SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning klonkande ljud!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Henrik
    Deltagare

Ja som topic säger så har jag på senare tid märkt av ett klonkljud vänster fram, svårt att avgöra exakt var men jag upplever det som vänster och mellan förare och däck. Jag kör mkt på guppig grusväg så jag gissar väl att det kan ha med det att göra. Nån som har nån bra idé om vad det bör kunna vara? har gått c:a 4000 mil.
      Ljudet uppkommer på ojämn väg.

Finns det nån ”kunnig” i västerås/eskilstuna trakten som kan ta sig tid att provåka/lyssna eller liknande så vore ju det kanon också 🙂

Tacksam för tips eller idéer!

mvh
      Henrik

RS
      Deltagare

kolla så att nån mutter eller bult till stötdämparen inte håller på att ralla loss.

Roggan
        Deltagare

Jag hade ett problem precis som gjorde att det ”klonkade” lite, detta känndes som ett litet glapp i ratten oxå när man åkte över små oljämnheter, speciellt om man svängde samtidigt.

Efter ett tag började det hacka och knaka låta otrevligt om vänster fram hjul när jag svänger och kör långsamt efter att ha kört lite hårt.

Detta visade sig vara en inte helt åtdragen centrum bult för hjulupphängingen eller liknande, kommer inte ihåg vad dom sa exakt på verkstan men nått sånt.

Värsta är att det börjar kännas och klonka igen nu, visserligen mycket mindra och det knakar inte när man svänger vanligt, antingen så börjar den glappa igen eller så är det höger sida nu… 😮

OzO
          Deltagare

Bara att kika centrum muttrarna igen. Man ser lätt om den har rört på sig. Maxan har haft detta problem förut vet jag. Kolla så att ”låshacket” ser ok ut.

_______________________________________________________________________________
            ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

Vectorm12
            Deltagare

Har du originalfjädrar på bilen?

Själv fick jag ett klonkande ljud pga att min vänstra toptallrik hamnat snett och slog i insidan av hjulhuset…

edit: Jag kör med H&R fjädrar, ska jag kanske påpeka;)

ExOrdis
              Deltagare

Mycket vanligt med stenar som lägger sig där, en och annan lekakula
                går ju att pressa in oxå… 😉

Annars kan det vara krängningshämmarinfästningen som sitter lite löst.

>Kolla om du har fått uppe någon större sten mellan motor och
                >motorskyddet som sitter under. Jag led av det fenomenet i
                >somras.
                >
                >//Mvh Björn

Wanderer
                Deltagare

Kolla om du har fått uppe någon större sten mellan motor och motorskyddet som sitter under. Jag led av det fenomenet i somras.

//Mvh Björn

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.