SSC Allmänt snack Allmänt småprat Klubben

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    jbs_racing
    Deltagare

Bara en liten fråga, den kanske är dum men ändå…

Jag tänkte bara kolla om det är okej att vara med i klubben även om man inte har en Impreza, själv kör jag en Legacy Turbo -92 och tycker att det skulle vara kul att vara med i en subaruklubb, det finns ju trots allt inte så många subaruklubbar i sverige om man säger som så…

Tacksam för svar på en dum fråga…

//En som gärna vill vara med och dela erfarenheter trots att bilen inte är exakt den samma…

corny
      Deltagare

Legacy larsa är väl medl!
        även om han åsså har mognat
        och klivit över till impreza 😀
        ELLER?

Dawn
        Deltagare

LAST EDITED ON Nov-26-02 AT 02:00AM (GMT)
          Du är alldeles säkert välkommen till klubben.
          Welcome new friend!

/Dawn

JAG VILL HA EN VIT VINTER SÅ JAG KAN KÖRA UT OCH SLADDA!

Niklas
          Deltagare

Välkommen!

// Alien – ”…and when I face the lord I’ll say; I’ve served my time as a spammer”
            http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Subaru – All we’ll drive!

SecretAgentMan
            Deltagare

Legacylarsa fick medlemsskapet på lite specialvägar.
              Största anledningen är att han var/är en av dem som ALLTID är med på allt.

Jag är ganska säker på att vi inte släpper in annat än Imprezor i klubben, men det är klart…är man ”hangaraound” nog länge så…

/J

Subaru – The Beauty of All Wheel Drive
              Banträffsansvarig SSI
              12,7@177 – Gelleråsen 1.21 – under 1.20 2003?

Kvarnis
              Deltagare

LAST EDITED ON Nov-26-02 AT 10:56AM (GMT)
                Har för mig att det togs ett beslut på att Legacy turbos oxå fick vara med…
                men jag har haft fel förut…Ordis ..hur ligger det till ??

/Kvarnis fd Legacy turbo ägare

Toni
                Deltagare

Ur protokollet från allmänt möte i klubben 01-12-02 läser man följande:
                  ”Lars Linder tog upp frågan om att införa Legacy modeller i ”dropdownlisten” på registreringssidan på hemsidan. Fortsättningsvis gäller att man måste visa stort intresse för Subaruklubben för att få bli medlem.”

Vad betyder då ”stort intresse”? Ja det är väl lite diffust såklart. Min personliga tolkning är att man ska vara ENGAGERAD i klubbens aktiviteter. Det räcker alltså inte att man tycker det är coolt att vara med i en klubb eller att man vill ha tillgång till klubbrabattern. Legacylarsa är ju urtypen för ENGAGERAD medlem som kommer på flera regionsträffar, själv tar initiativ till spontana träffar varthelst i Sveriges land han åker, och dessutom medverkar på banträffar, åker med på rally-resor, postar flitigt i forumet etc.

Nu menar jag inte att alla måste aktivera sig till den milda grad som LegacyLarsa men ett första steg kan ju vara att börja komma på regionsträffar och lära känna gänget.

En annan sak värd att notera är ju att beslutet citerat överst inte begränsar sig till just Legacy. Vi har redan nu åtminstone en medlem med FelBil (Evo6) som säkert skulle kunna få stå kvar som medlem även 2003 om han vill p g a sitt stora engagemang i klubben.

Toni
                  (visserligen bara Vice-Ordis men svarar ändå)

SecretAgentMan
                  Deltagare

FelBIL är ’la ändå en gammal Imprezaägare. 😉

/J

Banträffsansvarig SSI

Todos
                    Deltagare

Todos
                      Som ”gammal” föreningspamp kan jag nog börja fundera över ”vissa” inlägg.
                      Är det inte dax att titta över statuterna??? Vi lever ju i en föränderlig värld, eller?
                      När jag startde MK Hooks-motocrossklubb hade jag en husqvarna 250cc, skulle
                      då inte dom som hade 125cc, eller 500cc-maskiner få vara med då? Löljligt,
                      med tanke på att all motorsport,golf osv ofta är indelade i handicap-klasser.
                      Och hur skulle SVEMO ha reagerat? när vi ansökte om medlemskap? Och hur skulle alla sponsorer eller entuiaster ha reagerat. Det verkar som om ingen i den här föreningen vet villken stor betydelse medlemmar har som inte själva har råd att delta med material, men som genom sina ”kunnskaper” och sina ekonomiska bidrag i olika former kan betyda för en förening? Hur många ”icke” medlemmar tror Ni inte tittade på Rally VM? Och såg Norrmannens suveräna Subaru-manövrar, samtidigt som dom önskade sig en sådan bil? Jag tror att många av dom här ”Subbafansen” skulle kunna bidra med mycket till Impreza-klubben, men hur kommer dom inn? Om dom ingen egen bil har. Och vad är en Subba utan fans?

SecretAgentMan
                      Deltagare

todos – slå en kik på http://www.impreza.nu/ssi2/club/index.php

Klubben heter väl inte Svenska Subaru Imprezaklubben för inte va? 😉

Huruvida detta anses som snorkigt eller inte, men jag personligen tycker det är RIKTIGT skönt med en renodlad Imprezaklubb.

