SSC Allmänt snack Allmänt småprat Konspirationsteori – Fartkameror.

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Nyman
    Deltagare

Måste vara så 😉

tendency
      Deltagare

Jag har också sett en böteslapp med foto, från en fartkamera.

Det var ngn kille som postade sin böteslapp på ett bilforum, på
        bilden gör han en grimas och pekar fulfinger. Om jag inte minns
        helt fel, så körde han dessutom så snabbt att han förlorade kör-
        kortet.

🙂
        http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ovrigt/bredd.jpg

Impreza GT sedan 1999

Nyman
        Deltagare

Han miste nog bara körkortet för finrets skulle 😉

-= enough is enough =-

Boki
          Deltagare

Jag kommer att sälja allt jag äger o flytta till någon ödeÖ någonstans i Grekland om de får igenom allt detta med dessa nya ”digitala” kameror som räknar mellan de olika kamerorna x( SAT-NS JÄV-A POLITIKER! Och MUPPARNA som kör som sniglar o svajar på vägarna kommer undan….. x( En utav mina kompisars arbetskollega förlora LIVET pga en sån där JÄVL-A SNIGEL MUPP!!!! Kom körandes på båge (laglig fart) i högersta filen då KÄRRINGJÄVE-N nita för att ”titta” på något bredvid vägen, grabben hade två val (fast han höll avstånd o lagligfart) pga vem är med på att MUPPEN nitar!!! så han bytte till mittenfilen istället för att köra rakt på KÄRRINGEN!!! det kom en lastbil i den filen 🙁 ……………………. dessa uppgifter är en teori om olyckan

alrik
            Deltagare

Har du aldrig blivit stoppad eller har du aldrig åkt dit för fortkörning?Jag blir fan invinkad var å varannan vecka för alko kontroll körkortskontroll etc…-= enough is enough =-

Varken eller. Har blivit stoppad i en kontroll med långtradare. Kollade lite lampor och färdskrivarkorten.

Däremot tyckte polisen jag var lite underlig när jag en natt i mars stog under en gatulampa lite ödsligt kl 03,30 och pillade under huven. 🙂

/ Mikael – som konstant kör för fort

Kvarnis
              Deltagare

hmm tidigare så har det varit så att körkortet måste tas på plats…är lite osäker på om dom verkligen kan ta kortet direkt om det är din första bot, men dom lär väl ändrat reglerna då det var ett bra tag sedan.

Om det är fler än en forkörning så är det en annan 5:a…

kakan
                Deltagare

Körkortet kan ryka både på plats och lite senare.. Böterna hamnar på Länsstyrelsen och där sitter en liten översyningsman som i efterhand kan bestämma att för din egen säkerhet inte bör ha ditt körkort kvar.
                  Rent praktiskt så kan alltså snälla farbror blå säga ”Ja, du borde egentligen blivit av med körkortet. Eftersom du åker Impreza så får du dock behålla det så du kan fortsätta stoltsera längs de svenska vägarna..”
                  Sedan kommer det ett brev från Länsstyrelsen som säger ”Bäste Impreza-fartgalning, var god skicka in ert körkort på stubinen då ni inte verkar ha något trafikvett överhuvudettaget..”
                  Sedan får man åka kommunalt x antal månader framöver samt göda Sveriges svältande statskassa med pengar..

FeA
                  Deltagare

Jag har blivit fotograferad jag med, i Frankrike. Hade en Nissan Micra 1,4TDI (hyrbil) som toppade 160, vilket oxå var min marchfart. Åkte sträckan Brest – Paris mitt i natten.
                    Och vart fotad på 130 väg. Det hela slutade med att jag hade åkt 8km/h för fort. Och boten var på ca.300 Euro! 😮
                    Men eftersom jag bor i Sverige så orkade dom inte skicka nån inbetalning, så jag klara mej 🙂

roadtip85
                    Keymaster

Så länge det bara kostar 300 att ha skylten bakofram, allstå med den svarta sidan framåt så ser jag inte problemet ;)/U

Är det inte så att man får ombesiktning på bilen om man kör utan skylt nuförtiden?
                      Har hört att det är så i stockholm iaf! Kan ju bero på att man inte ska smita från vägtullarna… Som visserligen inte är igång just nu! 🙂

//Anders

backfeed
                      Deltagare

Det finns ett par faktorer som talar emot detta i närmsta framtiden:

* Finns inte nog folk att sitta och gå igenom alla miljoner foton, det skulle ta alldeles för mycket tid och resurser

* Kraftig överbelastning av nätverket, det blir _många_ foton

* Även om regskyltarna automatiskt läses in med OCR och analyseras av dator så skulle det krävas väldigt mycket datorkraft och det skulle ta alldeles för lång tid med tanke på den våldsama mängden foton

Ju snabbare datorer och högre bandbredd desto större möjligheter förstås. Jag tvivlar starkt på det i närmsta framtiden bara.

Stickprovstester kan de mycket väl göra, men ingen storskalig körning.

-= Impreza GT -99 =-

MariaimprezaGT
                        Deltagare

hmm länstyrelsen… fick ett brev hem förra veckan angående när jag blev stoppad utanför örebro för ett tag sen..

”pga av de rådande omständigheterna så anser vi att det räcker att ge dig en varning, detta innebär att du inom max två år lättare riskerar att bli av med ditt körkort om du hamnar i en av våra kontroller igen med uppmätt för hög hastighet eller annat brott mot trafiklagarna”

De rådande omständigheterna var: ingen regskylt, lampor hängde UNDER fronten, halvljus funkade inte, inte ett bromsljus, han märkte trim å även att bilen lät lite mkt ”du har inte insatsen i va??” 🙂 plus toning runt om…

Kommentaren om detta: ”kul att en tjej kör en sån bil 😉 generellt stoppar jag av erfarenhet alla imprezor, synd att en klåpare har varit på din bil, fortsätt å kör å ha kul med din bil, asså.. måste säga igen jävligt nice med tjejer som kör bana å så! tänk på att gasa rejält nu när du ska ut på motorvägen igen. Gillar ju ljudet med 🙂 lycka till! ”

Ja, vad lär man sig av detta? Man ska vara tjej när man kör för fort. å man ska vara trevlig mot poliser!

Impreza GT is teh ####!!

thorlake
                          Deltagare

Du har för låga tankar om dagens programvaror och kapacitet.
                            Finns redan i drift på ett ställe å där fonkar det hur bra som helst tyvärr.
                            Trängselskatteförsöket i Stockholm.
                            Över 300000 tullpassager/dag och samtliga bilar plåtas.
                            Den skiten får mitt NEJ vid valet iaf det kan jag lova!
                            Mest för principen av det sätt det infördes. Jag som trodde att jag bodde i en demokrati, men så fel jag hade.

Men du har givetvis rätt i att manuellt skulle det aldrig i hela skogen fungera som det är nu. Eftersom man måste gå igenom bilderna för att se om snygga plåten på ”förbrytaren” går att koppla samman med bilen och körkortet.
                            Därför förslaget om att göra om det hela till en höghastighets avgift.
                            En avgift kräver ingen identifikation av föraren och allt kan skötas helt automatiskt.
                            Du kan ge dig fan på att det kommer gå igenom också.
                            Välkommen till Sverige! 🙂

/Mr J

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.