SSC Allmänt snack Allmänt småprat Konstant fyrhjulsdrift?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Impreza_84
    Deltagare

Hallå grabbar!

Visst är det så att det aldrig tillverkats någon impreza som inte har konstant fyrhjulsdrift?

Jensa
      Deltagare

Subaru trenty har elektronisk i och urkopplinsbar 4-hjulsdrift

Livet börjar vid 300hk

RK
        Deltagare

I Finland finns det framhjulsdrivna Legacy årsmodell 92 och några år frammåt.

LegacyLarsa
          Keymaster

Jodå, det har sålts 2wd subarusar, i dubbel bemärkelsse, de första pickuperna satt det ej några diffar på vare sig fram eller bak, så de var defenetivt 2hjulsdrivna(egentligen 1hjulsdrivna), sen har det gått ett fåtal lagacy i begynnelsens tid, som jag förstått…

tendency
            Deltagare

Jag repostar Impreza_84’s inlägg, för att förtydliga. 😉
              Hallå grabbar!Visst är det så att det aldrig tillverkats någon impreza som inte har konstant fyrhjulsdrift?

SS-bilder: SSi vs EVO (inte så mkt action, filmade mest när det kördes)
              Impreza GT sedan 1999

LegacyLarsa
              Keymaster

åh, f´låt, nej det har inte sålts några 2wd i Sverige.

Vectorm12
                Deltagare

Subaru SVX tillverkades med framhjulsdrift under 92-94 men såldes enbart i ett hundratal över hela världen. Detta för att få ner det extremt höga priset… dock så såldes det aldrig någon framhjulsdriven i sverige.

För övrigt så var SVX en otroligt läcker bil om du frågar mig.

Manor
                  Deltagare

Det finns 2-hjulsdrivna Subarusar också…dock har de alltid sålts med 4-hjulsdrift i Sverige vad jag vet.

mvh Mats N

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.