• Detta ämne har 6 svar, 3,654 deltagare, och uppdaterades senast för 7 år sedan av Hasseman.
Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34745
    Camilla
    Deltagare

      Hej

      Hoppas på att få något tips på vad det kan vara får knepigt fel jag har på min Subaru Forester 2007

      Det gäller lyset för instrumentpanelen samt skyltbelysningen, som inte fungerar förutom om jag kopplar släp till bilen, då plötsligt lyser det.

      Någon som har en idé om vad det kan vara??

      //Camilla

      #282529
      comzze
      Deltagare

        Låter ju som att det skulle vara jordfel någonstans..

        #282527
        Andersson
        Deltagare

          Lyser båda bakljusen när släpet är bortkopplat?
          Ofta lägger man en kabel mellan stift 5 och 7 i släpvagnskontakten och då skulle strömmen kunna gå “baklänges” om säkringen till instrument,skyltbelysning och ena sidans lyse är trasig.

          #282530
          Camilla
          Deltagare

            Tack för era svar..:)

            Var också inne på att det var någon form av jordfel…
            Men till sist så visade det sig att det var säkringen ändå som var trasig, det som var skumt var ju att det lyste när släpet satt på, men på något sätt måste belysningen då ha fått ström via släpet…

            Nu får jag låta bil att köra med släpet innan besiktningen i alla fall 🙂 så får vi se vad som händer nästa gång jag kopplar på det

            #282531
            Hasseman
            Deltagare

              Har samma fel. Fick du ngn lösning på ditt problem??

              #282528
              Christian S
              Deltagare

                Har samma fel. Fick du ngn lösning på ditt problem??

                ts har inte varit inloggad sedan sista inlägget 😉
                sen står det ju att det var en trasig säkring i sista inlägget d—0.o—b

                #282532
                Hasseman
                Deltagare

                  Tack Christian. Var nog lite trött i huvudet. Mätte upp alla säkringar och alla verkade hela. Kollade en extra gång på de säkringar jag ansåg hade ngt med saken att göra och vips så visade det sig att en säkring trots allt var paj.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.