› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › klubb rivalitet?
- Detta ämne har 25 svar, 1,558 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 8 månader sedan av
griml0ck.
-
FörfattareInlägg
-
18 oktober, 2003 kl. 13:58 #7203
nisse
Deltagarehttp://www.hondaklubben.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=23069
citat:
[???]
”oroa mig? hehe.. var bara kul att se… en bil som kostar 4-5-6ggr (?) min helt orginal civic vt.. kränger som galet.. ful som stryck.. låter som en trimmad gammal 240 som går på 3 burkar.. hahaha.. orolig? naaaaaaaaaaaaaa”
[/???]18 oktober, 2003 kl. 14:14 #84538FRBxxx
Deltagarex( x(
vilka flöjtar…..;-)18 oktober, 2003 kl. 14:17 #84528modulated
DeltagareNågon som har bara just avsnittet som nämns på hondaforumet ? så man slipper ordna hela ghostriderfilmen..
Fast jag skulle kunna tänka mig en civic som pendlarbil, trevliga
små rackare det där.// Patrick P.
Regionsansvarig Västerås
18 oktober, 2003 kl. 14:20 #84540Rogga
DeltagareVilka x( men han där Charly svarade ju dom bra iaf 😉
Subaru Impreza GT
Mercedes 300E AMG
Mercedes 220 CDI
Nissan sunny18 oktober, 2003 kl. 14:39 #84536Yonaz
DeltagareBliv lite sur jag också, så jag jagade fram lite fakta:
Civic type-R VS Impreza GT
effekt/vikt : 200hk/1246kg____218hk/1290kg
Nuerburgring : 8.47 min________8.37 minHonda s2000 VS Impreza GT
effekt/vikt : 240hk/1275_______-:-
Nuerburgring : 8.39 min_________-:-Notera även att Impreza WRX (nyare) skall ha förbättrat chassi.
Bilen i filmen WRX STI är också betydligt motorstarkare och utrustad med bättre bromsar.// J
Någon som är registrerad på Honda-forumet får gärna kopiera denna post så även de får läsa fakta..
18 oktober, 2003 kl. 14:51 #84533nisse
Deltagaregjort
18 oktober, 2003 kl. 15:23 #84541TriXiE77
Deltagareoj oj oj.. vilka sura miner de blev här då!
står fortfarande för vad jag skrivit.. även här.. blev uppriktigt förvånad över ljudet i subban.. låter riktigt illa.. hörde ingen subba som lät bra när jag var på kinnekulle.. de bilar som man vände sig efter när dom passerade var den dekalprydda silverfärgade ctr:en och den svarta ctr:en som jag tror ägs av Aker på HPC.
tycker personligen att subaru impreza är grymt ful.. men jag har inga probs med att folk inte tycker som jag.. 😉
Yonaz.. nu har jag varken nån civic typ-r eller nån s2000.. utan en civic vt.. helt orginal från 1990.. den gav jag 17.000kr för i tyskland.. ganska mycket mindre än vad ni ger för era bilar skulle jag tro…
klubb rivalitet? bara för att EN person reagerar över väghållningen i en film? är smilisar överallt i mina inlägg också.. sååå allvarligt menat var de inte boys!
MVH
Mikael Fröjdfeldt
Hondaklubben medlem 59518 oktober, 2003 kl. 15:26 #84537Yonaz
DeltagareJag letade fram dessa fakta för DU skrev:
”Den som ska försöka övertyga mig om att de är bra väghållning i en subaru efter att ha sett den filmen.. den har ett ENORMT jobb framför sig”
Detta var alltså ett försök att övertyga dig utan att göra ett ENORMT jobb..
/ J
18 oktober, 2003 kl. 15:35 #84522SecretAgentMan
DeltagareGrabbar – tagga ned lite. 😉
Det handlar om två helt olika bilar, ämnade för olika saker.
Men att säga att en bil har kass väghållning bara för att den kränger på en film man sett…?Imprezan har faktiskt inga vidare banegenskaper i standardkostym, men den har ett elakt grepp (krängningen är att tacka för det) att kompensera detta med, så det går fort i alla fall.
Och en sak vill jag poängtera – banåka, och bevisa vem som är snabbast hör inte ihop, tänk om.
