› SSC › Annonser › Säljes – Delar › KOLLA IN HÄR….
- Detta ämne har 23 svar, 1,129 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 7 månader sedan av
SVARTEN.
-
FörfattareInlägg
-
1 mars, 2003 kl. 18:07 #18291
SubaruTomas
DeltagareGÅ IN PÅ http://WWW.OLDFASHION.NU
VAD TYCKS1 mars, 2003 kl. 18:22 #171134SubaruTomas
Deltagare>Jag förstår inte:o Hör denna annons hit;)
>
>/Svarten
>
>http://www.impreza.nu/ssi2/gallery/view_album.php?set_albumName=ssi130
>
>Snabbaste Imprezan 2003?Du kanske inte tycker om sånt..Men det finns andra som jagar såna saker..Den butik är ny i Sverige :*
1 mars, 2003 kl. 18:31 #171140Zuko
Deltagarehahahaha, Vilket skit o vilka fantasipriser, skulle ALDRIG falla
mig o slänga ut dem pengarna på sånt skit, när man kan
styla upp sin bil istället, jag håller med dig Svarten, vi behöver inte sånt
på detta forum http://216.40.249.192/s/cwm/cwm/piss.gif1 mars, 2003 kl. 18:40 #171135SubaruTomas
Deltagare>hahahaha, Vilket skit o vilka fantasipriser, skulle ALDRIG falla
>mig o slänga ut dem pengarna på sånt skit, när man kan
>styla upp sin bil istället, jag håller med dig Svarten, vi behöver
>inte sånt
>på detta forum http://216.40.249.192/s/cwm/cwm/piss.gifsant lägg hela dit liv på din bil..:D
1 mars, 2003 kl. 18:55 #171131honkster
DeltagareLAST EDITED ON Mar-01-03 AT 07:55PM (GMT)
Ja det var väl lite offtopic, men man behöver inte racka ner för det! Vi vill inte har ngn zatzy stämning här på vårat fina forum;-)Men en rejäl machete i bakluckan skulle inte vara fel dock!
————————————–
-HonKster- Blå My99 Kombi@Årehttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=ssi556
1 mars, 2003 kl. 19:00 #171136SubaruTomas
DeltagareHelt rätt..men många är som små barn fortfarande….:-)
1 mars, 2003 kl. 19:22 #171124Imp
DeltagareKul att det finns en firma som säljer sådant i sverige men måste dock tilägga dom otroligt låga priserna talar inte direkt för nån kvalitee:( dyraste svärdet där låg väll runt 4k? När jag va inne på att samla på svärd å grejs (va ett par år sedan) så kostade grejorna över 15k.. Lite för mycket fantasy för min smak dessutom men kul att nån i sverige försöker iallafall.
1 mars, 2003 kl. 19:34 #171137SubaruTomas
Deltagare>Kul att det finns en firma som säljer sådant i sverige men måste dock
>tilägga dom otroligt låga priserna talar inte direkt för nån
>kvalitee:( dyraste svärdet där låg väll runt 4k? När jag va inne på
>att samla på svärd å grejs (va ett par år sedan) så kostade grejorna
>över 15k.. Lite för mycket fantasy för min smak dessutom men kul att
>nån i sverige försöker iallafall.senar kommer dom att få in ännu mer saker…..om ca 2 månader.
1 mars, 2003 kl. 19:36 #171138SubaruTomas
Deltagare>>Kul att det finns en firma som säljer sådant i sverige men måste dock
>>tilägga dom otroligt låga priserna talar inte direkt för nån
>>kvalitee:( dyraste svärdet där låg väll runt 4k? När jag va inne på
>>att samla på svärd å grejs (va ett par år sedan) så kostade grejorna
>>över 15k.. Lite för mycket fantasy för min smak dessutom men kul att
>>nån i sverige försöker iallafall.
