SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Knocklink

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Gystompa
    Deltagare

Tjena

Är det nån i klubben som kör med knocklink? Den gamla varianten alltså som är en fyrkantig liten låda som det står knocklink på.

Hur tillförlitlig är den? Några ”kända” fel etc?

Funderar på att skaffa en nämligen

Fladric
      Deltagare

Jag har just installerat en i min Legacy, har inte fått igång bilen än så kan dock inte säga om den funkar bra eller dåligt 🙂 vet att oskar90 har en i sin Legacy också, den verkar då ha funkat för honom 🙂

kleinis
        Deltagare

Kör med den också, starta bilen med originalbox, 3 tum grenrör, vf36, fmic och gasa till lite fick utslag nästan direkt.
          Tror den är mycket säkrare än original :p

Patrick P931
          Deltagare

Tror den är mycket säkrare än original :p

Det tror verkligen inte jag. Fråga dig vem som betalar om motorn knackar sönder och det finns garanti kvar…

blixte
            Deltagare

Det tror verkligen inte jag. Fråga dig vem som betalar om motorn knackar sönder och det finns garanti kvar…

….

kleinis
              Deltagare

Förklara varför den varna men inte original sensorn i orginal styrsystemet ? 🙂

Patrick P931
                Deltagare

Kalibrering… 😉

Alla motorer låter olika då de knackar. Att en produkt ska kunna känna igen knack på alla olika motorer finner jag inte helt sannolikt. Den enda ”produkten” som hör knack oberoende av motor är ett par lurar och det mänskliga örat. Lite jobbigt att köra runt med dock. 😉

Det finns mappar i rom där man kan justera orginal knack sensor, men det är något jag aldrig skulle våga ge mig på.

Min personliga uppfattning är att just knack sensorn är något som bilfabrikanterna har stenkoll på (pga garantier), men jag har haft fel förrut. 😉

kleinis
                  Deltagare

okej då var Knocklinket bättre kalibrerat i min 😀 skål glad midsommar 😉

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.