› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Klubb-quiz
- Detta ämne har 15 svar, 1,347 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 10 månader sedan av
Toni.
-
FörfattareInlägg
-
9 april, 2006 kl. 12:30 #9375
Toni
DeltagareTräffade Johan Råberg (eller hur?) på OKQ8 Väsby och vi kom att prata klubb-nostalgi apropå den snart färdiga 5-års jubileums-CD:n. Den innehåller ju bl a intervjuer med klubbens grundare (några av dem iallafall). Men det fanns ju många som bidrog med varsitt lilla strå till stacken när klubben bildades så här kommer ett litet quiz där gamla och nya medlemmar är välkomna att gissa eller försöka dra sig till minnes svaren.
1. Vem skapade klubb-loggan med den stiliserade blå-gula Impreza-profilen?
2. Vem skapade SSI-emblemet (står intill medlemsnumret vid varje BBS-post)?
3. Var ägde den första klubbträffen rum?
4. Vem var den första som fick bli medlem i klubben UTAN att köra Impreza?
5. Vilket rally var det första dit klubben åkte i samlad trupp?
6. Varifrån snodde vi underlaget till klubbens stadgar?
7. Varför har undertecknad medlemsnummer 1?
8. Hur hög var medlemsavgiften från början?
9. Vem var värste ”moddaren” i klubbens barndom (tips: inte SAM)?
10. Vem skapade och tryckte upp klubbens första medlemskort?Rätta svar (eller liknande) kommer till påsklovet.
9 april, 2006 kl. 12:35 #105060matte-sthlm
Deltagarehehehe
tror 3an va på solvalla iaf? 😛/Matte – som bara va dryga 14 år då 😛
9 april, 2006 kl. 13:04 #105059Mats
DeltagareGissar att Ozo är rätt svar på nr 9
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg9 april, 2006 kl. 13:16 #105046SecretAgentMan
DeltagareVisst var det OzO, jag skyller allt på honom. 😀
Första träffen som officiell klubb lär ha varit Kinnekulle -00. 🙂
/J – klurar på om det var Jocke som grejade SSi-loggan…eller den med Imprezasiluetten…
9 april, 2006 kl. 13:18 #105053Manor
DeltagareTjenare Toni !
Ja, det blir till att chansa på en del:
1. Vem skapade klubb-loggan med den stiliserade blå-gula Impreza-profilen?
Det var allt våran ”Skylift” Perra.
2. Vem skapade SSI-emblemet (står intill medlemsnumret vid varje BBS-post)?
Jag gissar på AlienDice (Niklas).
3. Var ägde den första klubbträffen rum?
Solvallaträffen var den första Imprezaträffen, men då var inte klubben startad. Jag tror att den första klubbträffen var på Kinnekulle.
4. Vem var den första som fick bli medlem i klubben UTAN att köra Impreza?
Det bör ha varit Legacy-Larsa, som numera kör Impreza.
5. Vilket rally var det första dit klubben åkte i samlad trupp?
Jag chansar på Svenska Rallyt.
6. Varifrån snodde vi underlaget till klubbens stadgar?
Från Porsche klubben kanske!!?
7. Varför har undertecknad medlemsnummer 1?
Kan det ha varit för att Max numrerade medlemmarna och inte själv vågade ta nummer 1 ;-). Numreringen blev faktiskt lite skum då Johan ”Plogen” Åberg fick nummer 53, trots att han var med bland de första. Själv har jag nummer 9, men det bör väl ha varit nummer 5, om jag hade fått bestämma ;-).
8. Hur hög var medlemsavgiften från början?
Kan den ha varit på 200:-.
9. Vem var värste ”moddaren” i klubbens barndom (tips: inte SAM)?
Här finns det faktiskt två svar. Johan ”Plogen” Åberg var en rejält tidig moddare med både plast, lack och annat ballt. Även Göran ”Ozo” var tidig ute med främst prestandaprylar, och åkte över till England för att fixa Leda, ScoobySport…och något mer.
10. Vem skapade och tryckte upp klubbens första medlemskort?
Där sätter du mig allt på pottan. Jag tror att det var en kille som länge sedan sålt sin blåa Impreza GT. Han brukade vara med på träffarna vid Brostugan och jobbade på ett tryckeri (vill jag minnas)…men vad tusan heter han…hmm…Johan!!?Ja, 100% koll har jag inte…men jag har åtminstone varit med från början och har fortfarande kvar Imprezan som levererades den 22/2-1999. Den är nu alltså drygt 7 år och har gått 15000 underbara mil.
mvh Mats N
9 april, 2006 kl. 14:03 #105050Toni
DeltagareTjenare Toni !Ja, det blir till att chansa på en del
Hej Mats,
tvåochetthalvt rätt får du enligt mig – och du får INTE ändra dina svar nu när du vet detta! ;(Gott om möjligheter för er andra att gissa vidare alltså!
