Hej! Snart dags för besiktning 😉 Har ett 3″ system på nu, från turbon, utan kat. Har kikat på katalysatortekniks ”sport-kat”, vad tror ni om den? Renar den tillräckligt? Någon som använder den?
Jag beställde den katten i Fredags och ska montera på min GT.
Skillnaden mellan en ”riktig” race katt och den sportkatten kommer nog inte kännas i en impreza med <300hk...
Däremot om man jagar effekt och kanske ligger på 400+ så är racekatten bättre val.
men allt är upp till individen att bedömma, jag bedömmer att jag inte kommer känna skillnad på effekten mellan de olika kattarna och valde alltså den billigare.
har dock inte ännu fått den, så jag kan lämna ett första omdömme om vad det verkar vara när jag har den i handen.
Ok tack för svar 🙂 Då blir det troligtvis den billiga varianten! Handlar den nog om några dagar isåfall, så får du upp den snart kan du ju posta här och berätta hur den verkar!
Packade upp katten igår, och jaa, den ser bra ut.
Sitter som sagt metallisk kärna i, men jag har tyvärr ingen racekatt att jämföra med, men flödesmässigt ser den ut att vara bättre än en keramisk…
Hur den renar vet man ju inte heller, dock kommer man få reda på det om ett år vid besiktning:)