SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Knivig xenon fråga!

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Sv3nsken
    Deltagare

Har ett skapligt irriterande problem med mitt originalmonterade xenon. Började väl i sommras med att jag fick in fukt i höger framlyse. Har försökt drivit ur fukten ett antal gånger, men misslyckas hela tiden. Nu förra veckan slocknade xenonet på samma sida, och min första tanke var att lampan gått. Sagt och gjort, jag brände iväg och köpte en ny lampa för 600 sköna bagis. Stoppar i lampan och det är fortfarande svart.. Besviken ut i fingerspetsarna skruvar jag tillbaka allt och slår igen huven och inriktar mig på att lägga lite nya sköna pengar på en ballast.. Sen idag när jag startar upp bilen möts jag av två fullt fungerande xenonlampor. Glad i hågen gör jag några ringar på Ica parkeringen och åker sedan till pungt B där jag stänger av bilen.

När jag sedan startar igen efter en kvart är det nattsvart i lampan igen, och det är där själva problemet är. Var ska jag börja felsöka? Någon som har idéer, eller vart med om något liknande?

Bilen: STi 06

/Jonatan

Tobben
      Deltagare

glapp/ärgad i kontaktstycket till lampan kanske?

Sv3nsken
        Deltagare

glapp/ärgad i kontaktstycket till lampan kanske?

Kollade in där, såg inte ärgat ut, men men. Går det att ha i kontaktspray där? Eller är det en smärjeduk som gäller?

Tobben
          Deltagare

jag hade lite kontaktproblem på ena lyktan på min gt och jag körde i wd-40 så var problemet löst :). Så testa att ta isär kontaktstycket och spraya försiktigt i lite wd40 🙂

.zip
            Deltagare

jag hade lite kontaktproblem på ena lyktan på min gt och jag körde i wd-40 så var problemet löst :). Så testa att ta isär kontaktstycket och spraya försiktigt i lite wd40 🙂

Elektronikspray 2-26 ska det va om man vill slippa framtida problem.

Tapatalk @ GT-I9100

Tobben
              Deltagare

Elektronikspray 2-26 ska det va om man vill slippa framtida problem.

Tapatalk @ GT-I9100

Kan vara bra att veta 🙂

Sv3nsken
                Deltagare

Kan vara bra att veta 🙂

Okej, jag ska pröva det snarast :).

Låt säga att det inte hjälper, vad är sådana fall nästa steg i felsökningsprocessen? Vill helst slippa plocka delar från den fungerande sidan för att lokalisera problemet :).

Ifall nivåregleringen skulle vara paj, tänds inte lampan då? Och borde inte det tändas en varningslampa på panelen isf?

kleinis
                  Deltagare

vet inte riktigt hur detta ser ut men om du borde ha en kontakt in i ballasten som det ska vara 12 v på. Har du kollat om det kommer fram ström då lampan inte vill tändas ?

Sv3nsken
                    Deltagare

Problemet verkar ha löst sig :). Skruvade bort locket bakom lampan och körde så ett tag. Efter en stund försvann fukten ur lyset och lampan började fungera :).

Troligtvis vart det överslag i ballasten så den inte tände lampan. Så bytte lampa helt i onödan..

Andersson
                      Deltagare

Sälj lampan och köp några guldfiskar för pengarna ist om du får tillbaka fukten 😉

Sv3nsken
                        Deltagare

Sälj lampan och köp några guldfiskar för pengarna ist om du får tillbaka fukten 😉

Hahaha, det blir nog billigare! Bara dom inte äter så förbannat 😉

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.