SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Knackningar i framvagnen

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    homecinema
    Deltagare

Jag har en subaru impreza GX 2.0 från 2002 som har gått 13000 mil. När jag kör över gubb rakt fram i sakta fart klunkar det till i framvagnen (fjädringen) någonstans på båda sidorna. Finns det någon som har varit med om det och vad kan det vara? Är fjädringen slut? Jag upplever att fjädringen fungerar bra.

Tack på förhand!

challe
      Deltagare

Är du helt säker på att det är från fjädringen som det låter då? Jag tycker det låter som nån av lederna i framvagnen som börjar bli lite trött.
        Kan ju vara värt att kolla upp

Jag har en subaru impreza GX 2.0 från 2002 som har gått 13000 mil. När jag kör över gubb rakt fram i sakta fart klunkar det till i framvagnen (fjädringen) någonstans på båda sidorna. Finns det någon som har varit med om det och vad kan det vara? Är fjädringen slut? Jag upplever att fjädringen fungerar bra.

Tack på förhand!

homecinema
        Deltagare

Tack för svaret! Jag har själv dålig kunskap om vad det kan vara, men jag pratade med en person på en subaru verkstad och han sa utan att ha tittat på bilen att det är framfjädringen. Men jag tycker att det kanske kunde vara något annat.

Jag ska lämna in bilen på någon annan verkstad och höra vad de säger.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.