• Detta ämne har 16 svar, 4,236 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år sedan av Pajjon.
Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
  • Författare
    Pajjon
    Deltagare

Jag tänkte kolla om det finns någon som har bra koll på vad dom kan göra med datorn på en Subaru verkstad..

Tänkte köpa en Forester 2006 som dom har grejat med mätarställningen så nu undrar jag om man kan se bilens rätta mätatställning med datorn som dom har på en Akt. Subaru verkstad ?

Tacksam för svar.

Fredsson
      Deltagare

Vilken är det du kollar på?

Pajjon
        Deltagare

Ingen som ligger ute till försäljning

Vilken är det du kollar på?

Tgm2
          Deltagare

Om du har en Tactrix cable är detta möglig:
            http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=9237&hilit=Odometer

Annars en Carfax rapport kanske har någonting?

Pajjon
            Deltagare

Det var just på carfax jag såg att det inte stämde.

Dom hade ställt tillbaka mätaren och då frågade jag varför och då sa en tidigare ägare att när han hade in den på Subaru verkstad så sa dom att den inte hade gått lika långt som det står på mätaren så dom ställde tillbaks den, detta alltså enligt en tidigare ägare som jag pratade med också. Dom hade sagt att dom kunde se med datorn hur långt bilen har rullat.. Känns väldigt skumt..

Om du har en Tactrix cable är detta möglig:
              http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=3&t=9237&hilit=Odometer

Annars en Carfax rapport kanske har någonting?

Andersson
              Deltagare

Jag tror jag vet vilken bil det gäller vi pratade om den i somras en av de tidigare ägarna och jag. Bilen hade gått 23 eller 26000 när han sålde den men styrboxen som är bytt hade gått 15000 vilket de nya ägarna upptäckte och backade mätaren till det som var till deras fördel. Om det är just den du har kollat på vet jag inte men det va iaf en forester -06 han hade.

Pajjon
                Deltagare

Vet du vilken bil det var, reg nr eller något annat man kan identifiera den med ? Vill inte betala så mycket för en bil om det inte stämmer

Med vänlig hälsning // Patrik

Jag tror jag vet vilken bil det gäller vi pratade om den i somras en av de tidigare ägarna och jag. Bilen hade gått 23 eller 26000 när han sålde den men styrboxen som är bytt hade gått 15000 vilket de nya ägarna upptäckte och backade mätaren till det som var till deras fördel. Om det är just den du har kollat på vet jag inte men det va iaf en forester -06 han hade.

Andersson
                  Deltagare

Vet du vilken bil det var, reg nr eller något annat man kan identifiera den med ? Vill inte betala så mycket för en bil om det inte stämmer

Med vänlig hälsning // Patrik

XAD 842 kollade och bobban hade lagt upp bilder på bilen på rejsa så det var lätt att hitta. Du kan ju skicka ett pm till bobban och kolla så får du svar.

Fredsson
                    Deltagare

Bobbas har rullat över 23. Plus så var väl bak diffen paj oxså när han sålde den

Pajjon
                      Deltagare

Tack för svaret, uppskattas verkligen att man får bra svar här d—0.o—b

XAD 842 kollade och bobban hade lagt upp bilder på bilen på rejsa så det var lätt att hitta. Du kan ju skicka ett pm till bobban och kolla så får du svar.

Pajjon
                        Deltagare

Var det han som ägde den bilen som vi pratar om ?

Bobbas har rullat över 23. Plus så var väl bak diffen paj oxså när han sålde den

Fredsson
                          Deltagare

Xad 842 som ligger ute på blocket är bobbans gamla 🙂 Som sagt har den rullat över 23 och så var bakdiffen slut så bilen var praktiska taget framhjulsdriven. På plus sidan hade han fjäderbensstag fram o bak och sti bromsar fram.

Pajjon
                            Deltagare

Okej, tack för det. Jag ville inte hänga ut någon men bilen verkar väldigt skum när man kollar upp den, mätaren står på 16500 nu men den hade rullat 20327 mil när den besiktades 2013…

Xad 842 som ligger ute på blocket är bobbans gamla 🙂 Som sagt har den rullat över 23 och så var bakdiffen slut så bilen var praktiska taget framhjulsdriven. På plus sidan hade han fjäderbensstag fram o bak och sti bromsar fram.

Fredsson
                              Deltagare

Okej, tack för det. Jag ville inte hänga ut någon men bilen verkar väldigt skum när man kollar upp den, mätaren står på 16500 nu men den hade rullat 20327 mil när den besiktades 2013…

Jag är säker på att Bobban sålde bilen ärligt, men sen är det ju någon tomte som har fixat ställningen på den. Om Bakdiffen är fixad och drivlinan fått sig en översyn så är det säkert en roligt Forester 🙂
                                Kan ju alltid ha det som prut mån om du tänker kolla på den.

Pajjon
                                Deltagare

Det är nog förra ägaren som fixade mätaren men han sa att det var ägaren innan som gjort det, det verkar så om man kollar besiktningen.. Det märktes att nuvarande ägare och tidigare ägare hade snackat ihop sig innan jag fick numret och kunde ringa själv, en lång historia detta 🙂 Jag letar nog vidare jag 🙂

Jag är säker på att Bobban sålde bilen ärligt, men sen är det ju någon tomte som har fixat ställningen på den. Om Bakdiffen är fixad och drivlinan fått sig en översyn så är det säkert en roligt Forester 🙂
                                  Kan ju alltid ha det som prut mån om du tänker kolla på den.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.