SSC Allmänt snack Allmänt småprat Kjell Pettersson

• Detta ämne har 42 svar, 6,906 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av SecretAgentMan.
Visar 13 inlägg - 31 till 43 (av 43 totalt)
  • Författare
    thehook
    Deltagare

Oj, detta var verkligen en trist nyhet. Minns som så många andra den underbart sköna killen som hade lätt till ett skratt och även lockade fram det hos andra. Oerhört kunnig och hjälpsam, ställde alltid upp om man hade problem eller frågor.

Lämnar ett stort tomrum efter sig 🙁 men kommer alltid att finnas kvar i minnet.

Kvarnis
      Deltagare

😮 det här var riktigt tråkigt att läsa.

Kjelleman var en av dom tididga eldsjälarna som verkligen satt sina hjulspår i minnet, det är många minnen som snurrar till just nu…

Sänder tanke till nära och kära.

Livet är tyvärr aldrig rättvist.

STIred
        Deltagare

R.I.P 🙁

/r

Lefty
          Deltagare

R.I.P Kjell!

vad_ar_lustgas
            Deltagare

Nu kan vi gå ut med information om begravningen.

Det kommer att vara en borgerlig begravning på torsdagen den 5:e februari kl 13:30 i Silverdal Kapell i Sollentuna. Familjen hälsar alla välkomna till begravningshögtiden. Annonser kommer att komma i någon eller några nationella tidningar. I vår kommer sedan Kjell att ligga i minneslunden i Vallentuna.

Mvh Christian Lange

Toni
              Deltagare

Nu kan vi gå ut med information om begravningen.Det kommer att vara en borgerlig begravning på torsdagen den 5:e februari kl 13:30 i Silverdal Kapell i Sollentuna. Familjen hälsar alla välkomna till begravningshögtiden.

Det bör ändå påpekas för ordningens skull att det önskas att man bör anmäla sig till begravningsbyrån senast måndag 2/2 om man tänker närvara under hela ceremonin.

KassaMannen
                Deltagare

Mer om begravningen finns på http://www.familjesidan.se

/Kaarlo

Perra
                  Deltagare

Ett av dom roligaste minnena jag har av Kjelle var när han blev stoppad av Polisen för dom hade mätt hans hastighet o tyckte det gick lite för fort. Kjelle hoppade ur bilen i sina Sparco-dojjor och började argumentera om att det minsann inte gick för fort och att det var märkligt att just han hade blivit stoppad då det var ett pärlband med bilar. Jag kommer inte ihåg om han lyckades slingra sig ur den där knipan men jag tycker det är oerhört lustigt att se framför sig hur han hoppar ur bilen i racepjuck och säger att ”jag har minsann inte kört för fort!” 😀

Vila i frid, Kjelle! Du kommer vara saknad! ;(

/Perra

skytiskapilen
                    Deltagare

Det är med stor sorg jag nyss läst om Kjelles bortgång, mina tankar går till Kjells närmaste.

Kjelle var en av de första jag träffade i klubben och han var också en av huvudanledningarna till att klubben utvecklades till en rätt unik klubb med en fantastisk stämning och sammanhållning. Kjelle var alltid tillgänglig och sugen på att diskutera körteknik och hade en väldigt stark åsikt om att det var chaufförens skicklighet som avgjorde, inte den större turbon. Då jag bor hyffsat nära Kjelle var det mer än en gång vi gav oss ut i våra silvriga Subbor uppåt Roslagen och tog man rygg på honom fick man alltid några nya härliga kurvpartier avverkade.

Han hade alltid nära till skratt och skämt, precis som många andra här vittnat om.

En synnerligen genomtrevlig kille som kommer att vara väldigt saknad.

Jag ser ändå Kjelle framför mig, där han med ett stort leende, racingskor och handskar, är på väg till bilen för att ta sig ytterligare en sväng.

Vila i frid Kjelle,

Andreas

IMPREZA FOREVER
                      Deltagare

Vila i frid

/Björn

syke
                        Blockerad

Det ligger nu en ”in memoriam” av Kjell Pettersson på klubbens förstasida. Direktlänk till nyheten:
                          http://www.impreza.nu/indexnews.php?n_id=560

Wiklundh
                          Deltagare

Vila i frid.

SecretAgentMan
                            Deltagare

Nä fy fasen, Kjelleman är verkligen saknad… 🙁

Visar 13 inlägg - 31 till 43 (av 43 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.