Jag har kommit till den punkten att nästa steg i utvecklingen för min GT skulle vara att byta kolvar och stakar etc.
Min fråga är vad bör man mer göra när man ändå plockar isär och hur mycket effekt kan man räkna med att få ut innan nästa sak sätter stopp?
kan ju byta lager osv… men lådan i en GT är väldigt svag så efter stakar/kolvar så är det snart dags att byta låda eller sätta i en drevsats och då får du väl räkna med 40-50k… sen org turbon klarar inte många häst så där måste det bytas sen är det fmic, spridare osv.. ja det bara fortsätter… finns inget slut på det hela så tänk över lite va du tänkt göra med bilen och gå därefter 🙂
jeep, det är f-n sant rcm moddad pump är f-n lag i en modddad motor, skulle dock inte kosta på Cosworth rcm’s standard moddad duger till till nästan alla.
Gör den inte det så bör man nog fundera på torr sump 😉
Författare
Inlägg
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.