SSC Allmänt snack Allmänt småprat Köp av WRX 06a

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    fn87
    Deltagare

Har hittat en Impreza WRX 06 hos den lokala bilhandlaren som jag är lite intresserad av.

Den har lite STI utr, framsäten o vinge mm o 18″” fälgar.

Vad går jag miste om ifall jag köper en WRX och inte en WRX STI?

Kör nu en Skoda Octavia RS och tycker att den är en helt okej bil för pengarna men är lite sugen på AWD o lite mer pulver i motorn.

Kör 20 mil pendling 2 ggr i månaden och ja vill helst komma fram i utan att vara helt död i kroppen, där av tanken med en WRX, är den en bättre kompromiss mellan komfort och körglädje?

http://www.bytbil.com/bilar/begagnade/subaru/impreza/4vdby8bg/?criterias=B2QBEAY8Evv4WrqSwAFBQAA_!

Priset tycker jag personligen är lite i överkant, stämmer det?
      6000 mila service på gång dessutom, hur mkt kostar den?

Tacksam för alla svar jag får, gjorde några förvirrade sökningar men kom inte fram till så mkt….

Provkörning i veckan….tänkte låta förnuftet få en chans fram tills dess iaf 🙂

Mvh Fredrik

andreaswrx
      Deltagare
        Rallyrille
        Deltagare

Tjena!

Känns lite dyr… titta på annonserna här på klubbsidan eller blocket.
          Det finns många bilar att välja bland.;-)

Lycka till!

Koffe
          Keymaster

Jag tycker WRX är en bra kompromiss mellan körglädje och komfort (men jag kan ju vara aningen biased oxå =). Har visserligen bara provkört en STi, men den kändes aningen för brutal för mig. Drivlinan låter mer osv.
            Gissar att jag sätter gränserna innan bilen gör det i vilket fall som helst =)

Det man går miste om är däremot rätt mkt; DCCD, smidda prylar i motorn, bromsarna (som jag f.ö. är helt kär i sen min provkörning. WRXens suger i jämförelse =) osv.

Men WRXen är som sagt lite bekvämare och billigare att äga, så det fick bli en sån… for now 🙂

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.