› SSC › Allmänt snack › Träffar › KONBANETRÄFF PÅ IS I JOKKMOKK 12mars
- Detta ämne har 51 svar, 2,184 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 5 månader sedan av
rallymarkus.
-
FörfattareInlägg
-
23 februari, 2005 kl. 16:53 #136788
SecretAgentMan
DeltagareVar det isdäck vs vanliga vintedäck är det pinsamt vad lite före han var med audin…
Skillnaden är natt och dag.
/J
23 februari, 2005 kl. 17:11 #136816rallymarkus
DeltagareBara ni fyller termosen o kommer upp o sätter låga tider:)
själv så åker jag bara med hakka 4 men nästa vinter då ska isdäcken på:)23 februari, 2005 kl. 17:14 #136806Lefty
Deltagarehttp://www.jirhall.com/inmat.htm
Motor: 2671 cc 500+ hk [368+ kW] – 600+ Nm
Samma va?
GRATTIS TILL EN BRA TID 😀
I övrigt fin fina bilar på sidan 🙂
23 februari, 2005 kl. 17:20 #136789SecretAgentMan
Deltagare*host*
…den RS4:an vet jag en silvrig sak som torkat av (både i start, och hela resten av repan på 400 meter eller så)…film finns det med. 😀 :+ 😉
/J
23 februari, 2005 kl. 17:22 #136790SecretAgentMan
Deltagare>Bara ni fyller termosen o kommer upp o sätter låga tider:)
>själv så åker jag bara med hakka 4 men nästa vinter då ska
>isdäcken på:)..nog för att man gärna åker Silverpil, men resan till Övik var dryg nog, och efter 50 mil eller så har man ruggigt långt kvar.. 😀
/J
23 februari, 2005 kl. 17:36 #136817rallymarkus
Deltagare>>Bara ni fyller termosen o kommer upp o sätter låga tider:)
>>själv så åker jag bara med hakka 4 men nästa vinter då ska
>>isdäcken på:)
>
>..nog för att man gärna åker Silverpil, men resan till Övik
>var dryg nog, och efter 50 mil eller så har man ruggigt långt
>kvar.. 😀
>
>/Jinte är det så långt kvar efter övik då är det ju bara resten kvar:D
tror det är ca 55mil ungefär..(40 mil från umeå):D23 februari, 2005 kl. 17:39 #136818rallymarkus
Deltagare>*host*
>
>…den RS4:an vet jag en silvrig sak som torkat av (både i
>start, och hela resten av repan på 400 meter eller så)…film
>finns det med. 😀 :+ 😉
>
>/Jjapp då en impreza rör sig står tysken stilla:D
(verkligen tur att jag filmade då)
24 februari, 2005 kl. 21:14 #136831FEED ME
Deltagare>Var det isdäck vs vanliga vintedäck är det pinsamt vad lite
>före han var med audin…
>
>Skillnaden är natt och dag.
>
>/JDet är sant att skillnaden mellan däck gör skillnad som natt och dag.
Jag skrev mest för att retas lite och se om det fanns någon humor i Impreza-klubben… Jag tycker att ni klarar er bra! :+
24 februari, 2005 kl. 21:24 #136832FEED ME
Deltagare>..nog för att man gärna åker Silverpil, men resan till Övik
>var dryg nog, och efter 50 mil eller så har man ruggigt långt
>kvar.. 😀
>
>/JDär har ni skillnaden mellan japanskt och tyskt i ett nötskal. Om du hade åkt en tysk bil så hade resan varit så komfortabel, tyst och behaglig att du gladeligen åker både fram och tillbaka till Jokkmokk med ett leende på läpparna!
Däremot när du kommer fram till banan så gör sig japanen till sin rätt genom att ha bättre förutsättningar att sätta riktigt låga tider.
Själv så är jag lite för bekväm av mig för att avstå komforten. Därför föredrar jag att köra tyskt…Var det dig som jag körde streetrace mot i Eskilstuna i somras? Vad har du klockat din bil på vid 201, resp. 402 meter?