>
>
>
>
>
>
>senar kommer dom att få in ännu mer saker…..om ca 2 månader.vad är det du menar med kvalitetet på prylarna
2 mars, 2003 kl. 00:04 #171143Zuko
Deltagare>Kul att det finns en firma som säljer sådant i sverige men måste dock
>tilägga dom otroligt låga priserna talar inte direkt för nån
>kvalitee:( dyraste svärdet där låg väll runt 4k? När jag va inne på
>att samla på svärd å grejs (va ett par år sedan) så kostade grejorna
>över 15k.. Lite för mycket fantasy för min smak dessutom men kul att
>nån i sverige försöker iallafall.Jag håller med dig Imp, det var bättre kvalite förr o inte en massa
smäck som säljes nuförtiden..http://smilies.crowd9.com/contrib/blackeye/lol.gif2 mars, 2003 kl. 14:14 #171125Imp
Deltagare>>>Kul att det finns en firma som säljer sådant i sverige men måste dock
>>>tilägga dom otroligt låga priserna talar inte direkt för nån
>>>kvalitee:( dyraste svärdet där låg väll runt 4k? När jag va inne på
>>>att samla på svärd å grejs (va ett par år sedan) så kostade grejorna
>>>över 15k.. Lite för mycket fantasy för min smak dessutom men kul att
>>>nån i sverige försöker iallafall.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>senar kommer dom att få in ännu mer saker…..om ca 2 månader.
>
>
>vad är det du menar med kvalitetet på prylarna
Typen av stål som andvänds, Kvaliteen på läder som används till läder detaljer tex handtag osv vet ej exatk vad som görs speciellt med bra läder till skillnad mkot dåligt men finns jy nån anledning till att vissa plånböcker tex kostar sjortan men håller längre en liknande för 29.90. Dessutom så blir handjorda vapen Oftast bätre i fogar och skarvar jämfört med hel jutna och att hitta ett handjort svärd i bra stål med prima slitstarkt läder för under 10k är omöjligt om det inte är begangnat dvs. (inte helt omöjligt man kan fynda) tex en Äkta handjord Katana från japan kostar från 50k upp beroende på vem som jort svärdet. dock har jag aldrig sammlat på katanor så fråga mig inte om skillnaden på smeder he he. ja ja.2 mars, 2003 kl. 14:19 #171126Imp
Deltagarekanske ska tilägga att BIlliga svärd iofs är en bra början om man inte vet om man vill fortsätta sammla. Dock kommer du nog insee efter ett tag att dom svärden hammnar i förådet medans 20k svärden hammnar på väggen:)
finns för övrigt en väldigt bra smed i sverige(har jag hört) som jag varken kan namn eller internet addy till (om han nu har nån addy) men han borde kanske stå i gulasidorna men då pratar vi växellåds priser:)
2 mars, 2003 kl. 14:25 #171127Imp
Deltagaresmeder från länder som oftast är bra är.
Nyazeland
Japan (svindyra)
England (många bra smeder i england gör numera massa fantasy grejor alla LOTR för att käna pengar lite trist)
Sverige (finns ett fåtal bra)
Kina (nästan lika dyra som japan)
Taiwan (seupp för kopior dock. made in taiwan skall inte synas på vapnen du köpt:)
USA (här får man seupp finns bra smeder men finns ett överflöd på usla med.)Mitt bästa tipps är dock att Kolla runt på stora välkända auktionsfirmor.
Min land lista kan vara rostig eftersom det va 5 år sedan jag köpte mitt sista vapen och slutade sammla. har sållt allt nu utom ett svärd.. (va ju tvungen å skaffa pengar till bilen he he)
2 mars, 2003 kl. 14:26 #171128Imp
DeltagareJo fan en grej till en bra grej att göra är att köpa från smeder/företag som inte syns .. ehm dvs företag med feta logos å 30m höga neon skylltar brukar inte alltid men brukar inte va att föredra:)
2 mars, 2003 kl. 14:28 #171129Imp
Deltagaresidenote:)
Dyraste svärdet som sålts nyligen va en japansk Katana från 1500talet (tror jag) stod i dn tror jag det va den gick för 36 mille. hela kittet dvs alla 3 svärd en välnärd samurai bar på gick på 72 mille tror jag det va. (kan va rostig i min info dock.) -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.