› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Kliar mig i skallen.
- Detta ämne har 9 svar, 1,176 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 10 månader sedan av
linkan19.
-
FörfattareInlägg
-
18 oktober, 2012 kl. 18:23 #29386
linkan19
DeltagareTjosan.
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till med min impreza gt
Har oljeproblem.
Har bytt turbo bilen blårykte skapligt med den gamla och drog 2 liter på 1 kväll.
köpte bättre begagnad som var A4 märkt på bildelsbasen.
Bilen går också ryckit vid 4 tusen varv. typ som att den inte får tillräckligt med soppa. känns jävligt slö i 140.
Men bilen drar fortfarande olja. Med förra kunde man se röken från backspegeln. Nu är de betydligt mindre visst lite rök kommer de men den är inte blå. Och de luktar inte bränd olja.
Har även komptestat och den visa typ 8.5 8.3 8.8 8.6
Tänkte om den kunde läka nånstans? såg att det var olja vid oljepluggen på tråget som att de har kommit uppifrån. Finns de nån packbox där som kan vara dålig?
Vart är de vanligaste dessa kan börja läka?
Har inte lagt märke på nån oljefläck på marken eller så.Eller har de motorbyte som gäller?.
Mvh Besviken subaru ägare :/
18 oktober, 2012 kl. 19:22 #249557kleinis
DeltagareKolla om det har läckt ifrån ventilkåpspackningen på högersidan i färdriktning, denna har jag bytt på min och även kompisens som hade gått 14,5 tusen mil, har fått för mig att det är för värmen ifrån grenröret som gör att denna torkar.
Vet du vars du har för laddtryck ? kan vara lekage på någon tryck slang kanske, orginal ladd ca 0,9 bar
18 oktober, 2012 kl. 19:23 #249558kleinis
DeltagareKolla om det har läckt ifrån ventilkåpspackningen på högersidan i färdriktning, denna har jag bytt på min och även kompisens som hade gått 14,5 tusen mil, har fått för mig att det är för värmen ifrån grenröret som gör att denna torkar.
Vet du vars du har för laddtryck ? kan vara lekage på någon tryck slang kanske, orginal ladd ca 0,9 bar
18 oktober, 2012 kl. 19:46 #249556Mumin
DeltagareSteg ett som är nämnt ventilkåps packningar sen packboxen mellan motor och låda brukar börja pissa efter många år… Kan också vara något med vevhus ventelationen/slangar.
19 oktober, 2012 kl. 15:53 #249559linkan19
DeltagareSka ta en titt i helgen på lyft.
För att se om de är packboxen som är dålig måste jag ta bort lådan då?
Ska koppla in provisorisk laddmätare.
Och sitter Vevhusventen bredvid turbon under ic’n?
Går med tjock slang precis innan turbon in på insugsslangen?19 oktober, 2012 kl. 18:00 #249554FeA
DeltagarePå brorsans GT var det en ventil som hade pajjat, då gick den som du beskriver och drog bra mycket olja.
Det var som en ”tårtbit” som hade lossnat från ventilen, ca 1/4 av ventilen saknades. Köpte ett par begagnade toppar och böt.
19 oktober, 2012 kl. 21:22 #249560linkan19
DeltagareOkej de lät inte speciellt kul.
Då antar jag att motorn måste ur?
Kan även tillägga att den ena toppen är renoverad för 11500kr dock så tickar den bra mycket mer från den sidan än den orörda.
Detta är gjort på verkstad.
Kanske blivit nå knas där.
Hur som ska på lyft imorn och gå igenom överallt efter läckage.20 oktober, 2012 kl. 14:06 #249561linkan19
DeltagareVarit upp på lyften och de var blött mellan motor och låda så jag tippar att
De är där den trycker ur sig när man kör hårt.
Sen har jag varit runt med startgas. Och den reagerar vid slangen mellan ic’n och spjällhuset
Så ska byta den.
Sen om ventilen skulle vara trasig så skulle väl de visa på komptestet?Mvh
20 oktober, 2012 kl. 14:24 #249555FeA
DeltagareVarit upp på lyften och de var blött mellan motor och låda så jag tippar att
De är där den trycker ur sig när man kör hårt.
Sen har jag varit runt med startgas. Och den reagerar vid slangen mellan ic’n och spjällhuset
Så ska byta den.
Sen om ventilen skulle vara trasig så skulle väl de visa på komptestet?Mvh
Skönt, då är det nog inte en ventil.
Ja, på komptestet borde man se om en ventil är paj. Kollade aldrig det innan på brorsans, kom inte åt med den kompprovaren vi har.
När är stiften bytt sist förresten? Är något stift dåligt så hostar bilen och går dåligt på laddtryck.
20 oktober, 2012 kl. 17:58 #249562linkan19
DeltagareKöpte nya titanstift förra veckan och dom gammla var vita och 1 hade beläggningar på sig. Dock kan jag förstå då när insiggslangen var trasig.
Den värkar dra tjyvluft mellan ic och spjällhuset för de sitter en sillikonslang där som är för stor.
Reagera skappligt när jag var där med startgas
Ska byta den på.måndag och köpa omega.tätningsolja vad jag förstår. Så man kan nyttja bilen i vinter. Annars blir de att riva. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.