😛
9 april, 2006 kl. 14:07 #105057Kvarnis
DeltagareSvar på fråga 9 är Nicklas Svensson, som sen började jobba på MLR..sålde bilen till Skywing..som var riktigt skräp mappad om jag inte minns fel, sen var ju även SubaruMicke var även han ganska tidigit ute, ganska tidigt ute. Sen handla väl 2xPer Link från BRD
Men på den tiden var det ju mai llistan som gällde
9 april, 2006 kl. 18:17 #105054Manor
DeltagareTjenare Toni !Ja, det blir till att chansa på en del
Hej Mats,tvåochetthalvt rätt får du enligt mig – och du får INTE ändra dina svar nu när du vet detta! ;( Gott om möjligheter för er andra att gissa vidare alltså!:P
Äsch, 2,5 rätt var väl helt ok på 10 frågor :D. Det ska bli kul att höra de rätta svaren.
mvh Mats N
9 april, 2006 kl. 18:19 #105055Manor
DeltagareSvar på fråga 9 är Nicklas Svensson, som sen började jobba på MLR..sålde bilen till Skywing..som var riktigt skräp mappad om jag inte minns fel, sen var ju även SubaruMicke var även han ganska tidigit ute, ganska tidigt ute. Sen handla väl 2xPer Link från BRDMen på den tiden var det ju mai llistan som gällde
Ja, j-vlar…du har nog helt rätt där Kvarnis om ”moddad” betyder trimmad. Ozo:s var mer satsad på väghållning och Plog-Johans var väl mer styling.
mvh Mats N
10 april, 2006 kl. 07:18 #105058Kvarnis
DeltagareOzo var väl mer seriös som åkte till UK 🙂
Plast är som sagt bara pynt ;), och räknas absolut inte10 april, 2006 kl. 12:53 #105056jraberg
Deltagarevisst var det 🙂 Tänkte du på vad folk stirrade 😀 eller var det för att vi stod i vägen 😉
edit. Hrrrm! Dubbel-DVD.. inte cd 😉Kul ide 🙂
2. om bara mitt minne var lika bra som kort så skulle jag åxå komma ihåg vad han hette, han utomstående mannen som skapade ssi loggan, var det inte peter du sa, eller var det jocke? :/ äh, får se vad svaret blir.3.Kinnekulle om du menar där klubben bildades.
4. Larsa
5.Svenska rallyt 2000?
6.Hondaklubben(?)
7. tja, för att du hade befogenheter att välja det. 🙂
8.0kr + en impreza 😀
9.Ozo
10.kjellemannen?Köp dvd’n och spana in intervjuerna, om än oproffsigt _gjorda_inte genomförda..(tycker jag) så är de väl så intressanta(tycker jag iaf)
-JR
13 april, 2006 kl. 10:27 #105047OzO
DeltagareRätta svar (eller liknande) kommer till påsklovet.
Vänta med svaren till efter helgen! Måste ju få tid att tänka… 😀
/G
::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::14 april, 2006 kl. 16:15 #105048OzO
Deltagare1. Vem skapade klubb-loggan med den stiliserade blå-gula Impreza-profilen?
Oj, fan vet… 🙂2. Vem skapade SSI-emblemet (står intill medlemsnumret vid varje BBS-post)?
Jocke (Lundberg?) som sedan köpte en röd Cooper S. (Han fixade även den berömda Ferrari Center träffen.)3. Var ägde den första klubbträffen rum?
Den första officiella klubbträffen måste ha varit Kinnekulle maj-00 då klubben bildades. (Imprezamuppar träffades dock redan feb samma år och sedan på Sthlms Bilsalong)4. Vem var den första som fick bli medlem i klubben UTAN att köra Impreza?
Legacy-Larsa! (Lars Linder)5. Vilket rally var det första dit klubben åkte i samlad trupp?
Rally-SM i Sandviken sep-00. (Glömmer aldrig besöket i sandgropen!)6. Varifrån snodde vi underlaget till klubbens stadgar?
Måste ha varit från nån skoterklubb eller nåt! :+ Eller Miata kanske?7. Varför har undertecknad medlemsnummer 1?
För att det var du som höll i medlemshantering i början och ditt namn låg överst i högen? 🙂8. Hur hög var medlemsavgiften från början?
Inte särskilt hög. Typ 0:-.9. Vem var värste ”moddaren” i klubbens barndom (tips: inte SAM)?
Jag får ju inte säga mig själv då… :+ …så jag säger han Niklas från Göteborg då.10. Vem skapade och tryckte upp klubbens första medlemskort?
Toni! Toni! Toni! 😀Hit med vinsten! :+
/G
::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::14 april, 2006 kl. 17:20 #105049LegacyLarsa
Keymaster4. Vem var den första som fick bli medlem i klubben UTAN att köra Impreza?
Japp! Med denna ketshupeffektmässiga sköna kärra!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi298/Dsc00007.thumb.jpgDe är beroendeframkallande, så det lär väl bli en sammalika så småningom..
/Lars15 april, 2006 kl. 18:23 #105051Toni
DeltagareSka du ha vinst också?
Räcker det inte med äran av att haft flest rätt?
(Fast med ditt medlemsnummer så borde man KRÄVA av dig att du har flest rätt…) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.