SSC Allmänt snack Allmänt småprat Kjell Pettersson

• Detta ämne har 42 svar, 6,906 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av SecretAgentMan.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 43 totalt)
  • Författare
    tendency
    Deltagare

Kände endast till honom som ExOrdis via nätet, men sådant här är otroligt tråkigt.
      Man undrar ju vad som har hänt, pga den relativt låga åldern.. 🙁

Väldigt fint av OzO att sätta ihop ett kollage.

Imprezan i garaget
      Capricen i garaget

Grusdraparn
      Deltagare

Sänder en tanke till dina anhöriga och kommer minnas dig som en rackarns glad jäkel, ditt skratt lever vidare hos oss…

/Klas

Lt Dan
        Deltagare

Kjelle var en av de första jag träffade innan jag gick med i klubben. Han var en av anledningarna att jag gick med. Otroligt trevlig och ödmjuk kille.
          Vila i frid

/Dan

migu
          Deltagare

En mycket sorglig nyhet!
            På något konstigt vis förväntar man sig inte att en sådan genomtrevlig, entusiastisk och drivande person ska kunna försvinna.
            Vila i frid Kjelleman.

/Micke

daniel83
            Deltagare

Vila i Frid! ;( ;(

Manor
              Deltagare

Nej, det kan inte vara sant :(.
                En otroligt trevlig kille som alltid ställde upp för alla.
                Vila i frid Kjell.

Mina tankar går till de närmaste.

/ Mats N

simo
                Deltagare

Fruktansvärt tragiskt att höra att en sådan go prick lämnat oss.
                  Sänder en tanke till de närmaste.

/U

modulated
                  Deltagare

Oerhört tråkigt att kapten Haddock inte längre finns bland oss, han kommer att vara saknad.

Men som tur är det finns det mycket minnen från honom, främst från Kinnekulle.

/Patrick P.

specialized
                    Deltagare

Vila i Frid.

Mvh.Mattias – Nu med VF35:a http://www.garaget.org/?car=18857
                      ———————————-
                      Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Subarumicke
                      Deltagare

;( Fan vad trist,han var den drivande faktorn till att SSI bildades ute på Brostugan 2000, Min minen av han är bara positivt han var en bra och sympatisk kille.

Vila i frid Kjell,ditt minne kommer alldrig att försvinna ;(

Janne248
                        Deltagare

Jag var inte den som kände han bäst här, långt ifrån, men som många skriver så minns jag Kjell också som en väldigt rolig kille, lite galen och jäkligt gasglad.

Minns specielt när det var ”Grill hos Krook” träffen och vi körde risksvägen från Ludvika mot Borlänge. Jag kom bakom en husvagn som slickade mitt linjen i 70 km/h på en 90 väg. Kjell låg bakom och gjorde något teckan att nu kör vi om. Jag laddade lite och gasade på, att Kjell skulle följa efter förstod jag men, med husvagnen slickande mittlinjen var det mycket plats på insidan. Husvagnsägaren fick nog en liten chock när han fick en silver Impreza på var sida om sig! Kjell tog insidan! Kommer alltid att minns den grejen!

Tankar går till familjen och vänner.

jraberg
                          Deltagare

Fruktansvärt tråkigt. Känns på något sätt alltid så orättvist när någon tvingas bort i förtid. Han efterlämnar definitivt ett å annat fotspår som inte kommer försvinna.
                            Tack Kjelleman för den tid som var och som du ägnade klubben!

Skänker en tanke till de anhöriga som nu har en jobbig tid framför sig, men som blir bättre även om det tar tid.

Tråkigt!

-johan

b20mannen
                            Deltagare

Fy fan. Så var den här dan förstörd. ;(

Träffat på honom både här och där. Alltid trevlig, glad och pådrivande.
                              Ett stöd i tillvaron.

Tanken att inte kunna träffa på honom mer är hemsk.

”One of the good guys”…

vad_ar_lustgas
                              Deltagare

Nu orkar man skriva lite..

Kände Kjell i drygt 8 och ett halvt år, vi träffades utanför klubbarna först. Tror första meningen han någosin sade till mig; Du kör som en rallybil ska köras! Detta var på Gaasa i Täby på Coop parkeringen. Han var även en av av killarna som hjälpte mig och FMCS fruktansvärt mycket under de första åren som jag var ordf i FMCS. Han stöttade mycket vad gäller bankörningsarrengemangen mm. Den sista gången vi sågs så skrattade vi, det känns skönt. Man får minnas Kjelle för de sjukt många roliga stunderna. Hyssen och påhitten duggade tätt, oavsätt om det var på en gata i roslagen under full powerslide eller på nyår då han i fullt garv med ölen och potatisröran runt munnen brände av handgranats simulanter så rutorna skallrade flera kilometer bort.

Vi närmaste har inte riktigt kommit över chocken ännu och vet inte riktigt vad det kommer att bli i framtiden, vad som kommer att hända och när. Vi försöker ta hand om varandra iallafall.

Måste verkligen tacka för bilderna som lagts upp, det hjälper. Har inte kunnat sluta ringa telefonen och lyssna på han.

Kjell blev 41 år gammal och sörjs av många vänner, föräldrar och sambo.

mvh C

griml0ck
                                Deltagare

Oj, vilken chock detta var då! Otroligt tråkigt! Ja, Kjelle var verkligen en eldsjäl som gärna hjälpte en med råd och tips när man var färsk i klubben. Jag kommer ihåg han som en mycket trevligt karl som alltid var på bra humör, och som gärna delande med sig av sina erfarenheter. Vila i frid min vän!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 43 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.