SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning knackande ljud..

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    subaru_daniel2
    Deltagare

titta efter så du inte har några sprickor i skivorna

maxan
      Deltagare

Japp,

lyft bilen, vicka på däcket.. Det skall inte röra sig (mer än att det kanske snurrar beroende på hur du sliter i det 🙂 )..

Jag har haft samma ljud/fenomen.. det var centrummuttern som ”låst” upp sig..

http://www.impreza.nu/ssi2/src/img/roles/ssi_vweb.gif [font color=grey]SSI[font color=red]Vice Webmaster
        [font color=grey]Subaru – AWD – All Well Driven

Manor
        Deltagare

…det ska sitta en ”platta” som är fäst i pinnarna som håller beläggen på plats i oken. Denna platta har jag lyckats tappa, dock utan att få något missljud. Mitt antagande är dock att plattan sitter där för att hindra beläggen från att skramla. Kan det vara något sådant som du drabbats av.

mvh Mats N
          PS. Du har fått svar på ditt PM, men det var ett helt annat missljud…

Manor
          Deltagare

suck…varför försvinner inte det där jävla ljudet…Har bytt belägg och kollat oken, och vad jag kan se så fungerar dom. Blir ett knackande ljud från vänster fram, försvinner när jag svänger och bromsar. Nån som har en aning??inte visste jag att det var så här mkt problem med en impreza…*suck* ;( Mvh Marcus

Kan det vara ABS-sensorn eller en drivknut. Missljud är alltid svåra all lokalisera, och även svåra att beskriva för de andra på forumet. Har du varit förbi din lokala verkstad?

Det är förhållandevis få problem med Imprezan jämfört med det mesta…men visst kan man ha otur.

mvh Mats N

Manor
            Deltagare

Kan det vara så att centrummuttern på vänster fram har gängat upp sig. Det har inträffat för en del tidigare. Ta av hjulet och kolla så att centrummuttern är ”låst” (du ser lätt hur det ska fungera). Ett annat alternativ kanske kan vara hjullagret.

mvh Mats N

Manor
              Deltagare

Tackar grabbar!!det var centrum bulten som hade hakat upp sig.Äntligen så är ljudet borta. Mvh Marcus, totalt ljudlös.. ÄNLTIGEN!!! 🙂 🙂 🙂

Kul att ha hjälpt till…jag brukar annars alltid gissa på LuftMasseSkiten ;).

mvh Mats N

Blondismackan
                Deltagare

Tjena!

Har ett litet problem, när jag kör så får jag ett knackande/skramlande ljud från vänster framhjul. Men så fort jag lägger foten på bromsen så slutar det att låta. Släpper jag bromsen så kommer ljudet tillbaka..

Har varit och beställt nya bromsbelägg idag, men någon som kan ha någon annan teori vad det kan vara??

Blondismackan
                  Deltagare

Det har jag redan kollat, inget sådant.

Blondismackan
                    Deltagare

suck…varför försvinner inte det där jävla ljudet…

Har bytt belägg och kollat oken, och vad jag kan se så fungerar dom. Blir ett knackande ljud från vänster fram, försvinner när jag svänger och bromsar. Nån som har en aning??

inte visste jag att det var så här mkt problem med en impreza…*suck* ;(

Mvh Marcus

Blondismackan
                      Deltagare

jag har ingen aning, det konstiga är ju att det slutar att låta även när jag svänger (och bromsar).

Ja det är mkt svårt att förklara, men man gör så gott man kan! =)))

Nej, har varit hos en mekaniker som kollat, men han kunde inte komma på nåt.
                        Ska väl fara förbi subaru här i östersund och kolla vad dom säger, tänkte om någon här hade en tanke vad det kunde vara.

Nej jag vet, mammas impreza har gått klockrent, hoppas det här ska vara det sista problemet på länge nu.

Blondismackan
                        Deltagare

Tackar grabbar!!

det var centrum bulten som hade hakat upp sig.

Äntligen så är ljudet borta.

Mvh Marcus, totalt ljudlös.. ÄNLTIGEN!!! 🙂 🙂 🙂

Sso
                          Deltagare

Lyfter denna tråd eftersom jag hör samma fenomen sen jag satte på vinterdäcken (orginalfälgarna). Misstänker starkt att det beror på centrummuttern även på min kärra, men när jag tog av däcket såg jag inget som såg knepigt ut, o hade inte tillgång till verktyg att känna på centrummuttern. Ska till föräldrarna med bättre tillgång till verktyg snart o kika över det igen, men jag undrar om man kan se att det är nått knas eller om man lär känna på muttern?

/Mvh Stefan

maxan
                            Deltagare

Lyfter denna tråd eftersom jag hör samma fenomen sen jag satte på vinterdäcken (orginalfälgarna). Misstänker starkt att det beror på centrummuttern även på min kärra, men när jag tog av däcket såg jag inget som såg knepigt ut, o hade inte tillgång till verktyg att känna på centrummuttern. Ska till föräldrarna med bättre tillgång till verktyg snart o kika över det igen, men jag undrar om man kan se att det är nått knas eller om man lär känna på muttern?/Mvh Stefan

Du har fått massvis med tips här tidigare. Om centrummuttern har rört sig kan man se med blåtta ögat förutsatt att man vet vad man tittar efter/på.

Jag tycker du skall åka till en supparu-verkstad och lyfta fram de olika teorierna som kommit fram i tråden så får de hjälpa dig att utesluta/rätta till problem/en i tid.

Mvh,

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.