› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Klen växellåda..?
- Detta ämne har 25 svar, 2,574 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
wheeliedevil.
-
FörfattareInlägg
-
25 augusti, 2005 kl. 21:22 #56379
Addson
DeltagareKör med 1,2. Bör väl inte aktivera systemet under 3500-4000rpm och släppa av strax över 6000rpm. Men jag har massor med säkerhetsanordningar. Dock inte för växellådan men väl för bränsletryck, air/fuel värde, varvtal mm..
Seriöst! Sluta dra upp massa skit om GAS och grejer det går liksom inte hem här!! Här vårdar vi våra bilar! Klen växellåda visst ingen konstig fråga, och den har du fått svar på, Men sen ska du dra upp massa skit om gas o grejer!Skippa skit snacket! Och mitt råd SKIPPA gasen innan du har riktiga grejer! MVH Mr Clean
Och vem är du till att bestämma vad som ska diskuteras här då? Det är väl min tråd. Vårda bilarna? Min bil är mer än välvårdad och vad spelar det för roll om jag använder gas? Blir du avundsjuk eller varför denna uppståndelse? Det kanske finns fler än jag som är intresserad av effekt här inne? Sen hur man uppnår det är väl upp till var och en, eller?Tack Claes för att du svarade på vad jag frågade efter…
Min tanke med mitt inlägg va att du bör ju inte fråga sätta imprezans växelåda efter du har satt in massa gas o prylar!! Hade du skrivit håller växel lådan för gas så hade jag mer än gärna hjälpt dig! Nu har du ju redan lagt in dina flaskor i bilen o det tycker jag e coolt men man bör börja i andra änden! Bygga en bil som håller för trimning o gas! En liten dogbox i din bil skulle vara en dyr men behövligt inköp till din bil!!
Sen tror jag visst att du vårdar din bil utvändigt men hur vårdar du resten av bilen när du kastar på NoS på en orginal bil??
Jag med fler hoppas på att bilen håller men tyvärr kommer det nog inte göra det i längden!
O jag e inte avundsjuk på din gas för hade jag velat haft det så hade jag haft mina tuber bak i bilen! Men jag avstår pga att jag vet bilens begränsningar! Varför inte satsa på 50hk ecutek iställe för 50hk nos???
MVH En undrande Mr Clean26 augusti, 2005 kl. 18:29 #56373strickz
DeltagareBänkad till 296 utan gas låter inte riktigt som orginal. Ska du dela ut pekpinnar så kanske du ska läsa tråden först 😉
27 augusti, 2005 kl. 11:39 #56380Addson
DeltagareBänkad till 296 utan gas låter inte riktigt som orginal. Ska du dela ut pekpinnar så kanske du ska läsa tråden först 😉
Det kanske inte va motormässigt jag menade heller!! Läs tråden!
28 augusti, 2005 kl. 10:17 #56374strickz
DeltagareNähä, vad menar du med ”orginalbil” då?
7 september, 2005 kl. 12:48 #56381Tpalm
DeltagareJo, lådan pallar 400+ häst, men inte 400 Nm 😉 Och inte 400 gram mos heller 😀
Hur ska det gå för mig nu när jag ska montera sportluft filter! Lär ju bli minst 400 nm och 350 hk 😀 😀 😀 Men lite femörigar i lådan har ju ingen dött av förrut eller hur Tpalm!!:D 😀
Haha 😛
Inte alls ….nu har det börjat ”vina” å vara svårt att få i växlar istället …. men några mer bitar har jag inte stött på 🙂
19 december, 2005 kl. 06:19 #56364Manor
DeltagareVill bara klargöra att jag gör detta helt seriöst och allting är för övrigt i tipptopp skick på bilen så jag försöker heller inte ”klanka ner” imprezan genom att köpa en och helt oseriöst försöka köra den sönder och samman. Försäkringen har inte ens funnits i tankarna och det vet jag väl som har kört sporthoj väldigt länge hur det drabbar en när folk kastar hojen av ett släp för att dom tappat den hemma i garaget. Det återspeglar ju sig för alla. Nej, jag är defenitivt ingen ”hemmapulare” som gör saker och ting på måfå. Jag jobbar dagligen med att trimma och serva motorcyklar och byggde själv en turbohoj för två år sedan som jag blev väldigt nöjd med. 260hk/160nm fick jag ur 929cc. Då eftersom hojar egentligen är det som jag jobbar med och tycker är kul, fast det lätt blir tjatigt så har jag Imprezan som hobby, då detta är ”samma sak fast ändå inte”. Detta är min andra Impreza och jag värnar mycket om märket.
