SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor kass original uppipe??

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    zeaflower
    Deltagare

monterade bort min turbo för första gången idag och fick till min förvåning se världens minsta inlopp!! spelar detta någon roll så som de gör efter turbon och isåfall: var kan man hitta en bättre uppipe och för vilka pengar? bilen är en my96..

// Sjöblom

griml0ck
      Deltagare

Vet ej men: http://www.scoobysport.co.uk/exhaustsstd.htm Längst ner på sidan finns det en uppipe. Den borde väl vara större.

SecretAgentMan
        Deltagare

En trång uppipe ger högre hastighet – mera skjuts på turbon…men flödar lite sämre…

Som vanligt är det en balansgång mellan hur mycket effekt man är ute efter, turbons egenskaper och hur sent man kan tolerera att turbon spoolar.

Standard är fullt tillräckligt för originalturbon.

/J

Henke
          Deltagare

Bara en liten fråga när vi ändå snackar uppipe!
            Det måste ju vara relativt enkelt att montera dit en annan turbo, alltså något riktigt stort.
            Tänkte liksom att grenröret i sig behövs ju inte byggas om utan endast uppipen liksom!?
            Jag har inte kollat riktigt hur det ser ut men det borde ju vara hyffsat enkelt eller?
            Givetvis får man bygga om en del tex anslutningar till ic mm men man ska ju ändå bygga om till FMIC så småningom så man kanske skulle satsa på storturbo åxå..

/ Henke

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.