SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Klonkljud från framvagnen (GT -98)

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    jaybe9
    Deltagare

Hej allihopa!

Kan någon ge mig ett tips på vad det kan vara för fel.
      När jag kör upp för en kant, typ en trottoarkant så klonkar det till framifrån. Och det märkliga är att det är först nu då jag har satt på sommarfälgarna, helt vanliga 17″ som ljudet har kommit. Men jag tycker det låter ungefär som ett stötdämparklonk. Vad kan det annars vara?

Mvh, Jimmy

jaybe9
      Deltagare

Det är alltså ingen här som vet vad det kan vara för ljud? Märkligt.

challe
        Deltagare

Det är alltid jättesvårt att gissa så här över nätet på ett sånt typ av problem 🙁
          men du kan ju alltid hissa upp bilen och ta tag i däcket ”kvart i tre” så att säga, och sen vrida däcket fram och tillbaka så hör du ju iaf om det är någon styrled som börjar sjunga på sista versen,

Om det skulle vara någon stötdämpare som börjar ge upp så borde väl framvagnen bli skapligt svampig, men det är bara en gissning

Palm
          Deltagare

Spindelleder är alltid ett hett tips när det klonkar i framvagnar på bilar. Borde besiktining iofs sett om de inte var länge sedan den var inne sist.

.zip
            Deltagare

Samma klonkade ljud har jag haft i två år nu.
              Vid fullt rattutslag och ett litet gupp så klonkar det.
              Vid två ggr besiktning så har jag inte fått någon anmärkning, så det borde inte vara något som är slitet.

//.zip

KingWood
              Deltagare

Same #### på min GT -00 hörs dock bara ibland, Har haft den på service och gjort hjulinställning samt besiktigat men inget har sett nåt.

jaybe9
                Deltagare

Okej tack för alla svar! Ska undersöka saken lite bättre så får man se vad man kommer fram till =)
                  Thanks again.

MVH, Jimmy

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.