🙂

/J

Banträffsansvarig SSI

Todos
                        Deltagare

Todos
                          Den känslan kan jag inte ta ifrån dig, SKÖÖNT.
                          Men jag tycker fortfarande att statuterna skall ses över, enär dom kan uppfattas som ”luddiga”. Se själv.
                          Främja intresset för Subaru Impreza, med speciell tonvikt på turbomodeller.
                          Verka för bevarandet av ”Subaru Impreza.”
                          Sprida kunskaper om ”Subaru Impreza.”
                          På olika sätt främja bättre ekonomiska möjligheter för medlemmarna att äga och bruka ”Subaru Impreza.”
                          Innom sittuationstecknen står det faktiskt ”Subaru Impreza”.
                          Och hur mycket skiljer det på chassi, drivlina,+ en del andra småsaker mellan GT-Turbo och en STD?
                          Att främja bättre ekonomiska möjligheter för medlemmar att äga en Subba? Kan väl knappast vara någon hitt för IM att sponsra?
                          Har du läst alla inlägg om vad en Turbo kan kosta iform av alla problem som tydligen drabbar ägarna iform av div tekniska haverier,koppling,låda,drivknutar,mm?
                          Jag föreslår att vissa Topic som behandlar ”problemen med Turbo-Subban lösenordsskyddas. Så att vi inte skrämmer bort Nybilsköparna.

Subaru ÄR rally! Det saknas verkligen inte rallyentusiaster inom klubben, både Svenska och Finska VM-rallyn besöks varje år av våra medlemmar.
                          Okey 600 medlemmar. Men det står säkert 10,000 Subarufans förutom oss på samma
                          rally!!!! Jag tror att vi kan ha stor glädje och nytta av att släppa inn några av desa rallyproffs i Impreza-klubben.
                          Stor klubb = stark klubb som gynnar medlemmarna bättre.
                          Bredd på en klubb= hela subbaproduktionen vilket skulle glädja IM mera.

Todos
                          Deltagare

Todos
                            Nja med luddigt så mena jag att det i ingressen står att man skall främja GT-Turbo-verksamheten, men i raderna under innom sittuationstecknen står det bara Subaru Impreza.
                            Min avsikt med dom här synpunkterna var inte att ”belasta” styrelsen och definitivt inte utan ersättning. Jag har själv jobbat i föreningar med över 1000 medlemmar och vet vad det innebär, det är som att driva ett mindre företag och det gör man inte gratis.
                            Dessutom så har det blivit vanligt med arvoden till tungt arbetande styrelse medlemmar sk telefonersättning, bilersättning, datorersättning, mm, i föreningar som har svällt över ”gränserna”. (årsmötesfråga”
                            Å andra sidan så tror jag inte att man kan tolka mitt inlägg annat än som ren
                            välvilja till alla som äger en Subaru oavsett modell.
                            Dessutom behöver väl inte styrelsen engagera sig i allt, möjligheten att bilda sektioner för dom olika falangerna finns ju?
                            Och vem vetkanske IM vore intresserade av en bredare klubb som kunde föra fram
                            ”hela” SUBARU”, kanske dom till och med kunde bidra med en peng?

SecretAgentMan
                            Deltagare

Todos – jag tror att det du är ute efter inte egentligen spelar någon roll – hur många engagerade entusiaster tror du man hittar bland Subaruägarna utanför Impreza GT (och föregångaren Legacyturbon) – som är intresserade av ett klubbmedlemsskap?

Dina argument känns något ihåliga om jag får säga min mening – jag upplever det som att du famlar lite. 😉 🙂

Finns det intresse för en rikstäckande Subaruklubb – starta en sådan!

/J – som definitivt INTE är för att öppna upp.

Banträffsansvarig SSI

Toni
                              Deltagare

Några enkla principer:
                                – klubben är till för medlemmarna
                                – och medlemmarna bestämmer vad klubben blir och inte blir
                                – medlemmarna lägger motioner (förslag) på årsmöte eller allmänt möte när de har förslag
                                – styrelsen väljs av medlemmarna och har i uppgift att sköta verksamheten ideellt enligt nuvarande stadgar
                                – om styrelsens skötsel inte är nöjaktig så kan årsmöte eller allmänt möte sammankallas där medlemmar lägger en motion om vad som bör ändras
                                – om styrelsen gör ett dåligt jobb kan den bytas ut i dess helhet eller till de delar som önskas

Om man förstår dessa principer så är det också självklart att vill medlemmarna lägga en motion om att öppna upp klubben för alla Subaru-fans så kan dom göra det.
                                Vill medlemmarna förändra lydelsen av syftet/stadgarna i klubben så kan dom göra det också.
                                Själv skulle jag däremot avgå från styrelsen i en sån förening – inte för att jag är emot tanken som sådan utan just för att det skulle ta för mycket tid i anspråk att vara aktiv i en så stor klubb och för att det inte är den sortens klubb som skulle ge just mig mest utbyte. För mig spelar ersättningen till styrelsen mindre roll för jag är inte aktiv i klubben av pengaskäl.

Men däremot har jag tidsbrist och det är alltid så att antalet personer som tycker det är kul att vara med överstiger med en faktor 100 antalet personer som är villiga att själva bidra att sköta även alla de tråkiga administrativa sakerna. Större klubb=mer administration=ingen Toni i styrelsen.

De nuvarande stadgarna är inte luddiga tycker jag. Klubben är till för förare och ägare av Subaru Impreza – alla modeller. Men speciell tonvikt ligger på turbomodellerna av Impreza.

Toni

Todos
                                Deltagare

Todos
                                  JB-s.
                                  Din fråga var egentligen inte alls så dum !
                                  Om du kollar alla inlägg därefter så kan du nog konstatera att
                                  frågan var befogad. ”Grytan” började koka. Men sens moral du blev
                                  visst? antagen??
                                  Tack till alla som gick i klinch. Det löste många frågor
                                  BZY-773

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.