SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor knackar som fan..!

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    knussin
    Deltagare

plana topparna för jag antar att dom är aluminum… så köper du nytt shortblock så som sagt var plana topparna…

om du e intresserad annars så har jag ett wrx block med vevaxel å stakar … de enda som behöver göras är att horna upp cylindarna å slänga i nya lager…sen bara plocka ihop å tuta å köra…. de har gått 11000 mil..

painkiller
      Deltagare

okok, jo det kan ju vara säkrast=) men ditt block…är wrx underdelen och stakar å kolvar mm lika ”starka” som sti underdelen?? annars finns intresse=)

knussin
        Deltagare

okok, jo det kan ju vara säkrast=) men ditt block…är wrx underdelen och stakar å kolvar mm lika ”starka” som sti underdelen?? annars finns intresse=)

jag e faktiskt inte helt säker på om de e samma block… det svaret överlåter jag till nån som kan..

Turbovin
          Deltagare

Nja STI har nån slags smidda kolvar original. Är säkert mer som skiljer.

painkiller
            Deltagare

Tappade ur oljan och filtrerade…inga spån alls eller liknande…!? kan det räcka med att byta till ny vev och nya ram + vevlager??

Danne

Grusdraparn
              Deltagare

Tappade ur oljan och filtrerade…inga spån alls eller liknande…!? kan det räcka med att byta till ny vev och nya ram + vevlager??Danne

Det kan mycket väl räcka, min var i kanoskick invändigt förutom vevlagren. Det syntes inte på oljan, men definitivt på lagren och i tråget.
                Men räkna med det blir en materielkostnad uppåt 15 000:-, det drar ju med sig en hel del annat när motorn är isär. Packningar, lager, bultar, pumpar, kamhjul & rem mm.

/K

painkiller
                Deltagare

jo d ä klart..men har räknat med material däromkring..ny bättre vev, nya vev å ramlager, packningssats, topp packningar, oljepump och kamrems set..allt från http://www.flat4online.co.uk.. det verkar väll vara en vettig sida? frakt och allt medräknat! =) funderar på att sälja bilen som den står..den är ju fräsh för övrigt, har inte tid att fixa det själv egentligen..:( Får se hur jag gör, ni kan väll höra av er om ni vet någon som tycker det låter intressant…bilder kan fixas=) vad kan man räkna med för arbetskostnad om man lämnar iväg det tro? 10k? Danne

Adam K
                  Deltagare

Flat4online är en försäljare med mycket dåligt rykte.
                    Jag beställde delar och fick dem i god tid och hade inga problem.
                    Men ffa om du vill ha ovanliga saker eller hopsatta, så kan det bli frustrerande.

painkiller
                    Deltagare

okej, så en ihopsatt bottendel från dem låter sisådär eller?? tänkte beställa ny starkare vevaxel, vev och ramlager(bättre), topp packningar och packningssatser, oljepump, kylblock, toppbultar, kamremskit, vattenpump. finns det någon bättre sida ni kan tipsa om?? Danne

SecretAgentMan
                      Deltagare

Du skall prata med mark@lateralperformance.co.uk – tjommen ”alla” handlar kokardelar av i England, hyvens prick som trollar fram det du behöver, och allt är testat till bristningsgränsen numera…han har ett gäng raska bilar på sitt samvete.

Jagar du kostnadseffektiv lösning och vet exakt vad du skall ha – mark@ravspeconline.com – en annan Mark, men i USA.

/J

painkiller
                        Deltagare

tackar tackar, ska kontakta dem!men jag funderar också på att kasta i en begagnad 2,5 sti motor…passar det rakt av…slangar anslutningar mm, bara att kasta i och mappa om?? Danne

SecretAgentMan
                          Deltagare

Inte utan problem….men använder du dina toppar så fungerar det – men det är att gå över ån efter vatten, blir mycket billigare att köpa ett komplett 2.5-l shortblock från USA (men det drar med sig mer problem…turbo, mappning, spridare, lådras…etc).

/J

painkiller
                            Deltagare

alternativt en 2,0 sti motor…ingen som har en liggandes?? =)

b20mannen
                              Deltagare

Är det ramlagerknack i motorn så har jag två alternativa tips:

1 – Byt till en komplett nyare motor, typ STI2.5 komplett med styrbox och allt.

2 – Byt till en ny eller bättre begagnad komplett 2,0-motor. Då behöver du inte byta styrbox eller mappa om.

Det är dyrare än du tror att riva och renovera dessa motorer.

Sen, att köpa motorer från flat4online – Det kan jag allt om. Av egen erfarenhet.

Det slutar bara med att du sitter och kokar av vrede för att en skotte tagit dina pengar och skiter i dig och dina bekymmer. Och du får ingen motor av han. 😉

Fast han är visst rädd för polisen. Så hotar man med det så får man till sist tillbaks sina pengar. 😉

Så glöm flat4online.

Ska du ha kvalitet så pratar du med RogerClarkMotorsport, AK-Motorsport eller Axis.

Annars så funkar det med kompletta motorer via gråimporten från japan, eller från skrotar.

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.