Motorn kommer att ha större benägenhet att spika om du kör på samma laddtryck som nu och använder blyfri bensin. Isåfall skall du etanolkonvertera om du ska ha såpass hög kompression för att få ut det bästa av det hela.
Motorn kommer att ha större benägenhet att spika om du kör på samma laddtryck som nu och använder blyfri bensin. Isåfall skall du etanolkonvertera om du ska ha såpass hög kompression för att få ut det bästa av det hela.
Kan man inte köra på ett bränsle med högre oktantal/använda Octane booster? Fast då är det dom som säger att det är bättre/billigare att mappa bilen.
Jag har inte hittat några andra kolvar som ger ”rätt” komp, dom jag har hittat ligger på 8,5:1. Någon som vet vart jag kan få tag på 8:1? Smidda grejer då.
Står inför samma dilemma som tonfisken, ska i med ett par kolvar med 8,5:1 komp förhållande i min WRX -95. Kommer åka med lägre laddtryck och tankar bara 98 eller högre oktan, JRM sa att en mappning gick på 20k+ med nya sensorer och givare. Så om den spikar eller ej visar sig. Någon duktig kanske kan berätta om detta är total idiotiskt eller kan det funka?
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.