› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Knack knack . Vem där?
- Detta ämne har 17 svar, 1,191 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år, 2 månader sedan av
Dobrow.
-
FörfattareInlägg
-
26 augusti, 2013 kl. 08:17 #30941
Dobrow
DeltagareSå nu har man sabbat sin första Subba motor.
Åker från v-ås och kör sedan när jag ligger och taktar runt 120 så hör jag som ett litet tickande ljud .
Släpper gasen och det försvinner . Gasar igen och det återkommer .
Vid det här laget har jag saktat ner samt att tickande / knackande ljudet ökat.
Stannade till fort som fan och lyssnade på ljudet och konstatera att det där ska jag inte köra med .
Nu har man bärgat bilen till jobbet och väntar på att börja riva för se exakt vad som gett vika .
Nu till min egentliga fråga i denna tråd.
När jag har allt nere nu så är det lika bra o skaffa förstärkta delar.-kolvar
-stakar
-vev
-LagerHar kollat runt lite men tänkte ni som har byggt era motorer finns det något/några tips som underlättar arbetet eller bara delar som ni skulle rekommendera .
Alla tips mottages då detta är mitt första motorbygge .
26 augusti, 2013 kl. 09:21 #260019TypeR
Deltagaredepends what you want to do with the car, standard is to upgrade to 2.1 but then it all depends on budget and usage to what internals you go for
26 augusti, 2013 kl. 11:18 #260023Dobrow
DeltagareGlömde skriva att det är en 2,5 l
Wrx sti 2007 Hawk eye
26 augusti, 2013 kl. 13:13 #260029söder
DeltagareFinns ju färdiga shortblock på ebay att köpa för inte allt för mycket pengar.
26 augusti, 2013 kl. 13:41 #260028clasen
DeltagareJag har wiseco kolvar, första öd, samt eagle stakar i min. Har dock inte smackat ihop det själv, köpte bilen färdigrenoverad.
Något du absolut ska köpa är uppgraderad oljepump, 11mm eller vad den kallas.
OT fråga: Vad är det för skillnad på shortblock och longblock egentligen?
26 augusti, 2013 kl. 13:59 #260020Igge
DeltagareÄr inte short utan toppar och long med toppar
26 augusti, 2013 kl. 14:00 #260017Gyver
Deltagarelongblock är med toppar monterat och shortblock är utan, dvs bara själva blocket
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
26 augusti, 2013 kl. 15:50 #260014Patrick P931
DeltagareDobrow, hann du göra någon modifiering på bilen eller var det samma som då vi loggade?
26 augusti, 2013 kl. 15:51 #260022Dobrow
DeltagareDobrow, hann du göra någon modifiering på bilen eller var det samma som då vi loggade?
Samma som när vi logga förutom givare samt sedvanliga service
26 augusti, 2013 kl. 15:52 #260015Patrick P931
DeltagareTråkigt. Du fick aldrig tillbaka felkoderna efter givarbytet antar jag?
26 augusti, 2013 kl. 15:54 #260018TypeR
DeltagareI’d probably just grab a short block from the uk for now , so that you can use the car, then I’d strip your original and buy bits as and when I’ve got spare cash d—0.o—b
27 augusti, 2013 kl. 08:09 #26002427 augusti, 2013 kl. 08:12 #26002527 augusti, 2013 kl. 14:27 #260016Patrick P931
DeltagareBild 2 ser ut som tråget, men vad visar de andra?
27 augusti, 2013 kl. 14:41 #260013GT99
DeltagareBild 2 ser ut som tråget, men vad visar de andra?
Om du tittar på oljan ser du att den full med metallpartiklar.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.



