SSC Allmänt snack Träffar Karlstad 4e sept

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Blocken
    Deltagare

Kolla vad jag hittade på AktuellMotorsport.se – nämligen: KONBANA :7

Wiklundh, Pedersen & co, ställer ni upp och visar vad SSI går för? 🙂

/Black

Min STi

Pedersen
      Deltagare

Blev ju poster-boy för arrangemanget så det blir nog svårt att smita undan :).

http://www.karlstadracing.nu/nyheter/nyhetsbilder/1124872843.jpg

Kul bana, mycket roliga bilar och bra arrangemang. Tyvärr är jag lite för kass på konbanekörning för att utmärka mig i resultatlistan, brukar bli mycket Porsche & Honda i topp. Sist var det dock en Starlet som knep första platsen.
        Borde iaf kunna förbättra tiderna från förra gången litegrann.

Wiklundh
        Deltagare

Japp, tänkte testa att köra konbana för första gången. 😮

Blocken
          Deltagare

Japp, tänkte testa att köra konbana för första gången. 😮

You’ll love it :7

/Bläck

Min STi

Blocken
            Deltagare

Hur kul hade ni? 🙂

/AB

Min STi

Pedersen
              Deltagare

Nu är man lite småtrött…

Pga att det dök upp nåt så i h*vete med bilar (120 utställare, gissningsvis 40 på konbanan och en ruggig massa publik) blev det inte så mycket körning. Orsakade trafik-kaos i hela Karlstad i princip. Jag hann iaf med två rundor, inte riktigt nöjd med nån av dem men hyffsade iaf.

Lokalnyheterna (SVT), båda lokaltidningarna samt spoilernytt var där och dokumenterade. De visade dock inget vidare intresse för kokare… 740tic med 812 spoilers (helst från minst 3 olika tillverkare), minst 4 slutsteg och candy-lack är det tydligen som gäller (Jerry, du noterar nu va? ;-)).

Plus:
                Go-cart snubbarna (pausunderhållning) som snodde runt på ~23 sek (jmf. min bästa tid på på ~31.5). Vill ha ™.

Fler Imprezor än EVOs på plats.

Rallycrossbil (Volvo S40, pausunderhållning) som brände däck i 4 minuter, sen gav tyvärr lådan upp. Iofs såg man inget av flygfältet vid det laget pga däckrök så det spelade kanske mindre roll… Rakskuret och mycket mos är en najjs kombo, vilket ljud.

Spöade P-A (Focus RS) med 2 sek och körde jämnt med en 996 GT3 (iofs hans sämsta mot min bästa runda).

Minus:
                För lite köra/för lång kö

Strulig publik (lyckas parkera i vägen för ambulansens utryckningsväg är kanske inte helt smart, blev 20 min ofrivillig paus innan vi fick bort bilarna).

Fick stryk av Asse (Honda Integra) med 3 sek. Som vanligt.

På det hela taget en trevlig dag, får hoppas att det blir repris 2006.

Focus RS
                Deltagare

Pedersen:

Ja, ja… Sparka på en som redan ”ligger”… ;(

Men som vanligt… ”Skrattar bäst, som skrattar sist”!

/Per-Anders.

X3000
                  Deltagare

Det va fint väder, mkt publik..
                    Men det va inte kul att åka 20mil enkel väg å köra 3 varv.. Förstår inte hur det kunde ta sååå lång tid mellan körningarna.. Konbanan i västerås på 5-årsjubileumet va grymt mkt bättre..

Mina tider: 33,54 32,64 31,64 Så Pedersen.. Du slog mig 😉

Sammanfattning: Ok dag men inte mer än så..

Pedersen
                    Deltagare

Hade jag åkt 20 mil hade inte jag heller varit nöjd med 3 rundor…
                      I vanliga fall är det mycket färre bilar på KDRs konbanekörningar men den här gången var ju lite speciell.

Men det där är egentligen varför jag inte gillar konbanor överhuvudtaget. En himla massa väntande för väldigt lite körning.
                      Tyvärr verkar det som om intresset för riktig bankörning minskar i samma omfattning som det ökar för konbana så det är väl bara att gilla läget antar jag.

För min del ser jag det mest som att ställa upp för KDR för att få kommunen att inse vilket intresse det finns ute i stugorna så att inte möjligheten att nyttja gamla flygplatsen försvinner helt (vilket är vad grannen golfbanan vill).

Wiklundh
                      Deltagare

Var bara ute en gång då jag inte ville stå i kön hela tiden utan även se på andra som körde + utställningen.
                        Tog längre än en timme att få komma ut och köra, känns lite drygt.

Janne248
                        Deltagare

Men det va inte kul att åka 20mil enkel väg å köra 3 varv..

Det brukar ju vara kul att det kommer folk på aktiviteter men när det är så där är det inte kul.

OT: Kom till Grängesberg den 1-2/okt och kör konbana, jag lovar att du får köra dig less!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.