Coolt, lycka till och tummen upp :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #56363Manor
DeltagareTack för ditt stöd, Andreas.Är man inte intresserad av lustgas, fine! Tryck då på ”back”-knappen och backa ur denna tråd. Jag startade den för att ta reda på hur mycket en std låda klarar pga av att jag monterat gas i bilen. Trodde att alla som var motorintresserade gillade all sorts trimning. Santoz kör ju gas. Är det fel på hans bil också?”Skaffa riktiga grejer först” ??? Jag kör väl sönder det jag har i första hand. Klarar lådan det så är det väl bra, eller?MVH.
Jag får väl ställa upp för Mr.Clean då…vi är ju ändå Stockholms svar på ”Bill & Bull” ;).
Det är nog inget personligt påhopp på dig egentligen, utan en reaktion på en hel del inlägg av typen ”jag ska ha 500+ hk…var köper jag Superchips…jag vill gärna göra donuts, hur gör man…jag har hittat tre klumpar av metall i växellådan, men det skiter jag i”. Med rådet ”skaffa riktiga grejer” menas att skaffa en ordentlig låda innan du kör sönder den. Det är väl som vanligt bättre att göra RÄTT från början, än att stå vid vägkanten med sin trasiga Impreza. Vi värnar ju Imprezan, och vill helst inte att någon ska behöva gå sönder. Det finns väl en hel del ”stjärnor” som har krävt nya lådor och motorer på motorförsäkringen när grejer har rasat…och det höjer ju premien för oss alla.
Personligen så tycker jag att lustgas är lite B, ärlig effekt känns bättre och tillförlitligare på något sätt. Visst har det ett berättigande för de som kör dragraceing…men det är väl i så fall det sista steget för att få det där lilla extra.
Det är inget fel på Santoz bil, och det är säkert inget fel på din heller…men visst håller åtminstone jag en extra tumme för SubaruMicke som hade rekordet länge…och detta utan gas. Nu hoppas man väl på att Legacy-prylarna hittar ner i den nyköpta Imprezan…så att man kan hejja än mer :).
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #56362Manor
Deltagare…och med mos så menar man vridet som dödar…mer än den hög effekten. Iofs så går väl vrid och effekt hand i hand…
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #56371modulated
DeltagareStrat
Mycket mosJa mos i växellådan är väl sällan bra 😉
f’låt// Patrick P.
19 december, 2005 kl. 06:19 #56369wheeliedevil
DeltagareVill bara klargöra att jag gör detta helt seriöst och allting är för övrigt i tipptopp skick på bilen så jag försöker heller inte ”klanka ner” imprezan genom att köpa en och helt oseriöst försöka köra den sönder och samman. Försäkringen har inte ens funnits i tankarna och det vet jag väl som har kört sporthoj väldigt länge hur det drabbar en när folk kastar hojen av ett släp för att dom tappat den hemma i garaget. Det återspeglar ju sig för alla.
Nej, jag är defenitivt ingen ”hemmapulare” som gör saker och ting på måfå. Jag jobbar dagligen med att trimma och serva motorcyklar och byggde själv en turbohoj för två år sedan som jag blev väldigt nöjd med. 260hk/160nm fick jag ur 929cc. Då eftersom hojar egentligen är det som jag jobbar med och tycker är kul, fast det lätt blir tjatigt så har jag Imprezan som hobby, då detta är ”samma sak fast ändå inte”. Detta är min andra Impreza och jag värnar mycket om märket.19 december, 2005 kl. 06:19 #56368wheeliedevil
DeltagareKör med 1,2. Bör väl inte aktivera systemet under 3500-4000rpm och släppa av strax över 6000rpm. Men jag har massor med säkerhetsanordningar. Dock inte för växellådan men väl för bränsletryck, air/fuel värde, varvtal mm..
Seriöst! Sluta dra upp massa skit om GAS och grejer det går liksom inte hem här!! Här vårdar vi våra bilar! Klen växellåda visst ingen konstig fråga, och den har du fått svar på, Men sen ska du dra upp massa skit om gas o grejer!Skippa skit snacket! Och mitt råd SKIPPA gasen innan du har riktiga grejer! MVH Mr Clean
men ojj… tagga ner Clean, Jag tycker iaf att det bara är kul att läsa om folk som kör/testar saker som inte alla gör, NOS tex…
Tack för ditt stöd, Andreas.
Är man inte intresserad av lustgas, fine! Tryck då på ”back”-knappen och backa ur denna tråd. Jag startade den för att ta reda på hur mycket en std låda klarar pga av att jag monterat gas i bilen. Trodde att alla som var motorintresserade gillade all sorts trimning. Santoz kör ju gas. Är det fel på hans bil också?
”Skaffa riktiga grejer först” ??? Jag kör väl sönder det jag har i första hand. Klarar lådan det så är det väl bra, eller?MVH.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.