SSC Annonser Säljes – Delar komplett drivlina ifrån STI Type R V4 med DCCD & R180 diff

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Christian S
    Deltagare

Ska bygga om till 6 petat i vinter så jag tänkte sälja drivlinan som sitter på nu.
      Bilen är en STI Type R V4 (MY98) och har DCCD samt R180 diff bak.
      Bilen har gått ca13200mil.
      Växellådan heter TY752VB5CA och har 4.444 i utväxling, kika här för mer info om utväxlingen på dom olika växlarna http://spda-online.ca/modules/tinycontent/rewrite/tc_28.html

Det som kommer skickas med är:
      *växellåda med spakställ osv.
      *kardanaxel
      *R180 bakdiff
      *drivaxlar fram + bak
      *fram hubbar
      *bak hubbar med bromsok och bromsskivor samt handbromsbackar (OBS! det kommer inte vara några bussningar i hubbarna då jag kör med poxerflex bussningar och kommer flytta over dom till dom nya hubbarna)

Kollade förspänningen på bakdiffen förra hösten och då låg den på ca 110Nm.

Det är Redline Lightweight Shockproof olja i växellådan och i bakdiffen så är det Redline Lightweight Shockproof olja som jag har hällt Redline LSD tillsats i.

Drivlinan sitter fortfarande monterad på bilen men kommer inom kort att plockas ner.

Hade tänkt begära 9000:- för grejerna och ser gärna att du kommer och hämtar det.

Tror inte att jag har glömt något, är det något ni undrar över så är det bara att fråga:)

amo
      Deltagare

Hej
        Jag är intresserad av att köpa drivlinan.
        Mvh Anders Moberg ring 070-7765392

Christian S
        Deltagare

reserverad åt amo

Christian S
          Deltagare

SÅLD och iväg skickad till Anders.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.