SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Knocklink fråga

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #3334
    killer
    Deltagare

      Har nyligt installerat knocklink i bilen och till en börajn var altl frid och fröjd. Inga utslag eller nått. När jag sedan var och gasade lite hårdare så slog den plötsligt upp på 4é lampan (alltså caution nr2). Efter lite undersökning så konstaterar jag att detta händer när jag varvar över 6500 rpm på 2án och 3áns växel. Kan tillägga att lamporna tänds när jag kopplar. Vid gas så tänds bara de gröna lamporna ibland.

      Kan ju infa om att bilen är en My93 Impreza wrx från japan med voschip installerat och laddade vid tidpunkten ca 1,1 bar.

      Då till frågan. Är detta normalt eller borde jag kika på LMM?? Har ställt ner laddet en aning nu bara för att vara på säkra sidan.

      Tacksam för svar

      /J

      #57997
      killer
      Deltagare

        Kom igen nu 🙂 Don´t keep me on hold

        #57998
        killer
        Deltagare

          Mer än 30 pers som har läst och ingen som har en aning??

          #57994
          Manor
          Deltagare

            Jag har aldrig fått något annat än den första gröna lampan att lysa lite starkare, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig :-(.

            mvh Mats N

            #57999
            killer
            Deltagare

              Det som jag tycker är konstigt är att det tänds när jag växlar. alltså när jag släpper gasen och kopplar.

              #58000
              killer
              Deltagare

                Är det helt seriöst ingen som vet? 🙁

                #58007
                Niklas
                Deltagare

                  Sensorn reagerar på elaka stötar/vibrationer i blocket. Ibland när jag lägger i backen så blinkar första lampan till. Vad har du för koppling och växellåda på din bil? Är det orginalprylar eller några värre grejor. Jag har inte hört talas om att de med dogbox får dioderna i Knocklinken att lysa när de växlar men med tanke på att det hörs rejält så hade jag inte blivit förvånad.

                  Mellan vilka växlar tänds det? Alla eller bara vissa?

                  Självklart kan du få alla lamporna att tändas när du gasar. Jag åkte med Strat på konbana när han gasade rejält och Knocklinken lyste som en julgran! 😀

                  Att sänka laddtrycket kan vara smart när detta händer, finns säkert mer man kan göra också.

                  Har du gjort fler modifieringar på bilen, avgas, turbo, brälsepump, ic, … ju mer du berättare desto lättare är det för någon som inte ens varit i närheten av din bil att försöka gissa sig till vad som kan vara orsaken.

                  PS: När jag drar rejält i varje växel brukar jag få första lampan att lysa start och ibland vaknar andra till liv. Men mer än så brukar det inte bli, detta med 15PSI laddtryck.

                  #58001
                  killer
                  Deltagare

                    Bilen är helt orginal förutom voschip och dawes device.

                    #58008
                    Niklas
                    Deltagare

                      1.1bar skall ju vara lugnt då spärren ligger vid 1.2bar (om den nu finns kvar på din). Har du koll på eventuella laddtryckspeakar, är det peaken som är 1.1 eller är det när nålen lägger sig still vid fullgas som det är 1.1?

                      #57996
                      specialized
                      Deltagare

                        1.1bar skall ju vara lugnt då spärren ligger vid 1.2bar (om den nu finns kvar på din). Har du koll på eventuella laddtryckspeakar, är det peaken som är 1.1 eller är det när nålen lägger sig still vid fullgas som det är 1.1?

                        >> Laddtrycket är ju i sig självt ganska ointresant, får motorn fel blandning eller dåligt bränsle så kan den spika _oavsett_ laddtryck.
                        Kan ju etc. vara just LMM som spökar och ger fel värden till ECU´n som i sin tur ger för lite bensin.

                        Åk till din Subaru-verkstad och kolla med Delta Dash eller Select Monitor

                        / Mattias

                        #57995
                        Manor
                        Deltagare

                          Bilen är helt orginal förutom voschip och dawes device.

                          Vad är ett voschip för något?

                          mvh Mats N

                          #58002
                          killer
                          Deltagare

                            I och med att jag kör med dawes device så är max ladd det som den är inställd på. Vilket vid tidpunkten var 1,1 bar.

                            Har testat idag vid 0,9 bar och då var det samma sak. Varva upp till 6600 rpm på tvåan och i med kopplingen = två oranga lampor.

