Fast problem med den kommer längre söderut, finns nämligen ingen bra väg direkt till Emmaboda. Har ritat i närmaste vägen som då går via små vägar som troligen är asfalterade… Har vi några känsliga asfaltsfetischister med i karavanen? 😀

Nu har jag ingen kartprogram på jobbet så jag kan inte avgöra vilken väg som är den kortaste samt snabbast från Stockholm.

Vad säger ni andra, eller Mats och jag kör först och bestämmer och ni hänger på? 🙂

Grön – Stockholm (E4) Mjölby, Mjölby (RV) Emmaboda
                    Gul – Stockholm (E4) Linköping, Linköping (RV) Emmaboda
                    Röd – Stockholm (E4) Norrköping, Norrköping (E22) Kalmar, Kalmar (RV) Emmaboda

Länk till karta över vägarna: shellkonto.nu/alien/temp/karta2.jpg

EDIT: Det kunde vara bra att veta om Larsa är sugen på att åka tillsammans med oss ner när vi väl svänger av E4an eller om vi inte behöver tänka på honom.

thorlake
                    Deltagare

Tycker det kvittar.
                      Som ren transportsträcka så föredrar jag så mycket mororväg som möjligt. Mindre risk att fastna bakom såskoppar, traktorer, vilt och vägsniglar då.

Så kör ni på så hänger jag efter.
                      Huvudsaken vi kommer ned. om det sedan tar en halvtimme hit eller dit e ju skit samma. Tycker jag iaf. 🙂

Ubbe
                      Deltagare

Sätter du ut en komihågskylt längs E4an åt oss? :DTittade på kartan och tyckte nästan att det såg ut som om vägen från Linköping söderut var rakare (snabbare) än den via Mjölby. Fast problem med den kommer längre söderut, finns nämligen ingen bra väg direkt till Emmaboda. Har ritat i närmaste vägen som då går via små vägar som troligen är asfalterade… Har vi några känsliga asfaltsfetischister med i karavanen? :DNu har jag ingen kartprogram på jobbet så jag kan inte avgöra vilken väg som är den kortaste samt snabbast från Stockholm.Vad säger ni andra, eller Mats och jag kör först och bestämmer och ni hänger på? :)Grön – Stockholm (E4) Mjölby, Mjölby (RV) EmmabodaGul – Stockholm (E4) Linköping, Linköping (RV) EmmabodaRöd – Stockholm (E4) Norrköping, Norrköping (E22) Kalmar, Kalmar (RV) EmmabodaLänk till karta över vägarna: shellkonto.nu/alien/temp/karta2.jpgEDIT: Det kunde vara bra att veta om Larsa är sugen på att åka tillsammans med oss ner när vi väl svänger av E4an eller om vi inte behöver tänka på honom.

Enligt min nyiskaffade TomTom och även gulasidorna.se är snabbaste vägen att ta E22’an men har ingen egen erfarenhet av sträckan…

Föredrar helt klart asfalt före grus…

Niklas
                        Deltagare

Enligt Zatzy så är snabbaste vägen via Mjölby (grön rutt) så vi tar den ner, upp tar vi kanske en annan för omväxling skull.

När det gäller snabbaste/bästa vägen så litar sällan på kartprogram. Enligt Route 66 är snabbaste vägen mellan Enköping och Nyköping att köra in via Stockholm…NOT! 😀

Adam K
                          Deltagare

Ubbe, pratapparat bokad.
                            Jag föredrar oxå asfalt, har R-däcken på och sommardäcken i Uppsala…
                            Kan någon skriva ut anmälningspapiren, jag har ingen skrivare kopplad tll datorn?

Ses imorrn, nu ska jag ut o göra av med pengar på OKs biltvätt, sen är det fotboll 🙂

Niklas
                            Deltagare

Jag skriver ut 10 stycken anmälningslappar och tar med.

pannan
                              Deltagare

Vi kommer att åka vid 06.00 ifrån Linköping. Vi tar E22:an är nog lite vackert att köra vid kusten 🙂

Så håll åt sidan om en svart förbaskat snabb STI kommer farandes 🙂

Mvh
                                Johan – Med nytagen racing-licens 😉

Niklas
                                Deltagare

Ok, då ringer jag inte dig och vi tar Mjölby hållet ner. Ses på flygfältet alla ricers…

Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 76 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.