25 februari, 2005 kl. 07:32 #136791SecretAgentMan
DeltagareInte för att det har mycket med konbana på is och riktiga däck att göra – men det kan säkert ha varit jag det. 😉 😀
7,7 (201) och 12,2 (402) har den gått på den nya gtechen, 8,0 resp. 12,7 för läääänge sedan på riktig strip med mindre godis i drivlinan.0-100 på 4,3 enl. gtechen vid samma ”repa”, vilket är lite sämre än vad den klarar av, svårstartat är det, antingen spinner det, eller så boggar den en smula.
Tillbaka till topic.
/J – föredrar att ha kul framför framtung komfortkryssare. :+
25 februari, 2005 kl. 10:58 #136833FEED ME
Deltagare>Inte för att det har mycket med konbana på is och riktiga
>däck att göra – men det kan säkert ha varit jag det. 😉 😀
>7,7 (201) och 12,2 (402) har den gått på den nya gtechen, 8,0
>resp. 12,7 för läääänge sedan på riktig strip med mindre godis
>i drivlinan.
>
>0-100 på 4,3 enl. gtechen vid samma ”repa”, vilket är lite
>sämre än vad den klarar av, svårstartat är det, antingen
>spinner det, eller så boggar den en smula.
>
>Tillbaka till topic.
>
>/J – föredrar att ha kul framför framtung komfortkryssare. :+OK. Det är lätt hänt att drifta bort från det ursprungliga ämnet ibland. 🙁
Som jämförelse måste jag bara säga också att jag kört min RS4 på 8,0 (201m Blackrace) respektive 12,5 (402m EDPS). Till kommande sommar kommer förutsättningar att finnas för att köra ännu snabbare. Bilen är dock primärt byggd för att gå på racingbanor, och inte på strippar…
För att återknyta till det ursprungliga ämnet så kan jag bara säga att jag kommer att finnas på plats i Jokkmokk den 12’e. (Kör från Stockholm.) Så alla som vill ta chansen att spöa en framtung tysk är välkomna att pröva! För jag kommer att köra RS4 nästa gång också. (Min Impreza har jag bara sommardäck till, så det vore nog ingen idé att ta med den…)
25 februari, 2005 kl. 12:10 #136807Lefty
DeltagareÄr det såhär man åker komfortabelt i en tyskbil ???
http://www.badanka.com/upload/uploaded/Bild(198).jpg
😀
HEHE… köp vinterdäck till imprezan!!! 😉
Grymt intresse att köra så långt iaf!!! Ska bli skoj att se bilen!
25 februari, 2005 kl. 14:05 #136798griml0ck
Deltagaregrimp0nken e klar nu iaf 🙂
Biljetten te lule e beställd o sladdhumöret e på topp 😉25 februari, 2005 kl. 14:41 #136834FEED ME
Deltagare>Är det såhär man åker komfortabelt i en tyskbil ???
>
>http://www.badanka.com/upload/uploaded/Bild(198).jpg
>
>:D
>
>HEHE… köp vinterdäck till imprezan!!! 😉
>
>Grymt intresse att köra så långt iaf!!! Ska bli skoj att se
>bilen!Jag hade ju en tysk bil som dragbil också!
Enda anledningen till att jag hade Audin på trailer var därför att jag inte har några vanliga vinterdäck till den. Bara rallydubb -och de vill jag inte köra från Stockholm till Jokkmokk med!Men sommartid kör jag med Audin t.ex. ner till Nürburgring och Spa. Kör några varv på banorna och kör sedan hem igen med samma bil.
(Så länge som motorhuven sitter fast, men det är en annan historia…)25 februari, 2005 kl. 15:42 #136799griml0ck
DeltagareOm det är tillåtet med passagerare på träffen skulle jag vilja boka en åktur i audin 🙂 Har en auditok på jobbet med en rs2:a. Lovade han skulle få lite fräna bilder o rullar på din bil sen 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.