› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Knappbelysning GT
- Detta ämne har 33 svar, 2,639 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
rickey.
-
FörfattareInlägg
-
18 maj, 2007 kl. 20:14 #42234
Palm
DeltagareÅterkommer när jag lärt mig ta bort meddelanden och lägga in bilder i detta forumet x(
21 maj, 2007 kl. 09:21 #42259rickey
DeltagareÅterkommer när jag lärt mig ta bort meddelanden och lägga in bilder i detta forumet x(
bara kopiera hela http länken till bilten t.ex
w w w . r i c k e y . s e / b i l d e n s n a m n . j p g
så byts texten ut mot bilden i forumet.
Lycka till!
21 maj, 2007 kl. 19:07 #42235Palm
DeltagareÅterkommer när jag lärt mig ta bort meddelanden och lägga in bilder i detta forumet x(
bara kopiera hela http länken till bilten t.exw w w . r i c k e y . s e / b i l d e n s n a m n . j p gså byts texten ut mot bilden i forumet. Lycka till!
Problemet är att det inte funkar att länka därifrån jag burkar lägga bilder. Geting.se är för avancerat för detta forumet }(
Edit, skall de förresten lysa i brightknappen och de två andra ovanför stereon? De skall de inte i kontrollen till elspeglarna i alla fall för den plockade jag isär i onödan idag 😉
29 maj, 2007 kl. 13:22 #42260rickey
DeltagareVad var det för art. nr på de lamporna från kjell & co du köpte Palm?
Blev det bra resultat?
29 maj, 2007 kl. 18:47 #42236Palm
DeltagareFörst köpte jag en på 12 volt 60mA till dikljusknappen men den lyser lite starkt, köpte sedan 10st som var på 14v 40mA dom blir nog mera lagom och så stömmer ju spänning bättre för bilen brukar ju ladda 13.4-13.8 volt.
Den man ska ha bör bli denna http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=63741&path=2810000,3270000,3320000
1 juni, 2007 kl. 18:18 #42261rickey
DeltagareUnderbart! Får köpa ett gång sådana när jag är på Kjell nästa gång (aldrig varit i affären) men nu finns det en anledning! 😉
1 juni, 2007 kl. 18:32 #42237Palm
DeltagareDom sistnämnda lyser ”lagom” starkt har jag nu kommit fram till. Men undrar fortfarande hur det var med de tre knapparna ovan stereon, sitter det lampor där i med? Mina är mörka nu vilket fall.
1 juni, 2007 kl. 18:45 #42240b20mannen
DeltagareJag har uppenbarligen ett svart hål som går i omloppsbana i instrumentpanelen.
Instrumenten blev bara svartare och svartare med tiden. Jag tröttnade när jag inte kunde se tankmätaren och tempmätaren nattetid, och plockade då loss instrumenthuset för att pilla runt bland lamporna och se vilka som var paj.
Men jag hittade bara en trasig lampa. 🙁 Och när jag plockade ihop allt igen och tänkte köpa alla lamporna på vinst och förlust så lös det bakom temp och tank, samt att hela varvräknaren hade belysning helt plötsligt. Däremot så flyttade sig det svarta fältet till andra änden av hastighetsmätaren. 🙁 🙁Är det vanligt med glappkontakt i instrumentbelysningen?
Nån som har ett helhetstips för att slippa ha ”ett svart hål” som far runt i instrumentpanelen?
SAAB har ju ”black panel”. Men att ha kringflyttande nedsläckning i panelen är ju ingen praktiskt feature. Det är en irriterande bug. 😉
PS: Inte lyser det i min dimljusknapp inte.
1 juni, 2007 kl. 19:07 #42248Adam K
DeltagareSorry vovlo-fyran, inget bra tips på det.
Däremot lite om dimljus o dimljusknapparna. på min liksom på en del andra bilar som det verkar, sitter det en plastbit som sticker ut från panelen oc gör att man inte kommer åt att pilla ut knapparna, men en philps-skruv vid huvöppnaren och ett skruva-ut-å-dra clips på utsidan senare så kan man böja ut panelen lite försiktigt och nypa f*n på undre haken för att få ut knapparna. Släng inte de trasiga lamporna hursomhelst, jag fick inte tag i fästet till lamporna så dem fick jag återanvända. Rätt självklart hur när man ser det.
Lyckades inte se om de lös i eftermiddagsljuset, får gå ut senare!1 juni, 2007 kl. 22:20 #42238Palm
DeltagareSorry vovlo-fyran, inget bra tips på det.Däremot lite om dimljus o dimljusknapparna. på min liksom på en del andra bilar som det verkar, sitter det en plastbit som sticker ut från panelen oc gör att man inte kommer åt att pilla ut knapparna, men en philps-skruv vid huvöppnaren och ett skruva-ut-å-dra clips på utsidan senare så kan man böja ut panelen lite försiktigt och nypa f*n på undre haken för att få ut knapparna. Släng inte de trasiga lamporna hursomhelst, jag fick inte tag i fästet till lamporna så dem fick jag återanvända. Rätt självklart hur när man ser det.Lyckades inte se om de lös i eftermiddagsljuset, får gå ut senare!
Nä fästet är nog inte lätt att få tag i, i dimljusknapparna är dom ju i plast men de andra är i gummi dvs mjuka, lite pill men det går bra att ”najja” fast kjell&co lamporna, dom är exakt som orginalen.
1 juni, 2007 kl. 22:58 #42241b20mannen
DeltagareDimljusknapparna. Eller dumljusknapparna som jag kallar dom, har jag tänkt att flytta.
Varför sätter man dom så att dom är lätta att komma åt med knäet?
Man skäms ju när man har åkt runt en stund med tända dumljus utan att veta om det.3 juni, 2007 kl. 19:35 #42249Adam K
DeltagareDimljusknapparna. Eller dumljusknapparna som jag kallar dom, har jag tänkt att flytta.Varför sätter man dom så att dom är lätta att komma åt med knäet?Man skäms ju när man har åkt runt en stund med tända dumljus utan att veta om det.
Du kan ju skydda dem 😉
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Cashkiller/ABS_knapp.jpg4 juni, 2007 kl. 07:57 #42242b20mannen
DeltagareHehe! Det kommer sånt. Men jag hade tänkt sätta knapparna lite längre upp på höger sida om ratten.
Tänkte passa på att flytta ”dumljusknapparna” samtidigt.
4 juni, 2007 kl. 09:25 #42263Niklas
DeltagareOm du aldrig vill köra med dimljusen till är det väl enklare att ta bort säkringen till dem än att flytta knapparna?
Sen undrar jag vilken körställning du har om du kommer åt dessa knappar med knäet under i/urstigning eller körning. 😛
/N – enonittio lång och aldrig knäat igång dimljusen 😀
4 juni, 2007 kl. 19:30 #42243b20mannen
DeltagareDu kanske har korta knän? 🙂
Fast du vet ju inte vad jag gör i min bil. 😛
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.