› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › klonk/knäppande ljud vid inbromsning?
- Detta ämne har 13 svar, 3,450 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 6 månader sedan av
Tobben.
-
FörfattareInlägg
-
9 augusti, 2011 kl. 18:50 #26480
Tobben
DeltagareHej
Ja som rubriken låter så har jag ett litet klokande/knäppande ljud i min impreza gt, vid inbromsning och det är inte hela tiden det låter heller utan oftast när man kör istan och bromsar in vid korsningar och liknande låter iallaf att det kommer framifrån bilen men hörs inget om man bromsar in hårt typ som när man kör på landsväg/motorväg.Nån som vet vad det kan vara?
/ Tobbe
9 augusti, 2011 kl. 19:54 #227729Steewe
DeltagareHej
Ja som rubriken låter så har jag ett litet klokande/knäppande ljud i min impreza gt, vid inbromsning och det är inte hela tiden det låter heller utan oftast när man kör istan och bromsar in vid korsningar och liknande låter iallaf att det kommer framifrån bilen men hörs inget om man bromsar in hårt typ som när man kör på landsväg/motorväg.Nån som vet vad det kan vara?
/ Tobbe
Låter som det skulle kunna vara bromsbeläggen. Hade liknande fenomen på min, löste det genom att slippa ner kanten lite på beläggen, alltså en 45 gradig vinkel på ändarna.
/Stefan
9 augusti, 2011 kl. 20:11 #227733Tobben
Deltagarebytte till nya belägg (hawks performance) och skivor runtom i vintras och vill minnas att vi fick slipa eller putsa lite på kanterna för att det skulle gå i lättare..kanten? antar att du inte menar anläggningsytans kant? 😮
10 augusti, 2011 kl. 04:50 #227731Eiiiiik
DeltagareÅker du med coilovers?
Isf så kolla dom. Kan klonka om dom sitter löst… Iofs borde du inte bara höra det vid inbromsning då :/10 augusti, 2011 kl. 10:28 #227734Tobben
DeltagareÅker du med coilovers?
Isf så kolla dom. Kan klonka om dom sitter löst… Iofs borde du inte bara höra det vid inbromsning då :/Ja nästan nymonterade men det ljudet hade en innan med..
10 augusti, 2011 kl. 11:23 #227732Eiiiiik
DeltagareJa nästan nymonterade men det ljudet hade en innan med..
Då kan vi stryka det iaf 😉
10 augusti, 2011 kl. 12:01 #227735Tobben
Deltagarejo..kan inte vara nån bussning som börjar bli dålig?
10 augusti, 2011 kl. 13:19 #227730Steewe
Deltagarebytte till nya belägg (hawks performance) och skivor runtom i vintras och vill minnas att vi fick slipa eller putsa lite på kanterna för att det skulle gå i lättare..kanten? antar att du inte menar anläggningsytans kant? 😮
Det är ju anläggningsytanskant som var lite slipad på mina, men nu när jag tänker efter var det pga att de låg emot eller nåt sånt. Jag röstar fortfarande för att det är beläggen, alltså de är något för ”smått” och slår således när du bromsar.
/S
10 augusti, 2011 kl. 14:37 #227736Tobben
DeltagareDet är ju anläggningsytanskant som var lite slipad på mina, men nu när jag tänker efter var det pga att de låg emot eller nåt sånt. Jag röstar fortfarande för att det är beläggen, alltså de är något för ”smått” och slår således när du bromsar.
/S
Om jag har förstått dig rätt så har en putsat till dom lite för mkt så att dom glappar lite?
10 augusti, 2011 kl. 14:40 #227728roadtip85
KeymasterOm jag har förstått dig rätt så har en putsat till dom lite för mkt så att dom glappar lite?
Jag hade biltema-belägg på en gammal BMW förut som glappade upp och ner när man bromsade, och det lät som du beskriver.
Då kunde man även känna för hand att beläggen glappade.10 augusti, 2011 kl. 15:07 #227737Tobben
Deltagarehar bara försökt och kännt på beläggen när hjulen vart på och då var det stumt får försöka plocka av dom och kolla ordentligt
11 augusti, 2011 kl. 20:27 #227738Tobben
Deltagare11 augusti, 2011 kl. 20:47 #227739Tobben
Deltagare17 augusti, 2011 kl. 18:40 #227740Tobben
Deltagarefick info av jrm att det kunde låta så så tydligen inget onormalt
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.