SSC Allmänt snack Allmänt småprat Konbana på G!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    elver
    Deltagare

Igen.
      Har hittat en ny asfaltplan och tjötat mig till av markägaren att få köra.
      Kan bli roliga banor. Ytan i hyfsat skick, ska bara sopas lite. Många som vill köra, få som vill sopa. Så vågar inte säga när jag blir klar. Kör en liten testrunda först, får se hur kringboende gillar det. Om allt går vägen blir det fler inbjudningar under ”träffar”.

Just det, strax norr om Hudiksvall.

Berg
      Deltagare

Hojta till du så kommer jag och hjälper dig att sopa å sånt! Snacka med Pierre om mitt nummer:cool:

Hoppas att det inte blir samma skit som det vart med förra banan, eller är det samma bara att det har löst sig?

elver
        Deltagare

Hojta till du så kommer jag och hjälper dig att sopa å sånt! Snacka med Pierre om mitt nummer:cool:

Hoppas att det inte blir samma skit som det vart med förra banan, eller är det samma bara att det har löst sig?

Sepåfan, en frivillig sopgubbe!

En ny bana, ligger i Stocka. Privat markägare. Det enda som kan krångla är om det blir klagomål från närboende. Så jag ska informera dem först.

Den gamla är även i år under utredning. Kan finnas industriavfall i marken. Påpekat att Imprezor inte är maskiner som borrar hål i asfalten och suger upp gifter ur djupet men det hjälper inte. Inget besked när utredningen blir klar = den är bara att glömma.

Olaaa
          Deltagare

Jag kan också hjälpa till att sopa! bara att höra av sig när det är dags. 😀

Berg
            Deltagare

Ja, det vart en kväll med sopande idag med Elver, Pierre och L.E. Det går ganska fort faktiskt, så på den fronten går det bra. Hoppas att det löser sig med grannarna… 😀

elver
              Deltagare

Det går undan när man är några piassavor.
                Vill köra en testomgång med ett par bilar nu innan man lägger ner alltför mycket jobb på banan (vis av erfarenhet). Om inga hinder tillstöter bokas en till körning med lite tidigare varsel.

Testkörning/sopning blir på måndag 5/7 kl. 12-17.
                Kom med en kvast!

elver
                Deltagare

Kvastaktivitet.
                  http://www.impreza.nu/expo/albums/ssi791/sopabanan.jpg

Sur anekdot: I går passerade en lastbil med fyrameters sopaggregat på vägen vid banan. Jag hoppade ut och tjötade men han hade inte tid med några avstickare. Annars hade det blitt rent på en kvart… 🙁

Berg
                  Deltagare

Ja, jag har fortfarande blåsor på händerna:D

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.