› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Klubben
- Detta ämne har 19 svar, 1,819 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 1 månad sedan av
ExOrdis.
-
FörfattareInlägg
-
29 november, 2002 kl. 20:24 #79003
jbs_racing
DeltagareJa tack för alla svar, hoppas på en framtid hos er jag kommer att komma till ett par träffar nu och kolla lite och så…
//Mattias
Legacy är trots allt också en Subaru…
http://surf.to/jbs_racing/30 november, 2002 kl. 21:45 #78990LegacyLarsa
KeymasterEtt bra inlägg av allihopa!
Nu var det lite olyckliga omständigheter som gjorda att jag fick ”lov” att byta ner 😉 mig till en mindre bil, men det är som ovanstående säger man måste engagera sig lite för att kunna få vara med, Jag anser fortfarande att subarus turbo-bilar ska få vara med, men för att vara med gäller att man kommer på träffar och visa intresse.
Jag var inte ute efter rabatter och dyligt, jag var OCH är mer intresserad av att träffa likasinnade…Tack för att ni finns!!!
Mvh
The one and only: Legacylarsa 🙂 🙂
10 juni, 2004 kl. 18:40 #78993ExOrdis
DeltagareHallå där.
Stadgarna enligt §2 & §4 riktar sig enbart till Impreza, därav klubbens namn.
Det är alltså återigen dags att se över stadgarna om önskemål från klubbmedlemmar finns.
Saxat från Årsmötesprotokollet 2001
– Inval av Legacy förare i klubben. Årsmötet beslutade att styrelse kan bevilja undantag och acceptera medlemmar som genom aktivt deltagande visat att man vill vara med i klubben. Lars Linder kommer att beviljas medlemskap.
Som svar på frågan ang medlemsskap säger jag som så här:
Fråga inte vad klubben kan göra för dig, utan vad du kan göra för klubben så är det knappast några problem med medlemsskap. 😉/Kjell
10 juni, 2004 kl. 18:40 #78994ExOrdis
DeltagareLAST EDITED ON Nov-26-02 AT 07:49PM (GMT)
Bra synpunkter, och jag håller med i vissa avseenden. En sak jag inte förstår
är vad som är luddigt i lydelsen?
Och problemen du hänvisar till är som du säkert också vet oftast SBS-relaterade.
Det som inte klart framgår särskilt tydligt någonstans förutom under §2
är att samtliga i klubbens styrelse arbetar helt ideellt med detta och
kanske inte är villiga att offra hur mycket av sin lilla fritid som helst, helt utan ersättning?Visst, det är fritt att starta en Subaru Motorklubb, men det är inget som medlemmarna i SSI är intresserade av, tror jag. Vill gärna bli upplyst av er andra om det är så att ”struts-mode = on” har inträffat. 😉
/Kjell
10 juni, 2004 kl. 18:40 #78995ExOrdis
Deltagare>Bara en liten fråga, den kanske är dum men ändå…
>
>Jag tänkte bara kolla om det är okej att vara med i klubben även om
>man inte har en Impreza, själv kör jag en Legacy Turbo -92 och tycker
>att det skulle vara kul att vara med i en subaruklubb, det finns ju
>trots allt inte så många subaruklubbar i sverige om man säger som
>så…
>
>Tacksam för svar på en dum fråga…
>
>//En som gärna vill vara med och dela erfarenheter trots att bilen
>inte är exakt den samma…Absolut ingen dum fråga från en ”anfader” till Imprezan.
Vart bor du i Sverige? Kanske ett besök på en regionträff sådär
helt avschlappnat och träffa lite Imprezafolk och dom träffar dig & snackar boxersnurra m fyrkrafs? Det behöver du inte vara medlem för att göra, välkommen!Jag tar gärna emot förslag och synpunkter från medlemmarna som är välmotiverade för att ta upp i styrelsen.
/Kjell
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.