SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Konstigt fel

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    LinanNo1
    Deltagare

Hej råkade ut för en underlig grej. Har haft bilen stående i garaget någon månad för byta koppling. nu när jag har fått ditt allt och tog en runda så började den bygga tryck i kylarsystemet så det tryckte ut från locket vid behållaren som sitter på motorn och jag har ju inte haft löst något som har med det att göra. Kan det vara luft eller termostaten som har kärvat.?

Mumin
      Deltagare

Får du värme i bilen samt att temp mätaren går upp normalt är det inte termostaten. Värsta fall en topplockspackning som har gått. Jag tippar tyvärr på de!

LinanNo1
        Deltagare

Okej jo jag får temp i bilen. Känns ju konstigt att toppen ska gå när den var okej när jag ställde in den

Mumin
          Deltagare

Jo kan vara lång sökt kanske. Men som sagt om det blir ett sånt övertryck i systemet och det pissar ur kärlet så tippar jag på packning.

matte555
            Deltagare

hade du tömt och fyllt på ny glykol? isf är det möjligt att det är en luftficka. låter märkligt att toppackningen skulle pajja när du byter koppling.

LinanNo1
              Deltagare

Jag hittde felet hade fåt en spricka i kärlet precis under locket så nu ska jag bara hitta ett nytt expansions kärl

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.