                            Fick svar från scoobynet att knocklinken kunde ta upp oljud från växellådan. Nån som har hört nått om det här?

                            #58003
                            killer
                            Deltagare

                              Har varit på Subaru och kollat med select monitor (eller om det var delta dash)

                              Inga felkoder eller nått sånt. Dock så kunde inte den känna av om lmm höll på att gå.

                              #58004
                              killer
                              Deltagare

                                Som svar på vad ett voschip är så kopierar jag det Adrian Vos har skrivit själv om chippet

                                ”Hi all,

                                Unfortunately my previous post was lost due to the server crash, so I am putting another up to put the info in one place that I can link to if I get email enquiries, and hopefully people can find any info they need to find here before emailing me a bunch of questions.

                                I have run out of the original batch of chips that I mentioned on this forum some time ago, but the enquiries are continuing, so I have ordered a further 50 chips. The price will be the same as before at $350. I need to sell about 10 to break even on production costs of this batch, so I appreciate any sales to get me out of the red with this order!! The new batch should be available from about 2-3 weeks time.

                                The chip consists of a daughter board which is designed to emulate a EPROM that is nolonger available. I use two commonly available 8-bit EPROMs to emulate the 16 bit latched 27C1028. The daughterboard is only required for this purpose, and though it adds alot of cost, it has nothing to do with how well the chip works, or how well your car goes. It is the info on the EPROMs that is important for the performance of the engine.

                                The chip is easily fitted in about 30 minutes or less to a 16-bit ECUs fitted to MY91-MY96 EJ20T single turbo engines. All ECUs fitted to these cars are compatible with the chip. The chip actually replaces the standard software in the ECU (firmware) with the data I put on my chip. The data I put on my chip is customised to suit the liberty/legacy RS. Mechanically, there is little difference between the MY89-90 series 1 fitted with the 8-bit ECU, and the MY91-96 fitted with the 16-bit ECU. Therefore, if you have a series 1, and can obtain a 16-bit ECU from any model that came with it, and fit it with my chip to your car, it will run identically to a series 2 car with my chip. If you are searching for a 16-bit ECU, the following models should be fitted with it, and may be obtainable from wreckers or elsewhere:

                                * MY91-94 Liberty/Legacy EJ20T single turbo
                                * MY93-96 WRX (including STi/RA models), but the box is different as it is fitted to the passenger floor, so you need to make box mods, but it will plug in and work fine.

                                I have two versions of chip available. The fuel and ignition tunes for each are basically the same, but the boost control solenoid mapping are altered so that one version suits the 6psi wastegate of the RS with VF8,VF10,VF12 turbos. THe other version suits a 9psi wastegate, and is compattible with TD04,TD05, and sti roller bearing VF series turbos. I cannot gaurantee accurate boost control with all turbos, but I definately recommend you get this chip version if you have a 9psi wastegate, as there is a godd chance it will run the correct boost level. Please specify turbo or wastegate setting when ordering a chip from me.

                                Also, note that my chip will run well on WRX models with the correct ECU. As far as I know, the injectors are identical on all WRX models MY93-96, and the same AFRs will result. Some WRX version run high compression, and I recommend that the chip not be used on these engines for safety. Note however that because the WRX does not require control for a intercooler water pump, an engine check results. I recommend a switch be installed in this wire to get rid of this if it is a problem. There is no negative result in engine running.

                                The chip has the following attributes of its control:

                                * Fuelling is altered to run a far better mixture for performance. At full boost (above about 10psi), it runs an AFR of 11.5:1. If you talk to experienced tuners, you will realise that this AFR gives excellent performance whilst maintaining good engine safety. Note that the tuning is for 95 RON or greater (standard Australian premium). The knock sensor will give better performance on 98 RON fuels, but I prefer not to limit the chip to 98RON until it is more commonly available everywhere.

                                * Ignition is altered to max performance for the above specified fuel. The standard ECU is reasonably good in ignition advance at high boost, but far from satisfactory as boost comes on. With my maps, there is a noticable improvement in throttle response and off boost/low boost response due to the fuel and ignition maps. Note that if you are running high boost with the standard ECU, you may only get a marginal increase in top end power with my chip, as the standard ECU will lean-out at the limit of injector duty (too similar mictures to my chip or leaner!! ), and the timing is pretty good, so my chip may only pick up a few kW on a dyno, but will still dramatically fill-out the midrange and bottom end, and dramatic improvement in throttle response.

