SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Knocklink..

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2757
    Pasi_k
    Deltagare

      Hej..
      Har läst på forumet att det finns en inbyggd knacksensor i boxen.
      Men finns det inteen utgång man kan koppla en lysdiod till på boxen. (detta finns på saab 900 turbo med apc)
      Någon som har någon koll på detta..?

      ******************************************
      Subaru Impreza WRX STI Svart metallick -02
      265++Hk

      #54457
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Nejnejnejnejnej…du vill inte riskera att signalen från knacksensorn ändras – ecun förlitar sig på denna när det gäller tändningen.

        Men för att svara på din fråga, nej det finns ingen sådan utgång.

        /J

        #54459
        Pasi_k
        Deltagare

          >Nejnejnejnejnej…du vill inte riskera att signalen från
          >knacksensorn ändras – ecun förlitar sig på denna när det
          >gäller tändningen.
          >
          >Men för att svara på din fråga, nej det finns ingen sådan
          >utgång.
          >
          >/J

          Okej.. Det hade ju varit lättare än att handla ett Knocklink..
          Mne det är väl det man får handla..
          Har ju precis köpt min Impreza..
          Den är ju trimmad av Digit Power 304kh…
          KAn vara bra att ha lite koll på rovan dåå juh..??

          #54458
          Kvarnis
          Deltagare

            >
            >Okej.. Det hade ju varit lättare än att handla ett Knocklink..
            >
            >Mne det är väl det man får handla..
            >Har ju precis köpt min Impreza..
            >Den är ju trimmad av Digit Power 304kh…
            >KAn vara bra att ha lite koll på rovan dåå juh..??

            Mycket bra ide, jag kan lova att man inte hör spickningar med 3″ avgas och +6000rpm(där ecu’n oftast inte backar tändning för den del’n)

            #54460
            Pasi_k
            Deltagare

              >
              >>
              >>Okej.. Det hade ju varit lättare än att handla ett
              >Knocklink..
              >>
              >>Mne det är väl det man får handla..
              >>Har ju precis köpt min Impreza..
              >>Den är ju trimmad av Digit Power 304kh…
              >>KAn vara bra att ha lite koll på rovan dåå juh..??
              >
              >Mycket bra ide, jag kan lova att man inte hör spickningar med
              >3″ avgas och +6000rpm(där ecu’n oftast inte backar tändning
              >för den del’n)
              >

              Hm.. Jag är ju rätt ny i detta..
              Hämtade min Impreza i Tisdags..
              Är det nått man bör göra med bilen..
              Nått man ska hålla koll på?
              FÖr att den ska hålla..?
              **********************************
              Subaru Impreza WRX STI -02
              Digi Power Trimm..

              #54463
              Niklas
              Deltagare

                Laddtryck, spikningar, oljetemp, oljetryck och avgastemp är väl de viktigaste.

                Sen kan du hålla koll på däckstryck, regskyltsbelysning och poliskontroller också. 😉

                #54461
                Pasi_k
                Deltagare

                  >Laddtryck, spikningar, oljetemp, oljetryck och avgastemp är
                  >väl de viktigaste.
                  >
                  >Sen kan du hålla koll på däckstryck, regskyltsbelysning och
                  >poliskontroller också. 😉

                  Hm. Nja.Det sistnämnda är nog viktigast.. Svårt att hålla sig på samma som det står på skyltarna.. 🙂
                  Tack för varningen 🙂
                  Ska försöka serva bilen med oljor var 600:e mil med hade jag tänkt..
                  Nå´n som vet när Kamremmen ska bytas på en WRX STI 2002..?

                  #54464
                  Niklas
                  Deltagare

                    >Ska försöka serva bilen med oljor var 600:e mil med hade jag
                    >tänkt..

                    Jag kör ca 1500mil per år och byter olja senhöst och senvår. Ännu oftare lär inte vara sämre förutom att du kanske sliter ut gängerna på oljepluggen. 😉

                    >Nå´n som vet när Kamremmen ska bytas på en WRX STI 2002..?

                    Det är väl vid 10000mil eller 4 år på alla Imprezor? Om bilen når fyra år före 10000mil så kan man vänta ett år till beroende på hur remmen ser ut så klart. Så gjorde de med min. Men dennan sommaren blir det nog ett rembyte annars börjar jag bli riktigt orolig. 🙂

                    #54462
                    Pasi_k
                    Deltagare

                      >>Ska försöka serva bilen med oljor var 600:e mil med hade
                      >jag
                      >>tänkt..
                      >
                      >Jag kör ca 1500mil per år och byter olja senhöst och senvår.
                      >Ännu oftare lär inte vara sämre förutom att du kanske sliter
                      >ut gängerna på oljepluggen. 😉
                      >
                      >>Nå´n som vet när Kamremmen ska bytas på en WRX STI 2002..?
                      >
                      >Det är väl vid 10000mil eller 4 år på alla Imprezor? Om bilen
                      >når fyra år före 10000mil så kan man vänta ett år till
                      >beroende på hur remmen ser ut så klart. Så gjorde de med min.
                      >Men dennan sommaren blir det nog ett rembyte annars börjar jag
                      >bli riktigt orolig. 🙂

                      Okej..
                      Blir väl att byta olja innan man lägger på sommardäcken kanske?

                      FÅr nog bli att man byter kammremmen nästa år då..
                      Enligt papprena har bilen ju varit trimmad sen den hade gått 700mil.

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.