› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › kattlöst system
- Detta ämne har 10 svar, 878 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Mr Walle.
-
FörfattareInlägg
-
6 februari, 2004 kl. 15:35 #2404
Mr Walle
DeltagareÄr på väg att köpa ett 3″system,frågan är ju vad nackdelarna är med att köra utan katt för utom att det är olagligt och det blir problem med besiktningen
6 februari, 2004 kl. 15:55 #51790SecretAgentMan
DeltagareMotorn andas betydligt bättre, vilket originalsprutet inte är inställt för – luftmassemätaren kompenserar för detta till viss del, men laddtrycksstyrningen *kan* få lite spel (svajigt laddtryck vid fullgas på hög växel i mellanregistret).
Inget som inte är enkelt att lösa dock.
Sök på laddtryck, svaj och dawes. 😀
/J
6 februari, 2004 kl. 15:57 #51791SecretAgentMan
Deltagare…en snyggare lösning på svajigt laddtryck (om man vill behålla original laddtrycksstyrning) är att prata med ”strat” här på forumet…
Han grejade en ställbar reglerventil från Festo som styrde upp det – men samtidigt får man inte den roliga knuffen en kula/fjäder-ventil a’la ”Dawes Device” ger.
/J
8 februari, 2004 kl. 11:39 #51799Mr Walle
Deltagaredet bilr med kissemiss på men en dawaes skall det investeras i iallafall.Står lite i valet och kvalet ferrita 13500kr+förlorad arbetsdag eller uppsala agasteknik 12000kr inärheten av jobbet.
Är det någon som har avgastekniks grejor?8 februari, 2004 kl. 13:14 #51796badlynx
DeltagareJa, har du kollat det med snuten så stämmer det nog men jag menar om man fortsätter att trotsa tillsägelserna. Tex så tror jag att de blir lite ”pissed” om man åker dit ett antal ggr utan att ha kat på, eller.
Joakim
16 februari, 2005 kl. 19:17 #51794Kocken
DeltagareBadlynx!!
Sorry men där har du fel ang stora böter om man inte gar katten på!
Det enda du får är en ombesiktning, trust me;)
Allt enligt trafikpolisen själva!!!
//Ante
16 februari, 2005 kl. 19:17 #51795badlynx
Deltagare>Är på väg att köpa ett 3″system,frågan är ju vad nackdelarna
>är med att köra utan katt för utom att det är olagligt och det
>blir problem med besiktningenJa du, fördelarna är ju att det låter gott, går gott och ser gott ut.
Nackdelen är väl att man blir miljöbov och kan få böta ganska mycket pengar om det vill sig illa vid tex en flygande besiktning. När du åker till bilprovningen så slänger du bara på katten på mellan röret. det brukar räcka, kanske ett par droppar K-sprit i tanken också så blir co-halten låg eller kanske till och med 0.
Joakim
19 december, 2005 kl. 06:19 #51792Manor
Deltagare>Det är alltså en dawes device som gäller.
>Tack SAMDet är nästan ALLTID en Dawes som gäller ;)…när Dr. Jerry får råda :P.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #51793Manor
Deltagare>det verkar som om du är nöjd med din investering av
>dawesen.
>Ja ja huvudsaken är väl att man äter pizza med stil:D 😀 😀
>
>Visst MatsNJapp, det finns många felaktiga sätt att äta pizza (som vi blev väl medvetna om). Vi har stilarna:
– jag äter allt i mitten först
– jag äter kanten först
– jag äter små bitar i taget med kniv och gaffel
…och slutligen det enda rätta sättet
– skär ut en tårtformad bit…ta upp den med handen…tugga och njut 😀 😀 😀 :D.mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #51797Mr Walle
DeltagareDet är alltså en dawes device som gäller.
Tack SAM19 december, 2005 kl. 06:19 #51798Mr Walle
Deltagaredet verkar som om du är nöjd med din investering av dawesen.
Ja ja huvudsaken är väl att man äter pizza med stil:D 😀 😀
Visst MatsN -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.