SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Kärvande bromsok GT -99

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    MolleMeck
    Deltagare

Mina ok fram kärvar och Re-bil (subaru) här i stan skulle ha 4942:- för att försöka reparera dom eller 13774 :- för att byta samt i med nya belägg vilket känns väldigt dyrt.

Så nu behöver jag tips på billigare alternativ t.ex någon som kan göra de mot en slant eller någon bra verkstad som fixar de till en bra peng. Att göra de själv är inget alternativ eftersom jag inte har någonstans att vara och sitta på parkeringen känns måttligt roligt.

Finns de några bra eftermarknadsalternativ som man kan slänga dit istället?
      Eller något man kan prova först utan att plocka isär oken?

Jag bor i Nyköping så östra mellansverige är regionen som gäller.

Mvh

Palm
      Deltagare

Lät dyrt även för att vara orginal, har för mig subaru i borås(borås bilhall) sa när jag frågade att ett bytesok fram skulle gå på typ 2500kr men det ta det med en nya salt!

Tror även att välsorterade bildelsfirmor ska kunna få fram bytesok.

NickeH
        Deltagare

Tyvärr är bromsar till prestandabilar dyra, billigaste sättet är att köpa en renoveringsats och ägna en lördag åt att fixa det själv, det är lika bra att lära sig nån gång, om du inte vet hur man gör så betala nån händig polare och se på så vet du nästa gång.

Edit: Du behöver ju inte sitta på parkeringen, ta loss bromsarna och renovera dom nån annanstans.

MolleMeck
          Deltagare

Att de kostar hade jag räknat med men 1700 för bara beläggen och 4tkr styck för ok måste ju finnas billigare som är lika bra…

Men jag måste ju ändå sitta på parkeringen och plocka loss allting de va mera de jag tänkte på, klarar av de gör jag nog fast jag aldrig gjort de förut.

Gilarski
            Deltagare

Eller varför inte:

http://www.japperformanceparts.co.uk/pdetails.asp?ID=150

eller Ebay i UK, där dröser det Impreza saker 🙂

dragster
              Deltagare

Lämna in dom på : http://www.nobtec.se/ ligger i Norrköping.
                Har själv lämnat in grejer där och blev mycket nöjd med resultatet.
                Har för mig att det inte var speciellt dyrt heller.

Manor
                Deltagare

Fürstenhoffs Motor (Subaruverkstad i Huddinge söder om Stockholm) säljer utbytesframok för 1250:-/styck vill jag minnas. Belägg och skivor i ungefär samma-lika kvalitet som original kan köpas på Mekonomen för en rimlig peng. Jag vill även minnas att det var någon som rekommenderade en firma med nya ok för en rimlig slant, men jag kommer tyvärr inte ihåg vad firman hette.

MolleMeck
                  Deltagare

Nobtec ska jag kolla med dom verkar ju veta vad dom gör.

1250:- är ju helt ok och mekonomens bromsbelägg va ju avsevärt billigare så får väl gå under sommaren iallafall..

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.