Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #35268
    Vincent Berglund
    Deltagare

      EDIT: Neutrallägesgivaren är bytt till 5mt och nu fungerar det, fick en felkod innan “P1512 ISC Solenoid valve signal #2 circuit malfunction”

      Tjena!

      Jag har nyligen gjort en såkallad ” 6speed swap ” på min impreza Gt -99 och tänkte först fråga lite om det jag undrar över.

      och kan även svara på lite om någon har en fråga ang swapen.

      första frågan är om DCCDn, jag använder DCCDpro manual controller för att styra dccdn. och fick det nyligen att fungera.

      men jag undrar hur ni andra kör med för inställningar, kikade på denna youtube video
      https://www.youtube.com/watch?v=HfLxyG0L6mk
      där han förklarade att man inte skulle köra med “fulllock” när man hade mycket grepp så som på asfallt, då det skall vara skadligt för lådan utan man skulle bara använda den när man körde på grus och snö osv.

      så jag tänkte att man kör “fulllock” på vintern. och lite mer drivning bak på sommaren, så får man ner bränsleförbrukningen lite grann.

      sen till min andra fundering med neutral läges givaren på lådan, På 6mt lådan jämnfört med 5mt så är givaren polvänd. så nu märker inte min ecu att friläget är i.
      har sökt lite och fått tillsvar att det är bara till för AVCS som jag då inte har på min motor (ej205).
      så jag skall testa att polvända den kontakten eller byta kontakten från 5mt istället, jag kan läsa av i ecun om den känner av att den är i friläge så skall testa detta när jag väl ska byta olja i motorn. och bilen är upphissad.

      så det var det jag tänkte dela med mig av just nu.

      #1767

    Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.