Jag har en Gt 00a som viner när jag kör runt 70 – 90kmh och det låter mest på 4:ans växel, kan det vara möjligt att något lager gått i växellådan?
Och om jag kör med 3,4 eller 5:ans växel i normal hastighet och sedan trycker ner full gas så kommer turbons laddtryck svajja från 0.5 – 1.5, men trycker jag ner gasen lite försöktigt till full gas så laddar den konstant 1.1, någon ide vad som kan vara fel?
Jag har en Gt 00a som viner när jag kör runt 70 – 90kmh och det låter mest på 4:ans växel, kan det vara möjligt att något lager gått i växellådan?Och om jag kör med 3,4 eller 5:ans växel i normal hastighet och sedan trycker ner full gas så kommer turbons laddtryck svajja från 0.5 – 1.5, men trycker jag ner gasen lite försöktigt till full gas så laddar den konstant 1.1, någon ide vad som kan vara fel?
Hej !
Fråga 1: Pass
Fråga 2 : Kolla över slangarna och rengör solenoiden om den används.Nolla även ECU`n.
Har du dawes device eller annat sprut, se svar fråga 1 🙂
Har du stort 3″ avgasrör så kan det vara upphovsman till det svajande laddtrycket, jag hade själv lite strul med det först när jag köpte min bil, men det rättades till med en dawes device så att laddtrycket inte pendlar fram och tillbaka.
Författare
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.