SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Kolvmått (främre tvåkolsok)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    xevz

Jag undrar om det är någon som vet måtten på kolvarna i tvåkolsoken som sitter på äldre modeller av Impreza (MY97 i mitt fall)?

Behöver nämligen åtminstone en ny kolv och tänkte se om man kunde få nya, rostfria svarvade.
      Har lite dåligt med utrymme hemmavid att skruva på så om någon kände till måtten vore det en väldigt stor hjälp! 🙂

Tack på förhand,

Mikael

Tobbster
      Deltagare

Ska skruva av min ok på min Legacy nästa vecka och montera 4-kolvs ok. Kan ju kolla när jag fått av dem. Det är samma typ av ok som på din Impreza.

Ska bara komma ihåg det. 🙂

Annars är det ju en bra idé att passa på att byta ok till de nyare 4-kolvs oken och 295mm skivor istället. Bättre grejor.

/Tobbe

xevz

Tackar, tackar. 🙂

Jo, fyrkolv vore ju trevligt, men då skulle jag behöva nya fälgar och däck också, vilket skulle bli lite väl mycket pengar på en gång för bruksbilen.

Fick tag i ett par utbytesok från BDS, men måtten är fortfarande intressanta om man behöver dem i framtiden/någon annan undrar. 🙂

/ Mikael

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.