Och för att knyta ihop – jag har skitkul året runt, det skulle jag inte ha i en framhjulsdriven bil. 😉 😛 😀
/J
18 oktober, 2003 kl. 15:39 #84542TriXiE77
DeltagareYonas.. men du skrev inte till mig ju! du skrev ju här.. 😉 du får ge mig en provåkning på nästa gemensamma banträff så kanske jag får ompröva min ståndpunkt. Jag är inte omöjlig.. och inte alls så hård i min bedömning som de kanske låter.. är en ytterst lättsamma människa att ha å göra med! promise! 😉
>Jag letade fram dessa fakta för DU skrev:
>
>”Den som ska försöka övertyga mig om att de är bra
>väghållning i en subaru efter att ha sett den filmen.. den har
>ett ENORMT jobb framför sig”
>
>Detta var alltså ett försök att övertyga dig utan att göra
>ett ENORMT jobb..
>
>/ J18 oktober, 2003 kl. 15:45 #84543TriXiE77
Deltagarejag är lugn! jag är lugn! jag är lugn! 😀
får man inte jämföra bilar som åkt på bana? kanske inte är nå vidare om alla kör runt runt en bana med horn i pannan.. men man kan ju se tendenser.. inte sant?
men som nån sa på HPC.. subban är en grusbil i botten.. inte riktigt vad hondan är kanske.. 😉
ja ja.. ska lämna er i fred nu.. 🙂
>Grabbar – tagga ned lite. 😉
>
>Det handlar om två helt olika bilar, ämnade för olika
>saker.
>Men att säga att en bil har kass väghållning bara för att den
>kränger på en film man sett…?
>
>Imprezan har faktiskt inga vidare banegenskaper i
>standardkostym, men den har ett elakt grepp (krängningen är
>att tacka för det) att kompensera detta med, så det går fort i
>alla fall.
>
>Och en sak vill jag poängtera – banåka, och bevisa vem som är
>snabbast hör inte ihop, tänk om.
>
>Och för att knyta ihop – jag har skitkul året runt, det
>skulle jag inte ha i en framhjulsdriven bil. 😉 😛 😀
>
>/J
😀18 oktober, 2003 kl. 17:05 #84529griml0ck
DeltagareDet är väl inte första gången hpc snackar skit om oss heller. Dom som känner nån som kommer åt den gömda delen på hpc forumet vet nog vad jag pratar om.
Det är ju jävla bra stil o snacka i evenemangs tråden o låtsas allt e bra o säga det var en skit bra träff. Och sen skriva i gömda delen nått helt annat och tro ingen kommer få reda på det… 🙁 Sen skrevs det så jävla mycket BS så man höll på att svimma.Om man ska sitta o snacka skit om nån borde man väl åtminstone låta dom läsa det och skriva ett svar?
18 oktober, 2003 kl. 17:11 #84544Niklas
DeltagareTrist att det skall vara så. Inte bara på Zatzy som skitsnacket finns allså.
18 oktober, 2003 kl. 17:14 #84523SecretAgentMan
Deltagare>Det är väl inte första gången hpc snackar skit om oss heller.
>Dom som känner nån som kommer åt den gömda delen på hpc
>forumet vet nog vad jag pratar om.
>Det är ju jävla bra stil o snacka i evenemangs tråden o
>låtsas allt e bra o säga det var en skit bra träff. Och sen
>skriva i gömda delen nått helt annat och tro ingen kommer få
>reda på det… 🙁 Sen skrevs det så jävla mycket BS så man
>höll på att svimma.
>
>Om man ska sitta o snacka skit om nån borde man väl
>åtminstone låta dom läsa det och skriva ett svar?Uhm…vilken träff, inte Kinnekulle hoppas jag…den tyckte jag avlöpte rätt bra med massor med åka för den som ville…?
Trist låter det i alla fall..
🙁
/J
18 oktober, 2003 kl. 17:17 #84545Niklas
DeltagareSAM: Det finns ju alltid någon som skall klaga… 🙁
Kanske dax att vi har egna träffar om vi upptäcker att de vi bjuder in inte uppskattar vad vi erbjuder.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.