› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Knackning efter hård körning….
- Detta ämne har 24 svar, 2,320 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 8 månader sedan av
Niklas.
-
FörfattareInlägg
-
10 juni, 2004 kl. 18:40 #52354
ExOrdis
DeltagareVarför inte en hel motor?
10 juni, 2004 kl. 18:40 #52355ExOrdis
DeltagareJag tänkte mera på arbetstiden och pillgörat med
kolvspel och liknande. Räkna på tidsåtgången och timdebiteringen,
om en verkstad ska renovera, så är ofta en bytesmaskin
rena fyndet. 😉
Sedan att bilen blir körklar betydligt snabbare är väl inte
helt ointressant såhär i början på sommarsäsongen?10 juni, 2004 kl. 18:40 #52358Kvarnis
Deltagarebilligast blir att köpa ett block från nån skrot etc ..
10 juni, 2004 kl. 18:40 #52364Jonas_GT
DeltagareHar just varit ute och lyssnat på motorn med stetoskop.. Tyvärr låter det inte nå´t konstigt från topparna.. Utan från blocket, som starkast just runt veven. ;(
Antar att det är nå´t ramlager som gått.
Har svårt att tänka mej nå´t annat. Men det är lite skummt att det skulle hända tycker jag, den har ju inte gått mer än strax över 12k, de enda som är gjort me motorn är öppet filter, har gått med 3″ i ett år hos gamla ägaren. Service är gjord på certad Subaru verkstad i Skara var tusende mil.. Jag känner även den gamla ägaren och han körde väldigt lugnt med bilen sen han köpte den, hade då bara gått 5k, Stor servicen gjordes som sig bör runt 10k. jag har bara 100 mil kvar till nästa service, så han har ju gått ca.900 mil på denna olja, kanske är lite väl mycke. Bor i Götene och det är ju inte smockat med verkstäder här omkring precis, men jag antar att verkstaden i skara ska va ok. Blir väl att lämna in bilskrutten i veckan så han får ta en titt iaf.
Nån som har koll på vad priset ligger på för att plocka isär och ihop motorn ligger på? Är väl inte gratis men jag får ju ingen garanti om jag pillar med de själv så de är väl bara att pynta ut och se glad ut.
Tackar för alla snabba hjälpsamma svar!!//Jonas
10 juni, 2004 kl. 18:40 #52359Kvarnis
Deltagaretja har man inge bekymmer med topparna så köper man inte nya…typ…
dom kostar en del.28 juni, 2004 kl. 21:50 #52368Jonas_GT
DeltagareNu ska det vara slut på de trista dagarna me subben på verkstad!!
Var nere på kusten i helgen och partade.. Världens drag!
Kommer hem på söndag eftermiddag… Då står den på uppfarten där hemma!! 😮 😮
Startar upp den.. Låter ljuvligt!!
Tar en lugn sväng.. Börjar komma ihåg varför jag köpte bilen!!
Måste säga att det är helt underbara bilar vi åker omkring i!!
🙂 🙂
Så nu blir det några lugna mil innan man kan känna på den riktigt.
Men till och med de lugna milen är ju ljuvliga!!//Jonas – En så där 37 laxar fattigare GT förare!!
29 juni, 2004 kl. 06:07 #52350SecretAgentMan
DeltagareSkeppa konfiltret nu bara. 🙂
/J
29 juni, 2004 kl. 15:59 #52369Jonas_GT
DeltagareSir yes sir!!
Redan gjort!!🙂 🙂
//Jonas
19 december, 2005 kl. 06:19 #52357Manor
DeltagareHej !
Det är inte hydraliska lyftare på 99:an. I övrigt har jag ingen aning om vad det kan vara. Hoppas att det inte är något allvarligt :-(. Om du är bosatt bi Stockholmsområdet, så är mitt tips att svänga förbi Fürstenhoffs och prata med Gregor.
Lycka till / Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #52370Niklas
DeltagareTyvärr kan jag inte hjälpa dig angående det här men välkomnar dig ändå till klubben och jag hoppas du kommer få all den hjälp du behöver.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.