SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Kolv-fråga

  • Detta ämne har 19 svar, 3,638 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Jonlan.
Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #243782
    andreaswrx
    Deltagare

      Andreas du som verkar syssla med rally, hur pass mycket drar en sån spec c motor i sig olje mäsigt på en sträcka?
      Om vi då pratar grupp-N antar jag, har inte så stor koll på vad man kör med för motorer i dom andra klasserna.
      Så kannske folk har en upp fattning om vad som är normalt olje spil, vid hård körning 😀 för en rally bil går ju verkligen hårt under en sträcka.

      Ta moton olja så skickas den på renovering direkt, när man märker det, grupp n motorena går mellan 80-100 mil ss innan det är renovering om man följer rekomedation, åker man jrm motor kan man räkna med ras, det har gått en motor per SM tävling iår som kommer från dom:) så då kommer man inte ens upp till renoverings intervallen,

      Så åker man på gatan och kör hårt så kan ki själva räkna ut att det slits bra

      #243796
      Joakimgabrielsson
      Deltagare

        Känner inte igen någon Andreas som kör grN/grA? Kanske bara dåligt uppdaterad! Väl mött i Trollhättan på nästa sm då! Hoppas du bjuder på bra ladd på ss rolken!

        #243783
        andreaswrx
        Deltagare

          Känner inte igen någon Andreas som kör grN/grA? Kanske bara dåligt uppdaterad! Väl mött i Trollhättan på nästa sm då! Hoppas du bjuder på bra ladd på ss rolken!

          Jag åker bara lite kartläsare nu mera, jobbat några år innan åt Östberg, så wrc på test har man åkt samt kört en del

          #243797
          Joakimgabrielsson
          Deltagare

            Jag åker bara lite kartläsare nu mera, jobbat några år innan åt Östberg, så wrc på test har man åkt samt kört en del

            Ok fränt! Minns att östberg var kartläsare i både Mortens impreza och i nån 240 för en del år sedan. Coolt att han går och vinner VM-deltävlingar nu när man följt honom så många år.

            #243799
            Jonlan
            Deltagare

              Precis, jag skulle rekomendera folket som kör ganska aktivt med sina bilar, att
              även kolla i ic hur pass mycket olja de är där också, för min upp fatning är att boxern gärna vill pytsa på med olja i genom vevhuset vid hård kröning.

              Men kan till läga att min 06 sti jag hade före denna, gick 4000 mil orginal, dock med upp datering av program vara efter cirka 3000mil, samt 2000mil med jrm steg 1.2, alltså 6000mil allt som allt, och den drog i princip inge olja alls, kanske en halv liter olja på 500mil.
              Och när jag sedan byggde smid motor på den vid 6000mil, så var allt från orginal lager till kolvar tip top i den bilen, å den hade fåt gåt hårt på både sommar och vinter med lite ringar och annan lek, så de verkar nästan som om de är mer oturen som avgör ett ras skulle jag villja säga, skulle tro att vissa motorer har lite bättre spel i cylindrarna än andra, och tur med kolvarna, även om de kan låta knas?

              Ja det stämmer det är oljigt i icn , vad gör man åt det?

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.