                                * Boost control is modified to bring boost on as quick as possible with minimal wastegate creep, and to a new level of approx 16psi. The standard ECU purposely limits boost at lower rpm, so you will get a bigger hit in the back as boost comes on. 16psi is chosen as a limit that is reliable, and does not lean-out due to running out of injector duty, and the poor flow of the standard fuel pump. If you run a better pump, you should be able to go ot about 17-18psi, but do so at your own risk.

                                * Boost cut limit is moved up to 18.5psi. This is where you run out of injector futy even with a good fuel pump, and I recommend you do not go over this. At your own risk, you can fit a fuel cut defender to go over this if you are aware of the risk of engine failure in doing so.

                                * My chip has no speed cut, for those who have a 180k speed limitter in their ECU.

                                * The chip is more aggressive in its use of open loop operation. This adds to the repsonisve feel of the chip as opposed to a stock ECU.

                                * All standard ECU features are retained… knock sensor, select monitor support etc. As far as anyone is concerned, they would not know it is there except for the performance it gains.

                                That is basically the features of the chip. The chip itself is very reliable, and I have not had a chip failure before, but there is a few issues that can be brought on by the chip:

                                * An engine cut on boost, but not above 18.5psi, and is normally acoompanied by the tacho momentarily reading 0 is generally an ignition coil problem on the engine. Although coils ran fine before the chip, the extra boost of the chip may make this problem come out. The cures are well documented on this forum, and the best cure is to replace coils with Bosch HEC715/16 coils. As stated, this is not caused by the chip, and would happen if you increased the perofrmance to similar levels using other methods. Somtimes a coil can also fail premanently causing the engine to run on less than 4 cylinders, which result in poor engine running, and if persisted, can cause fouled spark plugs and catalytic converter damage.

                                * Some exhausts (particularly twin dump or splitter with poor splitter design) can cause the boost control to run higher boost in higher gears. This is because the wastegate flow is restricted. If this happens I recommend the fitment of some other method of boost control that is either closed loop or use adjustable to tune the boost accordingly.

                                * Valve lifter noise is common on original RS engines. Sometimes in bad cases, the ECU will deterct this is pinging. In minor cases, the ECU only retard ignition, but in bad cases, the ECU will limit boost to minimum level. I twill return after a few minutes, but the only fix is to stop the ECU detecting pinging by either desensitising the knock sensor, or fixing the lifter noise by some method which is also well documented on the forum.

                                Finally, I prefer to communciate over email rather than personal messages, as it is eaiser to track things when I have many enquiries at once, so please email enquiried to vosadrian@yahoo.com.au

                                Additionally my preferred method of conducting transactions is to receive payment by direct transfer to my account (which I will provide details on email enquiry), after which I will send the chip direct to your nominated delivery address. Alternatively, if you are local, you cna pick it up from my house in Cherrybrook Sydney.

                                If people find and issues that are proven to be a result of the chip, please let me know, and I will post here with the solution so this can become the port of call for chip information. Please do not clog this thread to make it unusable for people. Please add another thread if you have an issue, and when the solution is found, we can then post here.

                                I think that is everything I can think of to add at this time, but I may edit this post late or add further posts.

                                Thanks everyone for your support with the chip!!

                                — Adrian”

                                #57993
                                SecretAgentMan
                                Deltagare

                                  Det låter som att tändkurvan och/eller bränsleblandingen är lite väl elak på vägen genom mappen.

                                  När du släpper gasen så minskar trycket i insuget drastiskt, och med för snål blandning runt låga laddtryck/atmosfäriskt tryck och lite het tändkurva kan man få något som kallas ”transitional det” på utrikiska.
                                  Det är en liten tråd i just det ämnet på 22b just nu.

                                  Om det bara händer när du kopplar ur, och aldrig under full gas, så är det inte så allvarligt.

                                  Oljud från lådan plockas upp av knocklinken med, men vanliga synkade lådor ger inte ifrån sig sådana ljud om det inte är något riktigt allvarligt på gång.

                                  I och med att chippet har de kurvor det har, så är det lite gilla läget, eller prata med leverantören om det går att göra något åt det.

                                  Först skulle jag kontrollera givarna så sprutet får rätt indata (köra med selectmonitorn och kika på tändvinkel, vattentemp, batterispänning, osv) byta luftmassemätaren och kolla bränsleblandningen med bredbandslambda (helst med loggfunktion, större chans att hitta något då).

                                  /J

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.